با اصطلاحات ضروری اینستاگرام آشنا شوید

همانطور که می‌دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند است که روز به روز به تعداد کاربران فعال آن اضافه می‌شود و همینطور میزان استفاده و زمانی که در این رسانه سپری می شود روز به روز در حال افزایش است. با توجه به استفاده زیاد کاربران و سر و کار داشتن با این شبکه اجتماعی دانستن اصطلاحات رایج، اصلی و ضروری این رسانه اجتماعی در نحوه ارتباط با دیگر کاربران تاثیر زیادی دارد . به خاطر اهمیت این رسانه اجتماعی ، آشنایی با اصطلاحات مهم و کاربردی اینستاگرام و در واقع آشنایی با دایره المعارف اینستاگرام برای ارتباط صحیح با دیگر کاربران ضروری به نظر می‌رسد و همینطور آگاهی داشتن و آشنا بودن با اصطلاحات رایج آن به ما کمک می‌کند تا در برخورد اولیه با کلمات جدید و قسمت‌های مختلف این رسانه اجتماعی دچار سردرگمی نشویم . اینستاگرام همانند مابقی پلتفرم ها که به عنوان رسانه اجتماعی از آنها استفاده می‌شود دارای مجموعه ای از اصطلاحات و کلید واژه هایی است که برخی از آنها مربوط به خود این اپلیکیشن است و برخی دیگر را کاربران آن تولید کرده اند که در هر حال دانستن این اصطلاحات برای کاربرانی که از این رسانه به طور مداوم استفاده می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد.

اصطلاحاتی که ما در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم اصطلاحات ضروری و پرکاربرد این رسانه اجتماعی می باشد که شاید با برخی از آنها آشنایی داشته باشید و برای شما ابتدایی به نظر برسد اما قطعاً در این میان کلمات و اصطلاحاتی هستند که به گوش شما برنخورده اند و برای شما آشنا نیستند یا با نحوه کار آن ها آشنا نیستید . در ادامه این مقاله با ایرانی گرام ارائه دهنده خدمات خرید فالوور، خرید لایک و خرید بازدید همراه باشید .

اصطلاحات اینستاگرامی که باید بدانید

1. پیج (page)

به حساب کاربری که ایجاد کرده اید پیج می گویند. در واقع پیج در اینستاگرام با  پروفایل ، حساب کاربری ، صفحه اینستاگرام و اکانت اینستاگرام  هم معنی می باشد . بعد از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام با رفتن به تب آخر پیج خود را می بینید . برای دیدن پیج دیگر افراد کافی ست بعد از جستجوی آنها روی آیدی آنها کلیک کنید تا به پیج آنها بروید.

2.فید (Feed)

اولین صفحه‌ای که هنگام ورود به اینستاگرام آن را می بینید فید نام دارد. به این بخش صفحه،  home یا خانه نیز گفته می شود .جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوینگ هایتان در این صفحه قابل دسترسی می باشد .

3.اصطلاحات مربوط به پست (post)

هر عکس یا ویدیوی که شما در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری می کنید یک پست محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایلتان نمایش داده می‌شود و پست افرادی که شما آنها را فالو کرده اید در فید شما قابل مشاهده است.

  1. لایک (Like) :همانطور که می دانید در لغت کلمه لایک به معنی علاقه داشتن می باشد . وقتی در اینستاگرام محتوای یک پست یا کامنت را لایک می کنید یعنی اینکه شما از عکس یا محتوای ارائه شده در اینستاگرام خوشتان آمده است و نظر شما را جلب کرده است و با محتویات آن موافق هستید .
  2. کپشن (caption): در اینستاگرام به نوشته‌ای که در زیر پست نوشته میشود کپشن میگویند. معمولا کپشن های نوشته شده در اینستاگرام یک بیت شعر یا یک متن دلنوشته و … هستند. در کپشن میتوانید از هشتگ ها برای پیدا شدن پست تان توسط دیگران استفاده کنید.
  3. کامنت (Comment) : کامنت (Comment) به معنای “اظهارنظر کردن” است. در اینستاگرام نیز هنگامی که بخواهید نظر خود را در مورد یک پست بیان کنید، می‌توانید زیر همان پست کامنت بگذارید. دقت کنید که این کامنت‌ها توسط همه قابل دیدن است و امکان پاسخ (reply) به کامنت شما وجود دارد.
  4. هشتگ (Hashtags) :هشتگ برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای متفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد . استفاده از هشتگ فوق‌العاده راحت است. کافی است پیش از هر چیزی که می‌خواهید بنویسید از یک علامت “#” استفاده کنید. همچنین این هشتگ‌ها را در موارد مختلفی مثلا در کامنت‌‌ها و زیر پست‌هایتان می‌توانید استفاده کنید.

4.استوری (story)

استوری از قابلیت‌های پر استفاده اینستاگرام میباشد و در واقع در این قابلیت شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی منتشر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف میشود.در بخش استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌هایی را که دیگران می گذارند را فقط خود شما می بینید .

5.اصطلاحات مربوط به فالو (follow)

فالو به معنی “دنبال کردن” است. زمانی از این اصطلاح استفاده میشود که شما یک نفر را دنبال کنید. برای این کار به پروفایل کاربر هدف میرویم و دکمه فالو را میزنیم. با این کار شما پست هایی که کاربر منتشر میکند را در فید خود می بینید همچنین می توانید ببینید که این کاربر چه کسانی را فالو کرده است .

  1. فالویینگ (following): اگر شما کسی یا صفحه ای را دنبال کرده باشید یا به اصطلاح فالو کرده باشد  در قسمت فالویینگ (following) می‌توانید آن را مشاهده کنید. در مورد بقیه پیج‌ها نیز به همین صورت است. فالویینگ هر پیج تعداد کسانی است که توسط آن پیج فالو شده‌اند. با این کار شما پست هایی که کاربر منتشر میکند را در فید خود میبینید همچنین میتوانید ببینید که این کاربر چه کسانی را لایک میکند و چه کامنت هایی را می گذارد.
  2. فالوور (follower) : فالوور به معنی “دنبال کننده یا تعقیب کننده” است. هنگامی که افراد پیج شما را دنبال یا فالو می‌کنند، به جمع فالورهای پیج شما اضافه میشوند. در مقابل اگر شما پیج فردی را فالو (دنبال) کنید، شما به فالورهای پیج طرف می‌پیوندید. برای دیدن تعداد فالورهایتان به تب پروفایل خود مراجعه کنید .
  3. .فالوبک (Follow Back) : اگر کاربر یک کاربر دیگری را فالو کند و کاربر دوم نیز در پاسخ او را فالو کند عمل فالوبک انجام شده است.
  4. آنفالو (unfollow) : اگر شما از دنبال کردن یک فرد خسته شدید میتوانید او را آنفالو کنید. برای این کار روی دکمه آنفالو که به جای فالو ظاهر شده است، کلیک کنید .
  5. کا (k) : این حرف را در مقابل تعداد فالوور های برخی از صفحات اینستاگرام می بینید . هر ۱K، معادل عدد ۱۰۰۰ است. اگر می‌بینید که پیجی 10k فالوور دارد، به این معناست که 10 هزار نفر او را فالو کرده‌اند. اینستاگرام از این روش  برای ساده کردن اعداد بزرگ استفاده می‌کند .

6.اصطلاحات مربوط به پروفایل

در قسمت پروفایل شما با یک عکس ، نام و یک توضیح مختصر ، صفحه اینستاگرام خود را به بقیه کاربران معرفی می کنید.

  1. بیو/بایو (Bio): متن معرفی هر پیج که در زیر عکس پروفایل قرار دارد بیو نام دارد .در صورت داشتن وبسایت می توانید آدرس آن را در قسمت بایو وارد کنید .
  2. نام کاربری : یوزرنیم یا نام کاربری نامی ست که شما برای صفحه اینستاگرام خود انتخاب کرده اید که در واقع اسم منحصر به فردی است که شما برای خود انتخاب می کنید تا دیگران با استفاده از آن شما را پیدا کنند.
  3. بیزینس پروفایل (Business Profile) : بیزینس پروفایل  به معنی “صفحه تجاری” است. صفحه تجاری اینستاگرام مخصوص افرادی است که میخواهند در اینستاگرام تجارت کنند و به درآمد برسند. با ساخت یک صفحه تجاری شما امکانات بیشتری را دریافت میکنید که برای رشد بیزینس تان به شما کمک می کند.

7. دایرکت (Direct)

در واقع دایرکت همان پیام رسان اینستاگرام می‌باشد . دایرکت در لغت یعنی مستقیم و بدون دخالت واسطه اما در اینستاگرام شما با رفتن به بخش دایرکت می توانید  برای کسی یک پیام خصوصی ارسال کنید یعنی اگر بخواهیم برای کسی پیامی ارسال کنید در قسمت دایرکت این کار را می کنید و شخص مورد نظر با رفتن به قسمت دایرکت اینستاگرام خود می تواند متن پیام شما را ببیند .در آپدیت آخر اینستاگرام قابلیت ساختن گروه هم در قسمت دایرکت وجود دارد .

8.لایو (live)

در اینستاگرام لایو به معنی پخش زنده است. شما میتوانید به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی فیلم بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.تمام کسانی که در حال دیدن لایو شما در اینستاگرام هستند میتوانند لایک کنند و کامنت بگذارند. این کامنت‌ها توسط دیگر افراد حاضر قابل دیدن است. در نسخه های قبلی اینستاگرام لایو با تمام شدن پخش قطع میشد ولی در بروزرسانی های جدید امکان مشاهده تا چند ساعت بعد نیز وجود دارد.

9. آرشیو(Archive)

آرشیو یا همان آرشیو کردن در اینستاگرام به این معنی است که شما می توانید پست های خود را آرشیو و دسته بندی کنید و هر زمانی که بخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید.

10.سرچ (Search)

سرچ یا جستجو یکی از قابلیت های اینستاگرام است که در قسمت های مختلف آن می توانید مطلب یا شخصی یا موضوعی را که می خواهید جستجو کنید.

  1. Search top:این قسمت به شما صفحاتی را نشان می‌دهد که بیشترین سرچ‌های خود شما بوده است.
  2. Search people:از این قسمت می‌توانید با جست‌وجوی نام افراد یا کسب‌وکارها پیج اینستاگرام آنها را پیدا کنید.
  3. Search tags: از این قسمت شما می‌توانید هشتگ‌های موردنظر خود را جستجو کنید تا پست‌هایی که دارای هشتگ موردنظر هستند، به شما نمایش داده‌ شود.
  4. Search places : زمانی که شما جی‌پی‌اس (GPS) دستگاه خود را روشن کرده باشید می‌توانید در میان مکان‌ها، شهر‌ها و کشورهای مختلف جستجو کرده و تمام عکس‌هایی که در آن لوکیشن (location) گرفته شده‌اند را خواهید دید.

11 .اکسپلور (Explore)

اکسپلور در واقع صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات در اینستاگرام را برایتان نمایش خواهد داد. پست های این صفحه ممکن است از پست های فالوورهایتان و یا کسانی که فالو نکرده اید انتخاب شوند و برای شما نمایش داده شود . صفحه اکسپلور هر پیج با پیج دیگر متفاوت است زیرا این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.

12 . منشن (mention)

منشن (mention) در لغت به معنای “اشاره کردن” است. دقیقا به همین معنا اگر بخواهید در اینستاگرام  به نام کسی اشاره کنید، از این قابلیت استفاده می‌کنید. مثلا تصور کنید که یک عکس مشترک با دوستتان گرفته‌اید و می‌خواهید به حضور او در عکس اشاره کنید یا می‌خواهید یک نفر را از چیزی آگاه کنید، در این حالت می‌توانید او را منشن کنید.برای mention کردن کافی است از یک علامت “@” پیش از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید. از این قابلیت هم در کپشن‌ها و هم در کامنت‌ها می‌توانید استفاده کنید.

13.تگ (tag)

تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ دقیقا معادل آنلاین برچسب‌ است. گاهی شما در عکس‌های اینستاگرام قصد دارید افراد عکس را معرفی کنید و به نام آنها اشاره کنید، در این حالت از قابلیت تگ کردن می‌توانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد استفاده کنید.

14.بلاک (Block)

بلاک به معنی قطع کردن دسترسی می باشد .در صورتیکه بخواهید دسترسی یک نفر را به پیج تان اعم از فالو کردن شما یا دیدن لایک های شما و … قطع کنید، به راحتی میتوانید او را بلاک کنید.

15.ربات اینستاگرام

ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزاری است که به جای شما به سراغ آدم‌هایی می رود که احتمال دارد به پیج شما علاقه مند شوند و از طرف شما با آن ها وارد تعامل می شود یعنی با توجه به امکاناتش برای آنها کامنت می گذارد، لایک می کند و یا استوری های آن ها را مشاهده می کند و یا در نظر سنجی های دیگر کاربران شرکت می کند و از این طریق برای صفحه شما فالوور جذب می کند . استفاده کردن از ربات اینستاگرام خلاف قوانین و مقررات اینستاگرام می باشد و در صورت استفاده مداوم از بات های اینستاگرام امکان دارد که صفحه اینستاگرام شما مسدود شود .

16.ریپورت (Report )

با ریپورت کردن یک کاربر ، شما به اینستاگرام اخطاری می دهید که این شخص فعالیت غیرمجاز دارد و تمایل خود را برای محدود کردن فعالیت آن پیج نشان می دهید . زمانی که شخصی برای شما مزاحمت ایجاد کند و یا پست هایی دارد که متضاد قوانین اینستاگرام می باشد، مانند مطالب توهین کننده به ادیان و افراد، مطالب تروریستی، مطالب جنسی و …. می توانید او را ریپورت کنید. زمانی که تعداد ریپورت‌های یک کاربر زیاد شود، اینستاگرام آن پیج را می بندد.

17.شات (Shot)

قرار دادن تصویر یک اکانت در پست تان به منظور تبلیغ او شات کردن نام دارد .

18.نوتیفیکیشن (Notification)

هنگامی که یک شخص یا صفحه ای پستی از شما را لایک می‌کند، کامنت می‌گذارد یا قصد دارد شما را فالو کند در تک تک این موارد به صورت یک اعلان یا همان نوتیفیکیشن‌ از سمت اینستاگرام به شما گزارش می‌شود. در واقع این اصطلاح به تمام فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که دیگران در مورد پیج و پست‌های شما انجام می‌دهند.با روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام شما می‌توانید انتخاب کنید به دلخواه خود از فعالیت‌های فالوورهای اینستاگرام خود به طور آنلاین با خبر بشوید.

19.سیو (Saves)

سیو در اینستاگرام در واقع امکان ذخیره پست ها در خود برنامه می باشد . در اینستاگرام امکان ذخیره کردن پست ها به صورت مستقیم وجود ندارد، ولی امکان ذخیره کردن در خود برنامه وجود دارد. شما هر پستی را که بخواهید میتوانید ذخیره کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

20. کالکشن (Collections)

با این قابلیت می توانید پست‌هایی را که قبلا در برنامه ذخیره کرده‌اید را دسته‌ بندی کنید.

در این مقاله سعی شد تا کاربران اینستاگرام را با 20 اصطلاح ضروری و رایج آن آشنا کنیم .آگاهی داشتن و آشنا بودن با اصطلاحات رایج آن به ما کمک می‌کند تا در برخورد اولیه با کلمات جدید و قسمت‌های مختلف این رسانه اجتماعی دچار سردرگمی نشویم و بتوانیم تعامل راحت تری با دیگر کاربران داشته باشیم . امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شود .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد