چگونه رمز اینستاگرام خود را بازیابی کنید ؟

فراموش کردن رمز عبور اینستاگرام اتفاقی ست که تقریبا یک بار برای هر هر کاربر اینستاگرام اتفاق افتاده است.ناتوانی در بازیابی رمز عبور مشکلی ست که بعضی کاربران در هنگام فراموش کردن رمز عبور با آن مواجه می شوند . در این مقاله سعی داریم روش های مختلفی که اینستاگرام برای بازیابی رمز عبور به کاربران خود ارائه کرده است را معرفی کنیم .

البته برخی کاربران در صورت هک شدن یا dissable شدن صفحه خود تصور می کنند که رمز عبور را اشتباه وارد کرده اند. لذا ابتدا به بررسی تفاوت آن ها می پردازیم.

از دسترس خارج شدن پیج : اگر صفحه شما از دسترس خارج شده باشد در صورت وارد کردن نام کاربری حساب خود در قسمت جست و جوی اینستاگرام صفحه خود را نمی بینید . لذا ابتدا با یک حساب دیگر وجود صفحه خود را بررسی کنید . می توانید از یکی از دوستانتان بخواهید با حساب اینستاگرامش این کار را برای شما انجام دهد .

هک شدن حساب اینستاگرام : معمولاً اولین کاری که هکر پس از هک کردن حساب کاربری انجام می‌دهد، تغییر دادن ایمیل و پسورد است. البته ممکن است در ابتدا این کار را انجام ندهد و مخفیانه مشغول رصد کردن فعالیت‌ها و اطلاعات و فایل‌های شخصی کاربر بشود . اما نکته‌ی مهم این است که به محض تغییر ایمیل یا رمز عبور حساب کاربری، اینستاگرام ایمیلی به آدرس ایمیل قبلی ارسال می‌کند و به کاربر اعلام می‌کند. در صورتی که نمی توانید وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و تصور می کنید که رمز عبور را فراموش کرده اید ابتدا ایمیل خود را چک کنید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام

در صورت فراموش کردن رمز اینستاگرام ، برای بازیابی رمز عبور، می توان از طریق دو روش اقدام به بازیابی رمز عبور کرد

1.مراجعه به وبسایت اینستاگرام 

2.استفاده از تلفن همراه

در ابتدا شما باید با تغییر رمز خود کار را آغاز کنید و اینکار را می توانید بویسله ایمیل ، شماره تلفن همراه و فیسبوک انجام دهید.

– در آغاز در بخش ورود به اکانت ، گزینه Get Help Signing in  را انتخاب کنید .

– سپس در این مرحله نام کاربری، ایمیل و یا شماره همراهتان را وارد کنید تا توسط اینستاگرام شناسایی شوید .

بازیابی رمز عبور از طریق سایت اینستاگرام

1. شما می توانید با هر مرورگری که خواستید سایت اینستاگرام را باز کنید و در قسمت ورود به اینستاگرام ، گزینه Forget Password  را انتخاب کنید .

2. حال در صفحه بعدی نام کاربری یا ایمیل را وارد کنید  و سپس با انتخاب گزینه  send Login Link اینستاگرام لینک تغییر پسورد را برایتان ایمیل می کند .

3. در اینجا بر روی دکمه Reset Password کلیک کنید و رمز جدیدی برای اینستاگرامتان انتخاب کنید.

4.در جای خالی اول پسورد جدید و در جای خالی دوم نیز همان را دوباره تکرار کنید . حتما به این نکته دقت کنید که پسورد انتخابی شما باید حداقل ۶ کاراکتر داشته باشد و به راحتی هم قابل حدس زدن نباشد.

بازیابی رمز عبور از طریق شماره تلفن همراه یا فیسبوک

1. در بخش ورود به اکانت ، گزینه Get Help Signing in  را انتخاب کنید .

2. در این مرحله باید شماره همراهتان را وارد کنید تا توسط اینستاگرام شناسایی شوید .

3. در این مرحله گزینه send an sms  را انتخاب کنید تا اینستاگرام یک  sms  به شماره ای که با آن ثبت نام کرده اید ارسال کند .اگر اینستاگرام یک کد ۶ رقمی ارسال کند. با وارد کردن آن کد می‌توانید وارد اکانتتان شوید.

4. اما ممکن است پیام ارسالی حاوی لینک تنظیم پسورد جدید باشد . این پیام با نام فیسبوک برای شما ارسال شده است .

5. اگر اکانت اینستاگرام و فیسبوکتان به هم وصل هستند ، گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید و پسورد اکانتتان را تغییر دهید.

حال شما با ورود به اکانت فیسبوکتان ، قادر خواهید بود رمز اینستاگرامتان را تغییر دهید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل

1. در بخش ورود به اکانت ، گزینه Get Help Signing in  را انتخاب کنید .

2. در این مرحله باید شماره همراهتان را وارد کنید تا توسط اینستاگرام شناسایی شوید.

3. با انتخاب گزینه  send an email  اینستاگرام یک ایمیل به نشانی ایمیلی که با آن ثبت نام کرده بودید ارسال خواهد کرد.

( در صورتیکه ایمیل در پوشه Inbox  ایمیل نبود حتما پوشه Spam  را نیز چک کنید . )

4. با باز کردن ایمیل روی گزینه  reset password  کلیک کنید . با انتخاب این گزینه وارد صفحه تنظیم پسورد خواهید شد .

5. پسورد جدید خود را انتخاب کنید و دو بار وارد کنید.

مشکلات رایج در زمان بازیابی رمز عبور اینستاگرام

1 . ممکن است پس از درخواست برای شما لینکی ارسال نشود که این معمولا به آن معناست که شما شماره همراه و یا ایمیل خود را به اشتباه وارد کرده اید . پس باید مجددا و با دقت اینکار را انجام دهید اما چنانچه باز هم برایتان لینک ارسال نشد چند ساعت صبر کرده و بعد باز تلاش کنید .

2. اگر شما ایمیل داده شده و یا شماره همراه خود را فراموش کرده اید در حقیقت دیگر امکان بازیابی رمز عبور را نخواهید داشت و باید یک اکانت جدید برای خود بسازید .

3. ممکن است شما پس از تغییر رمز باز هم با مشکل وارد نشدن به اکانت مواجه بشوید که در این صورت بهتر است مجدد در خواست لینک تغییر رمز را بدهید و رمز جدیدی را انتخاب و باز تلاش کنید .

در آخر اینکه شما عزیزان می توانید چنانچه در زمان فعالیت با اکانت خود و نه زمانی که پسورد خود را فراموش کرده اید قصد تغییر رمز خود را در داخل اکاننتان داشتید از طریق مراحل زیر این کار را انجام دهید :

1. ابتدا با وارد شدن در قسمت پروفایل، روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و وارد قسمت تنطیمات یا setting  اینستاگرام شوید.

2. گزینه  security  را انتخاب کنید .

3. گزینه password  را انتخاب کنید .

4. با وارد کردن پسورد فعلی و جدید ، پسورد شما تغییر خواهد کرد .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد