آموزش بازیابی پست ها و استوری های حذف شده اینستاگرام

گاهی ممکن است به دلایلی پستی را پاک کنید و پس از حذف آن، از کار خود پشیمان شوید و یا ممکن است بر اثر رعایت نکردن موارد امنیتی و یا حتی بد شانسی اکانت اینستاگرام شما توسط هکرها هک شود. یکی از مهمترین مسائلی که بعد ازهک شدن حساب کاربری با آن درگیر می شوید ، برگرداندن پست ها و استوری ها و ما بقی بخش های آن می باشد . در گذشته اگر دکمه حذف محتوا را در اینستاگرام انتخاب می‌کردید، این محتوا بطور دائمی پاک می‌شد و همچنین راهی برای ریکاوری و بازگرداندن آن وجود نداشت. با این حال اینستاگرام در آپدیت های جدید خود، در این موضوع تغییراتی ایجاد کرد.بهتر است بدانید که اینستاگرام برای اینکه کاربران پس از هک شدن حسابشان با مشکل از بین رفتن داده‌هایشان مواجه نشوند، قابلیتی به نام «اخیرا حذف شده» را ارائه کرده است و کاربران قادر خواهند بود، تصاویر ویدئوهای پست شده ،استوری ها ، Reels و ویدئو های IGTV حذف شده را به صفحه خود بازگردانند.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم بازیابی پست‌های حذف شده اینستاگرام را آموزش دهیم .

آموزش بازیابی پست ها و استوری های حذف شده

این ویژگی به طور خاص برای بازگرداندن پست‌های قدیمی در صورت حذف از برنامه طراحی شده است.

بخش  Recently deleted  یا اخیرا حذف شده

اینستاگرام با ارائه ویژگی اخیرا حذف شده، راه حلی برای بازگرداندن اطلاعات از دست رفته ارائه کرد ه است .در نسخه های قبلی اینستاگرام اگر دکمه حذف محتوا را در اینستاگرام انتخاب می‌کردید، این محتوا بطور دائمی پاک می‌شد و همچنین راهی برای بازگرداندن آن وجود نداشت. در این صورت اگر چیزی را از پروفایل یا آرشیو خود حذف کنید، به فولدری به نام اخیرا حذف شده می‌رود. شما می‌توانید این محتوا را بازیابی کرده یا آن‌ها را بطور دائمی پاک کنید.

فرصت محدود برای بازگرداندن اطلاعات

استوری‌های اینستاگرام که حذف شده‌اند در پوشه Recently Deleted به مدت 24 ساعت قرار خواهند گرفت . در حالی که پست‌ها و فیلم‌ها در IGTV  به مدت یک ماه باقی می‌مانند. این بدان معناست که کاربران وقت کافی برای بازگرداندن محتوا را خواهند داشت. بعد از 30 روز اینستاگرام همه فیلم‌ها و عکس‌ها را از پوشه Recently Deleted  حذف می‌کند.

نحوه بازگرداندن پست و استوری حذف شده اینستاگرام

فرقی نمی‌کند صاحب گوشی اندرویدی یا آیفون باشید .برای دسترسی به پست‌های حذف شده شده ، باید به فولدر اخیرا حذف شده اینستاگرام بروید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. اپ اینستاگرام را باز کرده و به صفحه پروفایلتان بروید.
  2. روی گزینه سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و به تنظیمات بروید.
  3. در تنظیمات گزینه Account را پیدا کنید و سپس در این بخش گزینه Recently Deleted را انتخاب کنید. در اینجا تمام تصاویر، ویدیوها، Reels، استوری‌ها و ویدیوهای IGTV حذف شده را می‌توانید ببینید.

مراحل بازگرداندن محتوا

برای بازگرداندن محتوای دلخواهتان مراحل زیر را در ادامه مراحل بالا ادامه دهید .

  1. محتوایی که می‌خواهید ریکاوری کنید را انتخاب کنید .
  2. روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس از منویی که باز می‌شود، گزینه Restore را انتخاب کنید.
  3. در ادامه یک پیام برای تایید بازیابی محتوا در برابرتان ظاهر می‌شود.
  4. سپس یک صفحه تاییدیه دیگر روبه‌رو می‌شوید تا اینستاگرام از اینکه صاحب اکانت هستید، مطمئن شود. در ادامه یک کد تایید برای آدرس ایمیل یا شماره موبایل شما فرستاده می‌شود. در ادامه برای تایید هویت روی گزینه Next ضربه بزنید و محتوای حذف شده را برگردانید.

زمانی که یک پست یا استوری حذف شده را بازیابی می‌کنید، به پروفایل یا بخش آرشیو برمی‌گردد. اگر این پست از پروفایل شما حذف شده باشد، افراد همانند یک پست عادی می‌توانند آن را ببیند ، لایک کنند و یا برایتان کامنت بگذارند. همین طور بهتر است بدانید که اگر پستی حذف شده را ریکاوری کنید، به عنوان پست جدید برای دیگران نوتیفیکیشن فرستاده نمی‌شود.

حذف دائمی پست ها

اگر قصد داشته باشید که پست را به طور دائمی حذف کنید لازم نیست به مدت 30 روز صبر کنید تا پست شما خود به خود پاک شود می توانید با انجام مراحل زیر پست مورد نظرتان را هر وقت که مایلید به طور دائمی حذف کنید .

  1. به قسمت تنظیمات بروید .
  2. در تنظیمات گزینه Account را پیدا کنید و سپس در این بخش گزینه Recently Deleted را انتخاب کنید
  3. روی محتوایی که می‌خواهید بطور دائمی حذف کنید، ضربه بزنید.
  4. گزینه سه نقطه گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید.
  5. پس از اینکار یک پیام پاپ آپ برای بازیابی یا حذف این محتوا در برابرتان ظاهر می‌شود که برای حذف دائمی، باید گزینه اول را انتخاب کنید. در ادامه با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن، اکانت را تایید کنید تا در ادامه پست بطور دائمی حذف شود.

روش های دیگربازگرداندن پست های پاک شده در اینستاگرام

روش های دیگری نیز برای بازگرداندن پست های حذف شده وجود دارد که قبل از اضافه شدن ویژگی اخیرا حذف شده مورد استفاده قرار می گرفت .

1.بازیابی پست ها و استوری ها از قسمت آرشیو اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پستی از پست های پروفایل اینستاگرام خود را از دید کاربران مخفی کنید. برای اینکار کافیست پست مورد نظر را بدون اینکه نیاز باشد حذف کنید آرشیو نمایید . در این صورت می توانید بعدا به پست دسترسی داشته باشید و هر زمان لازم بود آن را به پروفایل خود برگردانید.

  1. در تب پروفایل شخصی اینستاگرام خود آیکن سه خطی بالا گوشه سمت راست برنامه را لمس نمایید.
  2. از منوی باز شده گزینه Archive را انتخاب نمایید.اکنون وارد صفحه ای خواهید شد که تمام استوری ها در این قسمت ذخیره شده است . برای بازگردانی، کافی است بر روی «Stories Archive» ضربه بزنید .
  3. برای رفتن به آرشیو پست ها در بالای پنجره روی Stories Archive کلیک کرده و از منوی کشویی باز شده گزینه Post Arshive را انتخاب نمایید.لیستی از تمام پست های بایگانی شده اکانت اینستاگرام خود را مشاهده خواهید کرد.
  4. پستی که می خواهید در پروفایلتان نمایش داده شود را باز کنید و از نماد سه نقطه بالای پست گزینه Show on Profile را انتخاب نمایید. پس از برگرداندن پست آرشیو شده ملاحظه خواهید کرد پست از لیست آرشیو ها حذف و در همان محل قبلی خود در پروفایل کاربری تان ظاهر می شود.

2. بازیابی پست ها از طریق  فایل منیجر (برای گوشی های اندروید)

برای بازیابی پست در اینستاگرام با استفاده از قسمت فایل منیجر گوش های اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. my file یا  همان فایل منیجر را باز کنید . اگر گزینه ذخیره محلی در Instagram فعال باشد Instagram album را بیابید و پست های خود را در آن پوشه ببینید.
  2. در این قسمت می توانید تنها فیلم یا عکس هایی که با دوربین برنامه اینستاگرام گرفته اید را پیدا کنید و کل پست ها را مشاهده نخواهید کرد.
  3. بر روی internal storage ضربه بزنید. این موارد را در Recent files و Categories مشاهده خواهید کرد.
  4. بر روی pictures ضربه بزنید.
  5. بر روی Instagram album ضربه بزنید. در این قسمت تمام عکس هایی که در اینستاگرام گرفته اید را مشاهده خواهید کرد.

در این مطلب ایرانی گرام سعی کردیم ، نحوه برگرداندن پست ها و استوری های حذف شده اینستاگرام  را به صورت کامل آموزش دهیم . امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد