برخی از قابلیت های خاص اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 5 دقیقه

برخی از قابلیت های خاص اینستاگرام

همان طور که اطلاع دارید شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین برنامه های پر مخاطب جهان محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد و طبق آمار درصد بالایی از کاربران در طول روز بارها و به مراتب برای جذب فالوور و لایک به این شبکه اجتماعی سرمیزنند ، اما اینستاگرام امکانات متعدد و البته مخفی زیادی را در خود جا داده است که بسیاری از کاربران عادی و حتی حرفه ای که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند از آن اطلاعی ندارند و نحوه کار با این ترفندها را نمی دانند ما در ایرانی گرام تلاش کردیم تا امروز برای شما کاربران عزیز برخی از این ترفندها و ویژگی های مخفی اینستاگرام را توضیح دهیم .

۱. ترفند اضافه کردن لینک آدرس سایت

همانطور که اطلاع دارید بسیاری از مدیران شرکت ها و صفحات تجاری با مشکل اضافه کردن و یا قرار دادن لینک آدرس سایتشان در اینستاگرام مواجه هستند به خاطر این که این شبکه اجتماعی امکان قرار دادن لینک در خود را به کاربران نمی دهد .

به همین ترتیب اگر چنانچه شما لینک آدرس سایت خود را در پست مورد نظر قرار دهید این آدرس به صورت لینک عمل نمیکند و تنها مثل یک متن معمولی برای کاربران به نمایش در می آید بنابراین افراد با کلیک روی آن نمی توانند وارد سایت شما شده و باید حتماً آن آدرس را کپی کرده و در مرورگر خود قرار دهند تا بتوانند به سایت شما مراجعه کنند .

حال اینکه شما می توانید در زیر هر عکس و پست خود کاربران را به مشاهده آدرس وب سایت خود در قسمت پروفایل و بایو راهنمایی و تشویق کنید . شما آدرس را در قسمت بایو قرار می‌دهید و کاربران از آنجا می توانند مستقیم وارد سایت شما شده و صفحه مورد نظر را پیدا کنند .

۲. ترفند ندیدن برخی از پست ها بدون نیاز به آنفالو کردن

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است برخی از پست ها و استوری های کاربرانی خاص برایتان بسیار آزاردهنده شده است اما به دلایلی نمی خواهید و نمی توانید آن کاربر خاص را آنفالو کنید به همین ترتیب اینستاگرام راهکاری برای شما در نظر گرفته است که شما توسط آن می توانید پست ها و استوری های شخص مورد نظر را میوت mute کرده و از این طریق از دست آنها راحت شوید .

ساده ترین راه انجام این کار نگه داشتن انگشت بر روی استوری فرد مورد نظر در تایم لاین و کلیک بر روی گزینه میوت می باشد ، شما در این قسمت می توانید فقط استوری یا استوری به همراه پست های کاربر مورد نظر را وارد کنید تا دیگر برای شما نمایش داده نشوند .

3 . ترفند صرفه جویی در مصرف اینترنت و شارژ گوشی

دیگر بر هیچ کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام این امر پوشیده نیست که این برنامه به سرعت شارژ باتری و حجم اینترنت موبایل شما را به اتمام می رساند ، حال اگر می خواهید این روند را کاهش دهید اینستاگرام گزینه ای را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با استفاده از آن حجم اینترنت کمتری مصرف کنید و از این طریق به کاهش سرعت مصرف شارژ باتری نیز کمک کرده اید .

در اندروید، با مراجعه به پروفایل و سپس Setting، در بخش Account بر Cellular Data Use ضربه بزنید. در iOS، برای مراجعه به این بخش ابتدا بر Account و سپس بر Cellular Data Use ضربه بزنید گزینه‌ی Use Less Data را فعال کنید. در این حالت دیگر تمام ویدیوها برای شما به صورت خودکار دانلود نمی شود تا زمانی که شما روی آن کلیک کنید و عکس ها نیز با کیفیت پایین برایتان به نمایش در می آید .

۴. ترفند جلوگیری از لایک تصادفی پست ها

این اتفاق نیز برای بسیاری از کاربران در اینستاگرام رخ می دهد که به صورت تصادفی  و غیر عمدی پستی را لایک می‌کنند . یکی از ترفندهای مرسوم برای جلوگیری از لایک تصادفی وصل نبودن به اینترنت است در زمانی که شما دسترسی به اینترنت نداشته باشید حتی اگر روی پستی نیز دوبار کلیک کنید لایک برای پست ثبت نمی‌شود . برای این کار شما می توانید ابتدا اینستاگرام خود را باز کرده و اجازه دهید پست ها بارگذاری شود پس از آن گوشی خود را به حالت استفاده در هواپیما Airplane در بیاورید و پست های خود را مشاهده کنید زمانی که به انتهای پست ها رسیدید و نیاز به بارگذاری مجدد عکسهای بیشتر بود کافیست حالت استفاده در هواپیما را خاموش کرده و سپس عکسهای جدید را بارگذاری کنید و بعد از آن دوباره این حالت را فعال نمایید از این طریق شما تصادفی هرگونه فعالیت غیر عمدی بر روی پست ها را محدود و از بین برده اید .

۵ . ترفند پنهان کردن هشتگ ها

مسلما نوشتن هشتگ در رشد و دیده شدن اینستاگرام شما بسیار موثر است . اما در بسیاری از موارد زیبایی و نظم نوشته و کپشن شما را از بین می‌برد ، به همین دلیل می‌توانید از ترفندی استفاده کنید تا هشتگهای مورد نظر را مخفی نگه دارید .

اولین راه آسان برای پنهان کردن هشتگ ها خارج کردن آنها از کپشن خود است شما می توانید هشتگ های مورد نظر را در اولین کامنت خود بنویسید و بعد از آمدن کامنت های بعدی هشتگ شما در بخش کامنت ها پنهان می شود .

راه دوم  برای به پنهان کردن کپشن ها به این صورت است که شما می‌توانید بعد از نوشتن متن مورد نظر از نقطه خط یا اشکال مشابه استفاده کنید و سه خط از متن تان پایین تر بروید و پس از آن هشتگهای مورد نظر رو بنویسید در این حالت هشتگ های شما از دید کاربران پنهان خواهد بود تا زمانی که آنها روی گزینه See More بزنند و تمام نوشته برای آن ها به نمایش در بیاید .

۶ . ترفند مخفی کردن چراغ آنلاین در اینستاگرام

زمانی که به بخش دایرکت مراجعه می‌کنید یا برای اشتراک‌گذاری استوری روانه‌ی منو Send To می‌شوید، می‌توانید آخرین وضعیت فعالیت کاربران موردنظر را مشاهده کنید. اگر هم کاربران در آن هنگام آنلاین باشند، یک نقطه‌ی سبز رنگ در کنار عکس پروفایلشان قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید کسی از کاربران از آنلاین بودن شما خبردار نشود، در اندروید به Setting اینستاگرام مراجعه کنید و در بخش Privacy and Security، بر Activity Status ضربه بزنید. در iOS، ابتدا روانه‌ی بخش Privacy and Security و سپس Activity Status شوید و در نهایت گزینه‌ی موردنظر را غیرفعال کنید.

امیدواریم مطلب پیش رو در ایرانی گرام برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

 
 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ