ریپورت در اینستاگرام چیست؟

ریپورت (Report) یا گزارش، اصطلاحی رایج در اینستاگرام است. هر کاربری که قوانین امنیتی و حقوقی را در اینستاگرام زیر پا بگذارد مرتکب تخلف شده و دیگران می توانند تخلف وی را به اینستاگرام گزارش دهند.ریپورت شدن در اینستاگرام طی یک سری شرایط ممکن است رخ دهد و طبیعتا وقتی چنین چیزی رخ دهد، ما وارد محدودیت هایی خواهیم شد که برایمان خوشایند نخواهند بود. این مشکل ممکن است به هر دلیلی همچون لایک‌ کردن زیاد، کامنت‌های فراوان و عجیب، مزاحم دیگران‌ شدن و اسپم‌شدن از طرف آن‌ها و… برای شما پیش بیاید؛ هنگامی که این اتفاق برای شما رخ دهد، توانایی‌هایی همچون لایک‌ کردن پست‌ها و کامنت‌ گذاشتن برای دیگران را از دست خواهید داد و زمانی که برای این کارها اقدام کنید، با اخطار روبرو خواهید شد که حاوی این پیام است که اکانت شما ریپورت شده و امکان لایک‌ کردن و کامنت‌ گذاشتن برای شما وجود ندارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ریپورت در اینستاگرام با بلاک و یا اکشن بلاک کاملا متفاوت است و این دو را اشتباه نگیرید.

ریپورت های اینستاگرام معمولاً دارای مدت‌زمان مشخص است، این زمان‌ها از یک هفته شروع‌شده و تا بسته شدن کامل اکانت ادامه دارد. اگر برای کامنت گذاشتن در اینستاگرام با مشکل مواجه شده‌اید، احتمالاً در یک بازه زمانی بیش از حد مجاز کامنت ارسال کرده‌اید، این مشکل پس از چند ساعت رفع می‌شود. اما اگر با مشکل لایک کردن مواجه شده‌اید، در یک بازه زمانی بیش از اندازه لایک کرده‌اید. بلاک شدن شما برای فالو کردن، به این معنی می‌باشد که شما یا در یک بازه زمانی بیش از اندازه فالو کرده‌اید و یا بیش از ۷۵۰۰ فالو کرده‌اید. رفع این نوع از بلاک شدن توسط اینستاگرام ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

راههای رفع ریپورت اینستاگرام

ممکن است پس از ریپورت شدن شما توسط اشخاص در اینستاگرام ، ابتدا به شما پیامی برای اخطار ارسال شود مبنی بر اینکه دیگر از این نوع محتویات انتشار ندهید تا صفحه شما مسدود نشود .اما گاهی نیز انقدر خوش شانس نخواهید بود و قبل از پیام اخطار و یا همگام با ارسال اخطار صفحه شما نیز مسدود و یا Disable خواهد شد . آن زمان شما می توانید از روش های زیر برای رفع ریپورت اقدام کنید :

  • قرار دادن تعداد زیادی کامنت انگلیسی توسط کاربران

یکی از ترفندهای رفع ریپورت ، این است که از فالوورهای خود بخواهید تا برای شما کامنت انگلیسی ارسال کنند.در واقع با این روش به اینستاگرام ثابت می‌کنید که شما اسپم نیستید.

  • طی شدن مدت زمان محرومیت

یکی از راه حل های رفع ریپورت این است که منتظر بمانید تا زمان محرومیت صفحه شما به پایان برسد . در مدتی که ریپورت شده اید تماماً سعی کنید تخلف مرتکب شده و یا کارهایی که مخالف قانون اینستاگرام است را، انجام ندهید.

  • تغییر شماره تلفن و ایمیل اکانت خود

شما می توانید با تغییر ایمیل و شماره تلفن اکانت خود ریپورت اینستاگرام را رفع نمایید. به این منظور وارد پروفایل خود شوید و گزینه Edit your profile را انتخاب نمایید. سپس در قسمت Private information می‌توانید شماره تلفن و ایمیل خود را ویرایش کنید. بعد از تغییر ایمیل یا شماره تلفن، پیامی حاوی یک لینک ارسال می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید.

  • تماس با پشتیبانی اینستاگرام از طریق ایمیل

درصورتی‌ که راه‌های بالا مشکل شمارا حل نکردند، می‌توانید با استفاده از ایمیل اینستاگرام با پشتیبانی اینستاگرام تماس حاصل فرمایید و از آن‌ها بخواهید که اکانت شما را از ریپورت خارج کنند.

ایمیل اینستاگرام: Info@Instagram.com
برای محتوای ایمیل می‌توانید از متن زیر استفاده کنید.

Hi, There Is some problem with my Instagram account
someone reports Me As a spammer wrongly And i found an unfair limitation on my account
Would you please fix problem
My UserName: (Your username)

  • ارسال درخواست رفع ریپورت به اینستاگرام

اگر حساب کاربری شما ریپورت شده باشد ، ابتدا شما پس از وارد شدن به اینستاگرام  با پیام ریپورت شدن مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد .

در این مرحله بر روی گزینه Learn More کلیک کنید تا به صفحه ارتباط با اینستاگرام وارد شوید .

اینستاگرام برای شما توضیح می دهد که به دلیل عدم رعایت قوانین برنامه دسترسی شما به صفحه خود امکان پذیر نمی باشد .حال شما باید روی گزینه let us know کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید .

در این قسمت باید فرم پیش رو را به ترتیب کامل کنید .

  1. Full name: نوشتن نام کامل خود
  2. Your Instagram Username: نوشتن نام کاربری همان اکانتی که در حال حاضر ریپورت شده است.
  3. Your email: نوشتن ایمیلی که اکانت خود را با آن ساخته اید
  4. Your mobile number: نوشتن شماره تلفن خود که در اکانت خود ثبت کرده اید
  5. Please let us know why…: حال در این بخش شما باید در خواست خود از اینستاگرام را بنویسید و اعلام کنید. که مایل به رفع ریپورت صفحه خود هستید این کار را می توانید برای مثال با ارسال این متن انجام دهید :my account has been reported and I want it reactive. I didn’t any mistake to be reported

حال روی گزینه send کلیک کرده تا متن ارسال شود .

به صورت نرمال شما بعد از حداکثر زمان 48 ساعت ایمیلی دریافت خواهید کرد که این پیام در صورت رفع ریپورت شدن به شکل زیر خواهد بود:

در این حالت یعنی اینستاگرام شما از حالت ریپورت خارج شده است . البته گاهی ممکن است پیام فوق حاوی محتوایی باشد ، مبنی بر اینکه برای مثال تا یک هفته آینده صفحه شما رفع ریپورت خواهد شد  . گاهی نیز پیامی که دریافت می کنید ، اعلام می کند که به هیچ عنوان رفع ریپورت نخواهید شد.

امیدواریم مقاله پیش رو در ایرانی گرام برایتان مفید بوده باشد . در صورت تمایل به دریافت آموزش کامل درباره نحوه ریپورت کردن اشخاص، پیج، پست و حتی بعضی کامنت ها به پست دیگری مرتبط با این موضوع مراجعه کنید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

بدون دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد