چگونه در اینستاگرام یک گروه بسازیم
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 7 دقیقه

چگونه در اینستاگرام یک گروه بسازیم

اینستاگرام بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن لحظات زندگی برای دوستان و دنبال کنندگان می باشد .اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌ها برقراری ارتباط و تعامل میان کاربران را راحت‌تر کرده‌اند . همان طور که میدانید تمایل کاربران به برقراری ارتباطات دسته‌جمعی و انجام اهداف کاری و شخصی در این رسانه اجتماعی گسترش یافته است. به همین منظور کاربران با انجام تعاملات بیشتر سعی در افزایش فالوور ، افزایش بازدید و افزایش لایک پست های خود دارند.

اما ممکن است بخواهید این لحظات را با افراد کمتری به اشتراک بگذارید یعنی در بعضی موارد بخواهید با گروه کوچک تری از دنبال کندگان خود در تعامل باشید . در نسخه های قبلی اینستاگرام ارتباط یا گفت و گو با تعدادی از مخاطبان از طریق خود  نرم افزار اینستاگرام ممکن نبود و کاربران از اپلیکیشن های دیگر برای این کار استفاده می کردند اما در نسخه جدید اینستاگرام این امکان برای کاربران مهیا شده است تا بتوانند اقدام به ساخت یک گروه در اینستاگرام کنند و به راحتی بتوانند تصاویر یا ویدئوهای خود را فقط با افرادی که مایل هستند در یک گروه به اشتراک بگذارند .لازم به ذکر است ویژگی ساخت گروه اینستاگرام به دلایلی از دید کاربران اینستاگرام پنهان مانده است. اما در این مقاله نحوه ایجاد گروه در اینستاگرام توضیح داده می‌شود.با ما در ایرانی گرام همراه باشید .

چرا در اینستاگرام گروه بسازیم :

اگر قصد دارید  یک مطلب خاص را به صورت همزمان برای چند نفربه اشتراک بگذارید و یا به صورت گروهی با یکدیگر به مکالمه بپردازید  شما احتیاج به ساخت یک گروه در اینستاگرام دارید . همین طور ایجاد گروه در اینستاگرام برای ارتباط جمعی با دوستان و اعضای خانواده، کسب و کار، مربی‌گری، همکاری‌های تجاری، بازاریابی و آموزش و موارد بسیار دیگری می‌تواند کاربردی و مفید باشد.

مراحل ساخت گروه در اینستاگرام

ساخت گروه در اینستاگرام به روش بسیار ساده‌ای از طریق دایرکت مسیج ممکن است . برای شروع در ابتدا اینستاگرام خود را به نسخه آخر ارتقا دهید یعنی نسخه اینستاگرام خود را آپدیت یا بروز رسانی کنید . سعی کنید همیشه از آخرین نسخه برنامه استفاده کنید تا امکان دسترسی به تمامی امکانات را در اختیار داشته باشید نسخه های قدیمی تر ممکن است برخی از گزینه های جدید را برایتان نمایش ندهند . پس در ابتدا وارد یکی از استورهای معتبر سیستم عامل خود شوید و نرم افزار اینستاگرام را بروزرسانی کنید . لازم به ذکر است که امکان ساخت گروه در نسخه مرورگر اینستاگرام وجود ندارد .

برای ساخت گروه در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید

  1. ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید .
  2. وارد قسمت دایرکت اینستاگرام خود شوید .
  3. برای شروع ساخت یک گروه در اینستاگرام باید از آیکون قلم و کاغذ استفاده کنید .
  4. سپس وارد صفحه ای می شوید که در آن لیستی از مخاطبین پیشنهادی را مشاهده می کنید که معمولا اشخاصی که به تازگی با آن ها مکالمه داشتید در بالا قرار دارند . حال شما می توانید با انتخاب اشخاص مورد نظر و کلیک بر روی دایره ی روبروی آن ها آن افراد را برای ساخت گروه انتخاب کنید . همین طور برای اضافه کردن افراد دیگری که قصد دارید آنها را به گروه اضافه کنید و فرد مورد نظر در این لیست نیست می توانید در قسمت Search نام او را سرچ کنید.می توانید در بالای صفحه از گزینه  To استفاده کنید . شما می توانید حداکثر 32  نفر را برای تشکیل یک گروه اینستاگرام انتخاب کنید.
  5. بعد از انتخاب اکانت های مورد نظرتان گزینه chat  را انتخاب کنید .
  6. شما با گذاشتن اسم جدید برای گروه و یا ارسال اولین پیام در گروه باعث می شوید تا عضو شدن افراد منتخب در گروه برایشان ارسال و نمایش داده شود زیرا تا این مرحله گروه مورد نظر در اینستاگرام برایتان ساخته شده اما اعضای گروه از تشکیل گروه بی خبر هستند .

مراحل ساخت گروه برای چت ویدئویی 

  1. وارد قسمت دایرکت شوید یعنی آیکون Message در گوشه سمت راست بالای نمایشگر را انتخاب کنید.
  2. سپس آیکون ویدئو در سمت راست بالا را لمس کرده و افراد مورد نظر خود را به گروه چت ویدئویی اضافه کنید. برای اینکار می توانید فقط 6 نفر از دوستانتان را انتخاب کنید .
  3. در ادامه گزینه Start را انتخاب کنید.

وقتی تماس برقرار شود تک تک افراد، نوتیفیکیشن تماس شما یا اعلان از طرف اینستاگرام را دریافت خواهند کرد.اگر از قبل در یک تماس ویدئویی هستید و قصد دارید فرد دیگری را به آن اضافه کنید، آیکونی را که شبیه دو فرد کنار هم است، لمس کرده و نام فرد مورد نظر خود را جستجو کنید. اکنون آن فرد به تماس اضافه شده و نوتیفیکیشن تماس را دریافت خواهد کرد.

تنظیمات گروه در اینستاگرام

پس از ساخت گروه اینستا می‌توانید گزینه‌های مختلف آن را امتحان کرده و تنظیمات گروه را تغییر دهید .

اضافه کردن اعضای جدید به گروه :

شما می‌توانید اعضای بیشتری را به گروه اضافه کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
  2. وارد بخش Direct Messages شوید.
  3. چت‌های گروهی را که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، انتخاب کنید.
  4. گزینه Info را از گوشه سمت راست بالای نمایشگر انتخاب کنید.
  5. گزینه اضافه کردن افراد یا «Add People» را که یک آیکون + بزرگ است را در پایین صفحه انتخاب کنید حال می توانید افراد جدیدی را به گروه مورد نظر خود اضافه کنید .لازم به ذکر است سایر افراد گروه هم اجازه دارند، اعضای بیشتری را به گروه اضافه کنند، مگر اینکه شما گزینه تائیدیه درخواست ورود به گروه یا Approval Request to Join را فعال کرده باشید. با فعال کردن این گزینه می‌توانید تمام اعضای جدید را پیش از ورود به گروه تائید یا رد کنید.

تغییر دادن نام گروه:

تغییر نام گروه بعد از فرستادن اولین پیام در گروه برایتان فعال می شود شما می توانید در بالای صفحه عبارت Name This Group مشاهده کنید . شما می توانید در همین محل نام مورد نظر خود را برای گروه بنویسید و یا با زدن ضربدر آن را بسته و نامی برای گروه نگذارید . در نظر داشته باشید که اعضای گروه نیز می توانند نام گروه را تغییر دهند .

حدف گروه ساخته شده :

امکان حذف گروه تشکیل شده فقط در اختیار سازنده گروه می باشد .

  1. وارد برنامه شده و به بخش دایرکت بروید .
  2.  از میان لیست مکالمات موجود که نمایش داده می شود، انگشت خود را روی گروه یا فردی که مایل هستید حذف شود قرار داده و به سمت چپ بکشید.
  3.   گزینه Delete را انتخاب کنید.
  4. در صورتی که نمی خواهید گروه اینستاگرام را پاک کنید و تنها می خواهید گروه را ترک کنید یا به اصطلاح از گروه لفت دهید در همان بخش لیست مکالمات موجود گروهی که می خواهید از آن خارج شوید را انتخاب کرده بر روی علامت تعجب که در سمت راست صفحه قرار دارد رفته و گزینه Leave Conversation انتخاب کنید.
  5. با کلیک بر روی آن از شما به عنوان ادمین گروه سوال می شود که آیا می خواهید شخص دیگری را مدیر گروه کنید و شما اگر شخصی را نیز انتخاب نکنید و از گروه خارج شوید باز هم گروه بدون ادمین به کار خود ادامه می دهد .

حذف یا بلاک کردن یک اکانت خاص از گروه :

اگر بخواهید شخص خاصی را از گروه حذف یا بلاک کنید ، پس از لمس سه نقطه کنار هر عضو، با چند گزینه محدود کردن (Restrict)، بلاک کردن (Block)، ریپورت کردن، حذف از گروه و ادمین کردن مواجه می‌شوید که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. البته فقط ادمین گروه می‌تواند این کار را انجام دهد .

پاک کردن پیام درگروه :

می‌توانید پیام‌های خود را در گروه پاک یا Unsend کنید. برای انجام این کار انگشت خود را روی پیام مورد نظر نگه دارید و گزینه Unsend Message را انتخاب کنید.

امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد . در صورت تمایل مطلب ارائه شده را با دوستانتان به اشتراک بگذارید .

 

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ