چگونه وارد اکسپلورر اینستاگرام شویم ؟‌

یقیناً راهیابی به بخش اکسپلور و دیده شدن پست های هر کاربر در اکسپلور از مهمترین هدف ها و آرزوهای کاربران در اینستاگرام می باشد به این دلیل که با ورود پست های شما به بخش اکسپلور بازدیدکنندگان و مخاطبان بسیار زیادی به محتوای شما جذب و باعث معروف شدن برند و صفحه شما خواهد شد و برای اشخاصی که از پیج خود کسب درآمد می‌کنند این نکته برای افزایش درآمد از آن بسیار حائز اهمیت است .

چنانچه شما نیز مایل هستید تا راه های ورود پست های خود به اکسپلور اینستاگرام را یاد بگیرید به شما توصیه می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید . امروز می خواهیم روش هایی برای ورود به صفحه اکسپلور را در این مقاله در ایرانی گرام بیان کنیم .

در کسب و کار اینترنتی اولین قانونی که بسیار اهمیت دارد این است که باید بدانید اگر شما مخاطب داشته باشید درآمد نیز خواهید داشت بنابراین با افزایش معروفیت و دریافت مخاطبین بیشتر درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد در دنیای امروزی که دنیای کسب و کارهای اینترنتی است پلتفرم اینستاگرام یکی از بهترین راههای معرفی کسب و کار و راه اندازی آن در اینترنت می باشد به همین دلیل یادگیری راه های جذب مخاطب بیشتر و افزایش بازدید صفحه شما از نکات بسیار مهم ترقی می شود .

ابتدا آشنایی با اکسپلور اینستاگرام

برای تعریف کلی صفحه اکسپلور در اینستاگرام باید به شما عزیزان بگویم که هوش مصنوعی اینستاگرام بر اساس محتوای مورد علاقه شما و شناسایی پست ها و مطالبی که شما بیشتر به آنها مراجعه و علاقه نشان می دهید این صفحه را می سازد ، اینستاگرام می تواند طی یک الگوریتم یادگیری ماشین در صفحه ای که آن را اکسپلورر می نامیم تمامی مطالب مرتبط با خواسته های شما را به نمایش بگذارد بنابراین صفحه اکسپلور هر شخص با شخص دیگر کاملاً متفاوت خواهد بود محتوای صفحه اکسپلورر بر اساس علایق هر کاربر مرتب می شود و این صفحه مجموعه ای از تصاویر ویدیو ها و استوری های عمومی می باشد .

و برای اشخاصی که به تازگی صفحه اینستاگرام خود را باز کرده اند باید بگویم که به محض ورود به برنامه در منوی پایینی یک سری آیکون مشاهده می کنید که در میان آن ها گزینه ای شبیه به ذره‌بین را خواهید دید با کلیک بر روی آن شما وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام خواهید شد که همان طور که گفتیم در آن با انواع و اقسام محتوایی اینستاگرامی مواجه میشوید .

الگوریتم اینستاگرام محتوای صفحه را چگونه انتخاب و مرتب می کنند ؟!

این سوالی است که ممکن است برای خیلی از کاربران اینستاگرام به وجود بیاید اینکه الگوریتم اینستاگرام با چه معیاری و بر چه اساسی این صفحه را برای ما به این شکل انتخاب و مرتب کرده و به نمایش می گذارد ما در ادامه به یکسری از این معیارها اشاره می‌کنیم .

  1. پست‌هایی که قبلاً لایک یا ذخیره کرده‌اید: یکی از معیارهای اصلی الگوریتم اینستاگرام برای چیدمان صفحه اکسپلور، پست‌ها و محتوای مورد علاقه شما است. اینستاگرام دنبال پی بردن به علاقه شما است و هیچ چیز بهتر از محتوای لایک و ذخیره‌شده نمی‌تواند علایق شما را مشخص کند.
  2. پست‌ها و محتواهای دارای تعامل بالا: یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام برای محتوای صفحه اکسپلور شما، محتواهایی است که تعامل یا انگیجمنت بالایی دارند.
  3. پست‌هایی که با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید: یکی دیگر از معیارهایی که نشان می‌دهد ما به یک نوع محتوا علاقه داریم، اشتراک‌گذاری آن است و به همین خاطر هم اگر پستی را با دیگران به اشتراک بگذاریم، اینستاگرام متوجه می‌شود که ما به آن نوع از محتوا علاقه داریم.
  4. پیج‌هایی که دنبال می‌کنید: قطعاً شما به یک پیج و محتوای آن علاقه دارید که آن را دنبال می‌کنید. به عنوان مثال اگر در بین پیج‌هایی که دنبال می‌کنید، چند پیج در مورد فوتبال یا آشپزی وجود داشته باشد، اینستاگرام خیلی زود متوجه می‌شود که شما به فوتبال یا آشپزی علاقمند هستید.
  5. فعالیت فالووینگ‌های شما: یکی دیگر از معیارهای الگوریتم اینستاگرام برای چیدمان محتوای صفحه اکسپلور، فعالیت فالووینگ‌های شما است. پست‌هایی که فالووینگ‌های شما لایک می‌کنند و محتوای مورد علاقه آن‌ها، به شما هم نشان داده می‌شود. البته فعالیت‌های شما هم به آن‌ها نمایش داده می‌شود.
  6. منطقه جغرافیایی شما: یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام برای انتخاب محتوای صفحه اکسپلور، منطقه جغرافیایی شما است. اینستاگرام سعی می‌کند محتواهایی را به شما نشان دهد که کاربران در منطقه جغرافیایی شما منتشر کرده‌اند. البته تأثیر این عامل روی چیدمان صفحه اکسپلور بیشتر از سایر عوامل است.

نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

بسیاری از افرادی که در اینستاگرام فعالیت فروش محصول و کسب و کار دارند می خواهند بدانند که چطور می توانند با حضور در صفحه اکسپلور برای خود افزایش درآمد زایی به وجود بیاورند. ما در ادامه سعی کردیم تا چند راهکار برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام به شما عزیزان ارائه کنیم :

1 . شناخت بازار هدف

چنانچه کمی قبل گفتیم ، تمام پست‌هایی در اکسپلور به مخاطبان نمایش داده می‌شود مورد علاقه آن‌ها می باشد. به همین دلیل شما باید تمرکز خود را بر روی کاربرانی قرار دهید که به محتوای شما علاقمند هستند. به بیان ساده‌تر شما برای موفقیت در اینستاگرام، باید بازار هدف خود را بشناسید و تمرکز خود را روی این بازار بگذارید. سعی کنید تا حد امکان اطلاعات خوب و مفیدی در مورد مخاطبان بازار هدف خود کسب کنید و محتوای مورد علاقه آن‌ها را در پیج خود منتشر کنید. برای کسب اطلاعات مفید در مورد مخاطبان و بازار هدف، استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام کمک زیادی به شما خواهد کرد چرا که این کار باعث می‌شود که خیلی راحت‌تر و سریع‌تر نظر آن‌ها را جلب کنید. برای اینکه بتوانید محتوای مورد علاقه مخاطبان هدف خود را تولید کنید، خوب است که سوالات زیر را در ابتدا از خودتان بپرسید :

  1. اینکه چه محتوا و لحنی مورد علاقه بیشتر کاربران است و با اهداف و سوالات آن‌ها سازگاری دارد؟
  2. و کدام سبک گرافیکی بیشترین سازگاری را با روحیات و عواطف مخاطبان شما دارد؟
  3. در آخر چه نوع کپشنی می‌تواند بیشترین کامنت‌ را از سوی مخاطبان به همراه داشته باشد؟

2 . استفاده از فرمت های جذاب

حتماً متوجه این موضوع شده اید که در حال حاضر اینستاگرام از فرمت ریلز بسیار و با تمام وجود حمایت می کند و مخاطبان خود را نیز به این موضوع ترغیب می‌کند که از این فرمت استفاده کنند . پس برای شما عزیزان که می‌خواهید وارد اکسپلور شوید استفاده از این فرمت می تواند در تولید محتوای شما بسیار کمک کند برای اینکه میان مخاطبین خود بیشتر محبوب شوید باید سعی کنید تا از فرمت های متفاوتی در گذاشتن پست های خود استفاده کنید به شما توصیه می کنیم برای اینکه به تمامی فرمتهای جدید دسترسی داشته باشید سعی کنید تا همیشه برنامه اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید .

3 . انتشار پست ها در زمان اوج بازدید

به این نکته توجه کنید که شما می توانید با استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام متوجه زمان هایی که مخاطبان شما بیشتر در آن آنلاین هستند و به صفحه شما و  پست هایتان رجوع می کنند شوید و از این طریق می‌توانید برای قرار دادن پست هایتان زمان مناسب تری را در نظر بگیرید . در الگوریتم جدید اینستاگرام نیز این مسئله یکی از اولویت های اصلی برای ورود محتوای شما به صفحه اکسپلور میباشد .

4 . استفاده مناسب از هشتگ ها

باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در استفاده از هشتگ ها باید سعی کنید تا هشتگ های مرتبط با محتوای پست و پیج خود را در محتوا قرار دهید و البته نکته مهم دیگر آن است که از هشتگ هایی استفاده کنید که در میان مخاطبان از میزان جستجوی بالاتری برخوردار است این امر باعث می‌شود تا کاربران هدف شما خیلی راحت تر شما را پیدا کرده و به سراغتان می آیند از این طریق تعامل با صفحه شما بالا خواهد رفت و در نهایت شما می توانید با استفاده از هشتگ ها به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید .

5 . استفاده از ویدیوهای طولانی آی جی تی وی

شاید خیلی از افراد تصور کنند که مخاطبین در اینستاگرام تمایلی به دیدن ویدیوهای طولانی ندارند اما باید به شما بگویم که به هیچ عنوان این طور نیست و بسیاری از افراد به خاطر اینکه محتوای ویدیو خلاصه نشده و یا از آن کم نشده است بسیار علاقه مند به دیدن این نوع از ویدیو ها هستند و این فرصتی است برای صاحبین مشاغل که محصول و برند خود را طی ویدیو های جذاب و تبلیغاتی به کاربران خود معرفی کرده و افزایش بازدید در صفحه خود به وجود آورند .

6 . ارتباط مستمر با برندها و اینفلوئنسرها

یکی دیگر از راه های تبلیغاتی برای صفحات کسب و کار ، داشتن ارتباط مستمر با برندهای مشابه خود و یا افراد معروف و اینفلوئنسر در اینستاگرام می باشد . به این طریق که شما می توانید پست هایی از محصولات آنها و یا مطالبشان را در استوری های خود معرفی کرده و با آنها خبر دهید تا آنها نیز استوری شما را در استوری خود به مخاطبینشان نشان دهند و این کار باعث افزایش بازدید شما از طریق آن صفحات می شود و همچنین ارتباط دائم در دایرکت و تبادل نظر همیشه برای صفحات کسب و کار مفید خواهد بود .

7 . تولید محتوای جذاب

اولین و آخرین نکته در اینستاگرام برای هر صفحه ای تولید محتوای جذاب و مرتبط با کاربران هدف می باشد . هیچ چیزی از محتوا با اهمیت تر و تاثیر گذار تر در اینستاگرام نیست ، هرچقدر که محتوای شما برای مخاطبین جذاب تر باشد مشارکت و تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر خواهد شد به این معنا که حتماً محتوای شما را لایک ، برای آن کامنت و یا با دوستان خود به اشتراک خواهد گذاشت و این باعث بیشتر دیده شدن شما و به صفحه اکسپلور رفتن مطالبتان خواهد شد . به این نکته توجه داشته باشید که صرفاً لایک و کامنت برای افزایش تعامل و رفتن به اکسپلور کافی نیستند و شما باید مخاطبین خود را به اشتراک گذاری محتوای خود و ذخیره کردن آن نیز ترغیب کنید .

8 . به وجود آوردن جامعه ای پویا و فعال در اینستاگرام

اساساً اینستاگرام تلاش می‌کند تا در صفحه اکسپلور خود مخاطبین را به جوامع پویا و فعال اینستاگرام متصل کند به همین دلیل شما نیز با انجام همین کار و داشتن جامعه فعال در صفحه خود می توانید از حمایت اینستاگرام برخوردار شوید هر چقدر که کسب و کار شما فعال تر باشد احتمال ورود پست و مطالبتان به اکسپلور بیشتر می‌شود شما می توانید این کار را از طریق جواب دادن و تعامل در بخش کامنت ها و گفت و گو با مخاطبین همچنین جواب دادن دایرکت های خود در کوتاهترین زمان و کارهایی از این دست انجام دهید و سعی کنید محتوای خود را زمانی منتشر کنید که بیشترین مخاطب آنلاین را در اینستاگرام دارید .

9 . آشنایی با الگوریتم های جدید اینستاگرام

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام بر اساس فن آوری یادگیری ماشین کار می کند و به همین دلیل هر روز هم به روز رسانی می شود . شما با درک و آشنایی بیشتر از این الگوریتم می توانید راهکارهایی را برای گذاشتن پست ها و مطالب و فعالیت در صفحه خود پیش بگیرید تا همیشه بتوانید به بهترین شکل در اینستاگرام به مخاطبین معرفی شوید .

برای اینکه شما نیز در هر زمان از الگوریتم های جدید اینستاگرام با خبر باشید باید در این زمینه مطالعه مستمر داشته باشید و در سایت هایی مانند ایرانی گرام مطالب جدید در مورد به روزرسانی های این شبکه اجتماعی را دنبال کنید چون شاید شیوه ای که امروز باعث افزایش بازدید و افزایش مخاطب شما در این پلتفرم می‌شود در شش ماه آینده کاملا تغییر کرده باشد .

و در آخر اینکه باید بدانید در جهان امروز افراد ، برندها و مشاغلی که بتوانند توسط اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محصولات و خدماتشان را به مخاطبین عرضه کنند ماندگار خواهند شد و می توانند از سود بالایی بهره مند شوند ، برای مثال در کشور ما طبق آمارهایی که گرفته شده است بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام حضور دارند به همین دلیل است که اگر شما بتوانید به بهترین نحو محصولات خود را در این شبکه اجتماعی عرضه کنید از در آمد و فروش بسیار بالایی بهره خواهید برد .

امیدواریم مقاله پیش رو در ایرانی گرام برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و چنانچه هر گونه سوالی در زمینه افزایش بازدید افزایش لایک و یا جذب فالوور داشتید می توانید با پشتیبانی ما در تماس باشید .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد