بررسی انواع اکانت ها در اینستاگرام

جای تردیدی وجود ندارد که اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است و تعداد کاربران آن روز به روز افزایش می یابد و انواع مختلفی از فعالیتهای بیزینسی در آن صورت می گیرد . برخی از اینستاگرام برای تجارت و معرفی کسب و کار استفاده می‌کنند که در واقع آنها صاحبان کسب و کار هستند . کسب و کارهای کوچک و بزرگ و برندهای مختلف در سراسر جهان از اینستاگرام به منظور تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات خود بهره می گیرند اما برخی افراد تنها برای سرگرمی و اوقات فراغت در اینستاگرام مشغول هستند. همین طور افرادی هم هستند که جزو سلبریتی ها محسوب می شوند و در این شبکه اجتماعی تعداد خیلی زیادی دنبال کننده دارند.

همینطور لازم به ذکر است که تعداد کاربران ایرانی که از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنند حدود ۵۰ میلیون نفر می باشد که این نشان دهنده محبوبیت و میزان موفقیت این شبکه اجتماعی می باشد و در حقیقت اگر به این تعداد کاربر فعال در اینستاگرام توجه کنیم متوجه می شویم که چرا تمامی کسب و کارها از این رسانه اجتماعی برای دیده شدن و تبلیغات استفاده می‌کنند.

اینستاگرام برای رفع نیاز کاربران خود انواع اکانت های مختلف را ایجاد کرده است در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع اکانت های اینستاگرام ، کاربرد آنها و تفاوت میان آنها بر حسب نیاز مخاطبین صحبت کنیم.

با ایرانی گرام ارائه دهنده خدمات خرید فالوور  ، خرید لایک و خرید بازدید همراه باشید.

انواع اکانت در اینستاگرام

به طور مشخص سه نوع اکانت مختلف در اینستاگرام وجود دارد که شما می توانید اکانت اینستاگرام خود را بر اساس آن ها تنظیم کنید . در ادامه مقاله با خصوصیات و قابلیت های هر کدام از این اکانت ها به صورت مجزا آشنا می شویم

  1. اکانت های تجاری (Business)
  2. اکانت های شخصی (personal)
  3. اکانت های سازندگان (Creator)

1.اکانت های تجاری (Business)

آشنایی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ممکن است برای هر فرد دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل کسب درآمد است.اکانت تجاری بهترین گزینه برای کسب و کارهای محلی، برندها، سازمان‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات محسوب می‌شوند. اصلاً مهم نیست که کسب و کار شما تا چه اندازه کوچک یا بزرگ است. چیزی که اهمیت دارد این است که شما می‌توانید یک حساب تجاری اینستاگرام برای کسب و کار خود راه اندازی کنید و سپس از طریق این حساب، کسب و کار خود را تبلیغ کنید .

چگونه اکانت خود را بیزینسی کنیم؟

  1. وارد قسمت پروفایل شوید .
  2. گزینه switch to professional account را انتخاب کنید .
  3. گزینه بیزینس را انتخاب و اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

قابلیت های حساب تجاری اینستاگرام

  1. امکان اضافه کردن اطلاعات کسب و کار :اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که اطلاعات تماس کسب و کار خودتان مانند ایمیل ، شماره تماس و آدرستان را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید .
  2. قابلیت فروشگاهی اینستاگرام : از طریق این قابلیت ، مشتریان می‌‎توانند به فروشگاه شما مراجعه و محصولات شما را خریداری کنند. این قابلیت به شما کمک می‌کند که فروش خود را بالا ببرید و به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.
  3. دسترسی به گزینه های تبلیغاتی اینستاگرام :  تبلیغات یکی از بهترین مزایای اینستاگرام برای حساب‌های کسب و کاری است. می‌توانید از طریق تبلیغات اینستاگرام، پست‌هایی که به صورت مستقیم به حساب اینستاگرامی شما لینک می‌شود را افزایش دهید .  برای اینکه پست ها را افراد بیشتری بتوانند ببینند، می توان از قابلیت پروموت اینستاگرام استفاده کرد. در واقع همان پست هایی که در کنار نام کاربری آنها کلمات sponsored یا ads نوشته شده است، پست تبلیغاتی هستند و پروموت شده اند.
  4. آنالیز حساب کاربری :  در صورتی که بخواهید پیج کاری خود را رشد و توسعه دهید، لازم است آنالیزحساب کاربری را داشته باشید که حساب خودتان را تجزیه و تحلیل کنید. اینستاگرام با قرار دادن امکان تجزیه و تحلیل حساب کاربری در اختیار کاربران باعث می‌شود که صاحبان کسب و کار نقشه بهتر و روشن‌تری برای استراتژی‌های بازاریابی خودشان در اینستاگرام داشته باشند .Instagram Insights  ابزار ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل برای کاربران تجاری می باشد . ابزارهای آنالیز اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهند که بازخورد کاربران به هر کدام از پست‌ها و محتواهای خود را ببینید تا بتوانید در مورد انتشار پست‌های بعدی خود تصمیم بهتری بگیرید.
  5. دکمه‌های درخواست اقدام یا «call to action» : اگر یک حساب کاربری از نوع تجاری داشته باشید، می‌توانید دکمه‌های درخواست اقدام یا «call to action» به پروفایل خودتان اضافه کنید. با این کار بازدیدکنندگان بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن می‌توانند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند . رزرو کردن یک قرار ملاقات ، خرید کارت هدیه ، سفارش دادن غذا از یک رستوران ، خرید بلیط برای یک رویداد جزو دکمه‌های CTA یا درخواست اقدام کنونی اینستاگرام می باشند .
  6. امکان گرفتن تیک آبی یا نشان تأیید: یکی از مزایای مهم حساب کسب و کاری یا تجاری اینستاگرام این است که امکان گرفتن تیک آبی یا نشان تأیید را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند. این نشان تأیید باعث می‌شود که اعتبار شما نزد مخاطب چندین و چند برابر شود. اکانت‌های پرسونال یا شخصی نمی‌توانند این نشان تأیید را دریافت کنند بنابراین اگر تمایل به دریافت این نشان تأیید دارید، باید حساب حرفه‌ای داشته باشید .
  7. ارانه پاسخ سریع به مخاطبان (quick replies) : از طریق این ویژگی می توان پاسخ های استاندارد و ثابت برای پرسش های متداول را از قبل آماده کنید و برای آن یک کلمه میانبر تعیین کنید. در این صورت برای پاسخگویی به مخاطبان با صرفه جویی وقت، فقط کافی است کلمه میانبر را تایپ کرده تا پاسخ شما به صورت خودکار ظاهر شود.

استفاده از اکانت بیزینسی دارای معایبی نیز می باشد که کاهش نمایش اکانت بیزینسی در صفحه اکسپلور ،پرداخت هزینه به اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات ،آنفالو کردن حساب شما توسط افرادی که تمایل به پست های تبلیغاتی ندارند و در دسترس بودن پست ها و استوری های شما برای همه کاربران اینستاگرام از نمونه های آن می باشد.

2. اکانت های شخصی (personal)

اکانت‌های شخصی بیشترین حجم را در بین اکانت‌های اینستاگرام دارد و برای حساب هایی مناسب است که به فکر سرگرم کردن خود و استفاده کاربری از آن می‌باشند. اکانت شخصی برای کسانی مفید است که بخواهند محتوای خودشان را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند و نیازی به رشد و توسعه حساب کاربری خودشان نداشته باشند.

قابلیت های حساب شخصی اینستاگرام

  1. قابلیت خصوصی کردن حساب کاربری : . در صورتی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهید، لازم است یک حساب شخصی برای خودتان راه اندازی کنید؛ زیرا در انواع دیگر حساب‌ها، چنین امکان و اجازه‌ای به شما داده نخواهد شد. خصوصی کردن حساب اینستاگرام به این معناست که فقط افرادی که شما اجازه دهید می‌توانند پست و استوری‌های شما را ببینند .
  2. دوستان نزدیک یا «Close Friends» : کاربران با این قابلیت می‌توانند استوری‌های خود را فقط با لیست مشخصی از افراد که به عنوان دوستان نزدیک شناخته می‌شوند، به اشتراک بگذارند.
  3. امکان اضافه کردن یک لینک به بخش  Bio : یکی از امکانات دیگری که حساب شخصی یا پرسونال در اختیار کاربران اینستاگرام قرار می‎‌دهد این است که می‌توانند یک لینک به بخش Bio حساب خودشان اضافه کنند. اگر اطلاعات مهمی دارید که مایل هستید آن اطلاعات را منتشر کنید، بهترین کار این است که یک لینک از آن اطلاعات را در بخش بیوی خود قرار دهید تا مخاطبانی که وارد صفحه شخصی شما می‌شوند بتوانند روی آن لینک بزنند و محتوای آن لینک را مشاهده کنند.

3.اکانت های سازندگان (Creator)

اکانت سازندگان اینستاگرام یکی دیگر از اکانت‌های کاری اینستاگرام است که اخیرا توسط اینستاگرام اضافه شد و مزایای خاص خودش را دارد . اگر دنبال حریم خصوصی بیشتر و کنترل ویژه پروفایل خود هستید این نوع اکانت برای شما مناسب می باشد . از بین اکانت های مختلف اینستاگرام ، اکانت سازندگان بهترین گزینه برای فریلنسرها، اینفلوئنسرها و آرتیست‌ها است.

قابلیت های حساب سازندگان اینستاگرام

  1. کنترل بیشتر روی پروفایل : حساب‌های سازندگان برای کنترل بیشتر روی پروفایل خیلی بهتر از حساب‌های کسب و کار یا تجاری است. یکی از نقاط تمایز بین حساب‌های کسب و کار و سازندگان این است که در حساب‌های سازندگان می‌توانند دسته‌بندی‌های مربوط به کسب و کار در اینستاگرام را مخفی کنند. اینفلوئنسرها یا سازندگانی که در خانه کار می‌کنند می‌توانند از این مزیت بهره ببرند و اطلاعات خودشان را مخفی کنند. البته حساب سازندگان به کاربران اجازه می‌دهد تا دسته‌بندی متفاوتی را برای خودشان انتخاب کنند تا در پروفایل اینستاگرام آن‌ها نمایش داده شود. در این دسته‌بندی مشاغلی مانند بازیگر، معمار ، نویسنده ، ورزشکار ، سرآشپز و … وجود دارد .
  2. گرفتن تأییدیه اینستاگرام : امکان گرفتن تأییدیه اینستاگرام یا همان تیک آبی فقط برای حساب‌های حرفه‌ای وجود دارد و یکی از انواع حساب‌های حرفه‌ای، اکانت سازندگان است .
  3. گذاشتن شرایط سنی برای مخاطبان :در حسابهای تجاری و سازندگان می‌توانید برای کسانی که می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند، شرط حداقل سن تعیین کنید. با این شرط می‌توانید دایره کسانی که به محتوای شما دسترسی دارند را محدود کنید همین طور دسترسی مخاطبانی که محتوای شما برایشان مناسب نیست را مسدود کنید .
  4. پیام رسانی ساده : صندوق ورودی برای سازندگان به خصوص اینفلوئنسرها همیشه شلوغ و پر است. حساب‌های سازندگان به کاربر این اجازه را می‌دهد که افرادی که می‌تواند از آن‌ها پیام‌ دریافت کند را محدود کند. این در حالی است که در حساب تجاری به هیچ عنوان چنین امکانی وجود ندارد.

اکانت خصوصی یا عمومی اینستاگرام

اکانت خصوصی یا عمومی اینستاگرام ،کدام برای برند ما موثرتر است؟ این سوالی است که برای خیلی از صاحبان کسب و کار مهم است .

تنظیم اکانت شما به حالت خصوصی، به این معنی است که تنها کسانی که شما را فالو می‌کنند، می‌توانند محتوای شما را ببینند و با آن تعامل ایجاد کنند و محتوای شما در سرچ‌ و اکسپلور نشان داده نخواهد شد . مخاطبان شما برای دیدن محتواهای شما باید درخواست فالو کردن به شما بدهند .

اگر اکانت شما عمومی باشد چون کاربران همیشه محتواهای شما را می‌بینند  ، نیازی به فالو کردن شما ندارند .روند خصوصی شدن اکانت‌های اینستاگرام می‌تواند نتیجه روند گسترده کاربران و برندها باشد که به سمت گروه‌های کوچکتر و بسته‌تر حرکت می‌کنند. با محدود کردن میزان افرادی که می‌توانند پست های شما را ببینند، به مخاطبان پیشنهاد می‌دهید که به محتوای با کیفیت بیشتر از Reach اهمیت دهند و فالوورها همچنین احساس می‌کنند محتواهایی که به اشتراک میگذارید فقط برای آنها متناسب است، زیرا آنها عضو فضای شخصی هستند که برای آنها تنظیم کرده‌اید.خصوصی کردن اکانت شما، به فالوورهای فعلی‌تان احساس ارزشمند بودن خواهد داد؛ و فالورهای جدید را کنجکاو خواهد کرد و ممکن است به شما در جذب فالوورهای جدید کمک کند . همین طور با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام برخلاف اکانت‌های عمومی که کاربران می توانند با یک کلیک شما را آنفالو کنند در اکانت های خصوصی وقتی فالووری می‌خواهد شما را آنفالو کند، برای او نوتیفیکیشنی مبنی بر اینکه «مطمئن به آنفالو هستید؟» خواهد رفت. این مرحله کوچک اضافی باعث می‌شود افراد قبل از آنفالو کردن شما، دوباره فکر کنند.

چرا خصوصی کردن اکانت اینستاگرام ممکن است برای شما مناسب نباشد؟

شما نمی‌توانید اکانت بیزنسی را خصوصی کنید : برای خصوصی کردن اکانت بیزنسی اینستاگرام، اول باید اکانت را به حالت عمومی برگردانید.این کار به این معنی است که شما امکان آنالیز و پروموت کردن محتوای خود را از دست می‌دهید.این احتمالاً بزرگترین نقص در تغییر پروفایل شما به اکانت خصوصی است.

محتوای شما در سرچ و اکسپلور اینستاگرام نشان داده نمی‌شود : حتی اگر از هشتگهای محبوب در اکانت خصوصی استفاده کنید، محتوای شما در فیدهای عمومی از جمله اکسپلور نمایش داده نمی‌شود.شما همچنین قادر نخواهید بود لینک محتوای خود را در یک وب سایت قرار دهید. این موارد می‌تواند تاثیر چشمگیری بر  توانایی برند شما در جذب مخاطب و فالوورهای جدید داشته باشد.

در این مقاله به بررسی تفاوت ها و قابلیت های اکانت های مختلف اینستاگرام پرداختیم . امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

بدون دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد