چگونه لایو اینستاگرام را دانلود کنیم ؟

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه دانلود و ذخیره سازی لایو در اینستاگرام را برای شما عزیزان توضیح دهیم . همانطور که می دانید زمانی که فردی از دوستان شما در اینستاگرام اقدام به گذاشتن لایو می کند پیامی برای شما ارسال می شود که خبر آن را به شما می دهد . اما ممکن است در بسیاری از موارد شما از اهمیت موضوع لایو با خبر باشید و یا اینکه لایو حاوی آموزش های مفیدی برای شما باشد که شما نیاز داشته باشید مجدد آن را ببینید و از آن استفاده کنید در اینجاست که ذخیره سازی آن برایتان بسیار مهم خواهد بود . پس لطفا در ادامه با ما همراه باشید .

راه های دانلود لایو دیگران در اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم اینستاگرام به صورت خودکار هیچ گزینه ای برای دانلود لایو را در اختیار ما قرار نمی دهد، به همین دلیل ما نیز در ادامه چندین راه کار را برای انجام اینکار چه توسط گوشی چه با کامپیوتر به شما معرفی خواهیم کرد.

نکته :

به این نکته توجه کنید که لایو های اینستاگرام پس از به پایان رسیدن نیز قابل مشاهده خواهد بود، این کار به این صورت انجام می گیرد که فرد صاحب لایو با تمام شدن آن می تواند آن را به صورت استوری نیز در صفحه خود بارگذاری کند در این حالت شما به راحتی می توانید آن را از همان راه های دانلود و ذخیره سازی استوری که در پست های دیگر نیز توضیح دادیم برای خود ذخیره کنید.

اما مسئله ای که وجود دارد آن است که بسیاری از افراد پس از اتمام لایو تمایلی به قرار دادن آن به صورت استوری ندارند بنابراین این گزینه برای شما از بین خواهد رفت، در ضمن اگر استوری نیز در صفحه قرار بگیرد نهایتا کمتر از 24 ساعت آنجا خواهد بود و بعد از آن منقضی می شود بنابراین باز هم ممکن است شما آن را از دست بدهید که به همه این دلایل باید به سراغ راه کار های دیگر برویم.

نحوه دانلود لایو اینستاگرام از طریق ضبط کردن از روی صفحه

شما اگر بخواهید که از این روش اقدام به ذخیره سازی کنید ابتدا باید در زمان برگزاری لایو حتما حضور داشته باشید و باید پیش از آن نیز حتما یکی از برنامه های ضبط از روی صفحه یا SCREEN RECORDER ها را نیز بر روی گوشی خود نصب کرده باشید تا از آن بهره ببرید.

حال شما با داشتن این برنامه و باز کردن آن پیش از شروع لایو می توانید با شروع آن دکمه ضبط را زده و ذخیره سازی را آغاز کنید.

بنابراین باید بدانید که این روش ساده ترین و سریع ترین راه برای ذخیره سازی لایو در گوشی می باشد که در ادامه نحوه انجام آن را بر روی سیستم عامل های مختلف برایتان توضیح می دهیم:

دانلود لایو اینستاگرام در ویندوز

همانطور که در بالا اشاره کردیم شخصی که لایو می گذارد پس از اتمام می تواند آن را به عنوان استوری نیز قرار دهد اما مشکل اینجاست که در ویندوز شما قابلیت دیدن استوری ها را ندارید پس شما نمی توانید زمانی که با کامپیوتر وارد اکانت شدید این استوری ها مشاهده کنید بنابراین می توانید از طریق راه زیر اقدام نمایید :

دانلود لایو به صورت مستقیم در کامپیوتر

این کار را می توانید به دو روش انجام دهید اما ابتدا باید افزونه ای مرتبط را طی مراحل زیر دانلود کنید :

دانلود افزونه IG stories

شما ابتدا باید از استورهای معتبر ویندوز این افزونه را دانلود کنید .و می توانید در مرورگر کروم خود این افزونه را IG Stories for Instagram سرچ کنید . بعد از ورود با تصویر زیر مواجه خواهید شد :

حال با زدن بر روی دکمه Add to chrome افزونه را دانلود کنید .

آیکون افزونه در بخش افزونه های مرورگر شما ، یعنی سمت راست بالای صفحه ظاهر می شود. ( اگر آن را ندیدید کافیست بر روی آیکون پازل بزنید و افزونه را به بالا سنجاق کنید . همچنین از منوی تنظیمات به بخش افزونه ها یا extensions بروید ) :

از این پس شما با داشتن این افزونه توانایی مشاهده و دانلود استوری های اینستاگرام را خواهید داشت .

نحوه استفاده از افزونه

در این لحظه و در زمانی که افزونه برای شما نصب شد حال می توانید اینستاگرام خود را بر روی کامپیوتر باز کنید و خواهید دید که استوری ها برایتان نمایش داده خواهد شد .

شما باید وارد استوری که می خواهید آن را دانلود کنید شوید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این استوری ها که لایو در آن ها ذخیره شده با بقیه ظاهری متفاوت دارند .

1- دانلود لایو توسط افزونه نصب شده در کامپیوتر

ابتدا شما باید به صفحه اصلی اکانت خود در اینستاگرام وارد شوید و در آنجا بر روی گزینه IG Stories که در بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید ، با این دو گزینه مواجه خواهید شد :

1- go to IG

2- go to instagram stories

حال گزینه دوم را انتخاب کنید و وارد صفحه ای خواهید شد که استوری های کاربرانی که دنبالشان می کنید را نمایش می دهد حال می توانید با زدن بر روی آیکون چشم هر استوری که می خواهید را مشاهده کنید و پس از باز شدن آن در بالا سمت چپ می توانید بر روی گزینه دانلود کلیک کنید و محتویات این استوری را ذخیره کنید و لایو اینستاگرامی که ذخیره می کنید با فرمت mp4 برای شما باقی می ماند .

2- دانلود لایو بوسیله ضبط کردن آن در کامپیوتر

نرم افزار های موسوم به screen recorder که در بخش گوشی های همراه درباره آن ها صحبت کردیم ، برای کامپیوتر هم قابل استفاده هستند . نرم افزارهای Camtasia و  SnagIt  پرکاربردترین نرم افزارهای ضبط از صفحه در کامپیوتر می باشند . پس از دانلود و نصب این نرم افزارها شما می توانید پنل مربوط به آن ها را در صفحه دسکتاپ خود مشاهده کنید .

طبق همان راهکار قبلی در گوشی برای ضبط لایو اینستاگرام در هنگام شروع لایو ، برنامه را فعال کرده و دکمه ضبط لایو را فشار دهید و زمان پایان آن دکمه Stop یا توقف را بزنید .

لایو اینستاگرام مورد نظر را قبل از اتمام در صورتیکه گیرنده ی لایو آن را به صورت استوری یا در قالب igtv ذخیره نکند ، می توان ذخیره و دانلود کرد .

دانلود لایو ایسنتاگرام در اندروید

به این نکته توجه داشته باشید که در گوشی های اندرویدی جدید و مخصوصا ورژن اندروید 10 به بالا گزینه SCREEN RECORDER و یا همان ضبط از روی صفحه به صورت پیش فرض در خود گوشی موجود می باشد که شما می توانید بدون نیاز به ریختن برنامه اینکار را به راحتی انجام دهید.

در اندروید نیز راه سختی را در پیش نخواهید داشت و فقط باید پیش از شروع لایو وارد برنامه شده آن را اجرا کنید و سپس دکمه record یا ضبط را بزنید و بعد وارد اینستاگرام شده و لایو مورد نظر را باز کنید و کار ضبط انجام می شود و در انتها نیز بر برنامه برگردید و دکمه توقف را بزنید تا ویدیو برایتان ذخیره شود.

دانلود لایو ایسنتاگرام در ios

خب در این قسمت برای افرادی که از سیستم عامل ios بر روی هر کدام از دستگاه های اپل استفاده می کنند توضیح خواهیم داد که در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که اگر ورژن ios شما بالاتر از 11 می باشد این گزینه برایتان بصورت پیش فرض در گوشی موجود است و فقط باید آن را فعال نمایید به این صورت که در مراحل زیر توضیح داده ایم:

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان setting بروید.
  • سپس بخش control center را باز کنید.
  • Customize controls را باز کرده و screen recorder را پیدا کنید.

زمانی که این برنامه را فعال کنید خواهید دید که آیکون مربوط به آن در بخش control center به صورت Shortcut قرار خواهد گرفت تا خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشید.

حال شما می توانید به محض شروع شدن لایو مورد نظر با یک حرکت و زدن دکمه ضبط ، ویدیو را برای خود ضبط و ذخیره کنید.

نکته اینکه گزینه ای نیز به شکل آیکون میکروفون در زیر ضبط کردن ویدیو وجود دارد که از شما سوال می کند می خواهید میکروفون روشن باشد و یا خاموش اگر آن را در حالت On و یا روشن قرار دهید صدای اطراف و محیط بیرون را نیز بر روی ویدیو رکورد می کند و اگر می خواهید این اتفاق نیوفتد باید آن را خاموش نگهدارید تا فقط صدای خود ویدیو را از داخل ضبط کند.

دانلود لایو اینستاگرام خودمان

حال اینکه باید بدانید همانطور که شما می توانید لایو اشخاص دیگر را در استوری های آن ها و IGTV مشاهده و ذخیره کنید همین کار را در مورد لایو خودتان نیز می توانید از طریق مراحل زیر انجام دهید:

  1. با رفتن به صفحه اینستاگرام خودتان ، بر روی عکس پروفایلتان که یک علامت + دارد کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد در صفحه جدید روی دکمه  live  بزنید.
  3. لایو شما با زدن دکمه سفید رنگ شروع می شود.
  4. در این مرحله پیغامی به معنی آغاز لایو به تمام فالورهای شما فرستاده خواهد شد.
  5. بعد از برگزاری لایو و با زدن بر روی end در بالای سمت راست تصویر و بعد از آن زدن دکمه ی end video سه گزینه پیش روی شما ظاهر می شود.
  6. گزینه ی اول Share to IGTV : این گزینه می خواهد لایو شما را به صورت igtv ذخیره میکند . ( البته حتما لایو شما باید حداقل یک دقیقه باشد )
  7. با کلیک روی گزینه ی دوم امکان دانلود ویدئوی لایوتان در اختیار شما قرار می گیرد . باید بدانید این امکان بلافاصله بعد از اتمام لایو در دسترس نیست و برای آماده شدن ویدئو کمی زمان لازم می باشد. بعد از آماده شدن ویدئوی مربوطه می توانید آن را در قسمت استوری به اشتراک بگذارید.
  8. با کلیک روی گزینه سوم ویدئوی شما حذف خواهد شد.

و این نیز مراحل ذخیره سازی لایو خودتان ، به امید اینکه این مطلب در ایرانی گرام برای شما مفید واقع شده باشد .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد