12 روش افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

با توجه به اینکه میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تعداد کاربران آنها روز به روز در حال افزایش می باشد داشتن اطلاعات کافی درباره نرخ تعامل و میزان مشارکت کاربران و همینطور اینگیجمنت یک صفحه در اینستاگرام برای سنجیدن میزان موفقیت آن صفحه در پیشبرد اهداف کسب و کار ضروری می باشد . نرخ تعامل فقط مختص به اینستاگرام نمی باشد . میزان تعامل در همه شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر ، فیسبوک و غیره مطرح می باشد و در واقع به معنی تعداد افرادی است که در هر کدام از این شبکه ها با اکانت ما یا صفحه ما ارتباط برقرار می‌کنند. نرخ تعامل یکی از مولفه هایی است که میزان موثر بودن کمپین‌ها ،میزان دستیابی به اهداف و تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتری واقعی توسط آن اندازه گیری می شود . در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل در واقع به معنی تعداد مخاطب یا کاربری می باشد که صفحه ما را می بیند ، دنبال می کند و در واقع با صفحه ما ارتباط برقرار می‌کند . نرخ تعامل یک صفحه در اینستاگرام در حقیقت یکی از مهمترین و اصلی ترین معیارهای موفقیت یا بالا بودن رتبه یک صفحه دراینستاگرام می باشد .  در این مطلب با نرخ تعامل و رویکرد مطلوب و نحوه افزایش آن در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام آشنا می شویم . با ایرانی گرام ارائه دهنده سرویس های خرید فالوور ، خرید لایک ، خرید بازدید همراه باشید .

نرخ تعامل (Engagement Rate) در اینستاگرام چیست ؟

در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل همان درصد تعداد افرادی است که فعالیتی را در صفحه اینستاگرام ما انجام می‌دهند و در واقع با صفحه ما در تعامل هستند . نرخ تعامل در حقیقت از اصلی ترین فاکتورهای سنجش موفقیت یک صفحه اینستاگرام بر اساس الگوریتم اینستاگرام می باشد . میزان تعامل فالوورها در اینستاگرام بر اساس تعداد لایک ، تعداد فالوور ،میزان به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران ، میزان کامنت های دریافتی و مجموعه ای از این موارد تعیین می شود .

دلایل اهمیت نرخ تعامل اینستاگرام برای کسب و کارها

اینستاگرام دارای قدرت تاثیر گذاری بسیار زیادی نسبت به شبکه های دیگر است . تمام تلاش شما در اینستاگرام , برای انتقال یک پیام و در نهایت تاثیر گذاری روی افراد است . نرخ تعامل اینستاگرام یک پارامتر بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند تعیین کند که میزان تاثیرگذاری پیج شما بر روی کاربران دیگر تا چه اندازه است. مشخصا ساده است که از شبکه اجتماعی خود فقط به عنوان محلی برای نشر محتوای خودتان استفاده کنید، اما اگر از آن به عنوان شاهراهی برای تعامل با مشتری های خود استفاده کنید در این صورت قادر خواهید بود تا از هر پلتفرم دیگری برای افزایش مشتریان بالقوه، آگاهی از برند و یا پشتیبانی مشتری های خودتان استفاده کنید . در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیت‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، فراموش نکنید که شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است. تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید. فالوئرهای شما مایل نیستند تا با یک سازمان بدون چهره در ارتباط باشند بلکه آنها می خواهند با افراد واقعی در شبکه های اجتماعی صحبت کنند. ارتباط دوطرفه نشان می دهد که یک شخص واقعی پشت صفحه نشسته است و همین مسئله باعث افزایش اعتماد آن ها نسبت به برند شما خواهد شد. البته، شبکه های اجتماعی فقط برای اختصاص به امور مشتریان نیست بلکه می توانید از آن برای افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) خود استفاده کنید .

روش های بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام

بهتر است بدانید که افزایش این نرخ نیازمند یک برنامه و استراتژی میباشد . یک استراتژی و برنامه کامل برای تعامل در شبکه اجتماعی بدون شک به تمامی روابطی که در شبکه خود دارید کمک می کند . همین طور برای کسب و کار شما نیز مفید خواهد بود. در ادامه به مهمترین موارد و اصولی اشاره خواهیم کرد که توسط آن می توانید نرخ تعامل و محبوبیت صفحه کسب و کار یا برندتان را در بین کاربران اینستاگرامی بالا ببرید.

1.مخاطبان خود را بشناسید

کمی وقت بگذارید و جامعه مخاطبین خود را پیدا کنید . شما قبل از اینکه حتی تصمیم به نوشتن و انتشار مطلبی بگیرید باید فکر مخاطبتان را خوانده باشید .بسیاری از کسب وکارها در تشخیص این موضوع که مخاطبشان دقیقا چه چیزی از آن ها می خواهد دچار اشتباه می شوند.برای اینکه این موضوع را حل کنید نیازمند این هستید که وقت بگذارید و نیازها و تمایلات مشتری خود را بشناسید. اطلاعات کلی مانند محل زندگی و بازه‌ سنی آن‌ها را از Insight پیج خود استخراج کنید .طبیعی است برای افزایش تعامل مخاطبین یک پیج، باید محتوایی که آن‌ها می‌پسندند را منتشر کنید.

2.طرح سوال از فالوورها

آسانترین راه برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل اینستاگرام ، پرسیدن سوال است . با گذاشتن نظر سنجی در استوری یا پرسیدن سوال در پست می توانید کاربر را کنجکاو کنید تا در مطلب شما مشارکت کند .شما باید از فالوئرها در رابطه با محصول و یا کمپین هایتان بازخورد بگیرید و نظرسنجی کنید. سعی کنید همیشه در پست خود چند سوال بپرسید و مخاطبان را با پست خود درگیر کنید.

3.پاسخ به نظرات کاربران

کاربران شما باید احساس کنند که بخشی از شبکه اینستاگرام شما هستند. با آن ها از طریق کامنت و دایرکت در تعامل باشید .هنگامی که آنها اظهار نظر می کنند ، به آنها پاسخ دهید. وقتی به نظرات و پیام های آنان اهمیت می دهید این نشان می دهد که شما برای کاربران خود ارزش قائل هستید و می توانید رابطه نزدیکتری را با آن ها ایجاد نمایید.

4.همیشه یک درخواست داشته باشید

یکی از راههای بالا بردن تعامل کاربران با صفحه شما طرح یک درخواست می باشد . .مثلاً اگر پستی راجع به اخبار ارسال می کنید ، از آنها بخواهید نظر خود را در رابطه با این موضوع بنویسند ، یا اگر می خواهید آنها یک پست را در وب سایت شما بخوانند ، از آنها بخواهید که پست های وبلاگ شما را دنبال نمایند.

5.به طور منظم محتوا انتشار دهید

یکی از موضوعاتی که بسیار در دیده شدن و افزایش تعامل با مخاطبین تاثیر دارد، تداوم در انتشار محتواست. بر همین اساس داشتن یک تقویم محتوایی که علاوه بر افزایش موضوعات قابل ارائه، به نظم در تولید محتوا کمک می‌کند ضروری به نظر می رسد .همین طور تنظیم ساعت پست‌گذاری با دیده‌شدن در ساعت ابتدایی رابطه مستقیمی دارد. با انتشار پست در زمان مناسب (وقتی که مخاطبان شما در اینستاگرام هستند) به راحتی می‌توانید نرخ مشارکت را بالا ببرید .

6.مسایقه برگزار کنید

مسابقه یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش برند شما است.روش های مختلفی برای برگزاری یک مسایقه در اینستاگرام وجود دارد . با مطرح کردن سوال و درخواست پاسخ صحیح میتوانید در انتها یکی از محصولاتتان را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید . این واقعیت که شما چیزی را به شخص برنده می دهید، مردم را به مشارکت ترغیب میکند.

7.فاللورهای رقبایتان را لایک کنید

با فالوورهای بقیه صفحات در تعامل باشید .خصوصا تمرکز شما باید بر روی آن دسته از حساب‌هایی باشد که به نوعی شبیه شما بوده و در دسته شما قرار می‌گیرند. غرض از این کار این قاعده کلیدی در شبکه‌های اجتماعی است: « اگر می‌خواهید با شما تعامل کنند، شما هم باید با آن‌ها تعامل کنید.».برای این کار به صفحات آن ها بروید . کامنت های آن ها را بخوانید و لایک کنید .  از این طریق است که شما پیش روی چشم مخاطبان هدفتان قرار گرفته و عرض اندام می کنید. مخاطبانی که به جهت مشابه بودن صفحه شما با صفحه مورد تعامل قرار گرفته، به شما و محتوای تان علاقه‌مند شده و در معرض برنامه های فروش و پروموشن شما قرار می‌گیرند . درشبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای اینکه میزان مشارکت بقیه را بالا ببرید خودتان هم باید مشارکت کنید .

8.استفاده از story و live

استفاده از تمام ویژگی های اینستاگرام مانند Story و Live به شما امکان می دهد تا پیروان خود را در فعالیت های صفحه خود درگیر کنید و میزان تعامل (engagement) اینستاگرام خود را افزایش دهید. به همین دلیل سعی کنید نحوه استفاده از آنها را به روش های مختلف یاد بگیرید.سوال پرسیدن از کاربران با استفاده از کادر Question، نظرسنجی به واسطه پنجره (Poll ،Yes OR No و Quiz) گرفتن، ساده‌ترین راه‌های درگیر کردن مخاطب است. پس برای افزایش تعامل، استفاده درست از استوری و امکانات آن ‌را به خاطر بسپارید.

9.از هشتگ های مناسب استفاده کنید

سعی کنید حداقل ۸ هشتگ برای پست هایتان قراردهید و همیشه نام برند خودتان را نیز بین هشتگ ها بنویسید . هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند. به این دلیل که امکان فالو کردن از روی نام هشتگ هم وجود دارد . به کمک برخی سایت ها می توانید هشتگ مناسب محتوای خود را پیدا کنید.  به این منظور از سایت های hashtagify.me ، instavast.com ، ingramer.com کمک بگیرید .

10.تبلیغ پست های اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی

برای به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر و ارزشمندتر، باید فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید. اگر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما خوب باشد، می توانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید.برای بدست آوردن فالوور های بیشتر، باید پروفایل اینستاگرام خود را در تمام کانال ها و شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید . می توانید یک لینک فالو کردن در ایمیل های بازاریابی خود قرار دهید. اطلاعات پست های شبکه اجتماعی‌تان را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.درباره شبکه‌های اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. از تعدادی ازشبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب برای تبلیغ محتوای پست های شبکه‌های اجتماعی دیگر خود، مانند اینستاگرام استفاده کنید. در نتیجه، ترافیک بیشتری در صفحه های شبکه اجتماعی خود خواهید داشت و به دلیل این افزایش ترافیک، افراد بیشتری صفحه شما را دنبال خواهند .

11.از محتوای ویدئویی استفاده کنید

ویدئو ها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بیش از دو برابر عکس ها کامنت دریافت می کنند ، با وجود اینکه عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک می گیرند. فیلم های اینستاگرام معمولا بازدید های زیادی خواهند داشت حتی اگر کاربران آنها را دوست نداشته باشند. بهتر است مطالب خود را با هم ترکیب و شروع به ارسال ویدیوهای بیشتر کنید .

12.ارتباط با اینفلوئنسرها در اینستاگرام

علاوه بر اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام خود در دیگر کانال های ارتباطی، می توانید از ارتباط خود با افراد با نفوذ در اینستاگرام استفاده کنید تا پروفایل خود را به مخاطبان گسترده تری نشان دهید. این افراد می توانند برند، محصولات و پروفایل شما را برای طرفدارانشان تبلیغ کنند. از آنجاییکه این افراد نرخ تعامل بالایی با مخاطبانشان دارند، در نتیجه این نرخ به صفحه شما منتقل میشود.اینفلوئنسرها گزینه های خوبی برای جذب افراد هستند، به شرطی که به درستی انتخاب شده و با آنچه در شبکه اجتماعی شما برجسته می‌شود، هماهنگی داشته باشند.

محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت در اینستاگرام

برای محاسبه اینگیجمنت یک پست می‌توان مجموع تعداد لایک، کامنت، ذخیره (Save) و بازنشر (Share) آن ‌را بر میزان مخاطبین تقسیم کرد که با ضرب نسبت فوق در عدد ۱۰۰، درصد نرخ مشارکت بدست می‌آید. این فرمول بهترین شیوه محاسبه است، اما با توجه به اهداف پیج می‌توان نسبت مشارکت را با پارامترهایی همچون مجموع بازدید (Impression) و تعداد بازدید یکتا (Reach) نیز مقایسه کرد. برای محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام، فرمول‌های متعددی تعریف شده که می‌توان با استفاده از آن‌ها، این عدد را در هر پست محاسبه کرد. اما برای محاسبه آن در کل صفحه پیشنهاد می‌شود از سایت‌های رایگانی همچون Phlanx ,Influencermarketinghub ,ninjalitics ,Triberr و… استفاده کنید.

در این مقاله ما به بررسی کامل نرخ تعامل و راه کار های مناسب برای افزایش آن پرداختیم . امید است که انجام این توصیه‌ها منجر به افزایش نرخ تعامل و اینگیجمنت پیج شما در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام شود .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد