طراحی و چیدمان پست ها در اینستاگرام

داشتن صفحه ای جذاب و پر مخاطب در اینستاگرام امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم افراد در زمینه کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. مدیران کسب و کارهای اینترنتی می دانند که با رشد بسیار زیاد تعداد کاربران اینستاگرام،  یکی از اصلی ترین مکمل ها بعد از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی یک پیج حرفه ای اینستاگرام است . در حال حاضر پیج های زیادی هستند که برای انجام فعالیت های تجاری وارد بستر اینستاگرام شده اند. اینستاگرام به دلیل اینکه یک اپلیکیشن تصویری است کاربردهای زیادی در حوزه‌ی کسب و کار پیدا کرده است. بیشتر برندها از محبوبیت این اپلیکیشن استفاده کرده و محصولات خود را در معرض دید میلیون‌ها کاربر اینستاگرام قرار می‌دهند .اما اولین مرحله از مدیریت پیج اینستاگرام، در نظر داشتن یک گرافیک زیبا و چشم نواز برای پیج اینستاگرام است . توجه و اهمیت دادن به ظاهر پیجتان مهمترین کاری است که پیش از شروع فعالیت جدی در پیج باید مدنظر قرار دهید .

انتشار پست ها به شکل یک داستان و معرفی درست و اصولی خود و کسب و کارتان بسیار مهم است تا مردم بدانند از مطالب شما چه انتظاری خواهند داشت. این اطلاعات می تواند پیام فروش یک محصول ، خدمات ، ارسال ترافیک به وبلاگ یا وب سایت خود ، هدایت ترافیک به سمت فروشگاه یا ایجاد اجتماع افراد در یک زمینه خاص باشد. در صورتی که مطالب صفحه شما به شکل یک شبکه منسجم انتشار یابد ، احتمالاً کاربران زیادی تمایل خواهند داشت تا صفحه شما را دنبال کنند . علاوه بر آن استفاده از یک تم یا قالب برای کلیه پست ها در اینستاگرام تبدیل به یک اصل اساسی در حرفه ای بودن پیج اینستاگرام شده است .

در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم در طراحی پست در اینستاگرام می پردازیم . با ایرانی گرام ارائه دهنده خدمات خرید فالوور ، خرید لایک و خرید بازدید همراه باشید .

طراحی پست اینستاگرام

تصور کنید تبلیغ پیجی را دیده اید و به واسطه احساس نیاز تان وارد آن پیج شدید، حالا اگر در نگاه اول چندین رنگ نا هماهنگ و نا مرتبط را ببینید به احتمال زیاد در کسری از ثانیه پشیمان شده و بدون بررسی محتوای اصلی به سرعت خارج خواهید شد . اگر از اینستاگرام برای توسعه کسب و کار استفاده می کنید یا قصد فروش محصولی را دارید باید بدانید که با گرفتن یک عکس از محصولتان بدون توجه به جذابیت تصویر و صرفا جهت نمایش کالا نمی‌توانید به فروش و رونق کسب و کار خود امید داشته باشید . قرار دادن یک عکس به صورت ساده و خام در اینستاگرام، محصول شما را به یک عکس گذرا از نگاه بیننده تبدیل می‌کند. عکسی که شما برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنید باید بسیار جذاب و زیبا باشد تا بتواند مشتری را به خرید آن تشویق کند.استفاده از یک شیوه‌ی منحصر به فرد و خاص، به شهرت و محبوبیت صفحه‌ی کاری شما می‌افزاید . هر محصول، شیوه‌ی طراحی پست اینستاگرام مخصوص به خود را می‌طلبد ولی در نهایت هدف این است که محصول شما در دید مخاطب برجسته شود . به عبارتی یک طراحی گرافیکی منحصر به فرد در اینستاگرام موجب تبلیغات غیر مستقیم و پنهانی برای محصول شما می شود .

نکات مهم در طراحی پست

طراحی پست اینستاگرام با هدف افزایش فالوور و افزایش لایک ، همین طور ترغیب مخاطب برای خواندن بقیه‌ی مطلب انجام می‌شود. استفاده از اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، شما را راحت‌تر به این هدف می‌رساند.

۱. استفاده از یک سبک خاص : شما می‌توانید بر حسب سلیقه و اصول زیبایی شناسی یک سبک خاص را برای پیج خود انتخاب کنید. این روند مستلزم مجموعه‌ای ایده است که شما در میان آن‌ها زیباترین را انتخاب کنید. برای نمونه پست‌های شما از نظر شکل هندسی می‌تواند متفاوت باشد یعنی عکس مورد نظر را در یک قاب قرار دهید و کل عکسهای پیج در این قالب قرار گیرد. برای نمونه می‌توانید از یک قاب دایره‌ای، مثلث و … استفاده کنید .

۲. استفاده از یک رنگ خاص : رنگ پست‌های شما می‌تواند پیج شما را منحصر به فرد کند . برای مثال پست‌ها می‌تواند سفید، سیاه، سیاه_سفید و یا رنگی باشد یا اطراف قاب ها حاوی یک رنگ‌ خاص باشد . این نکات می‌تواند مانند امضای پیج شما عمل کند و در واقع نشانی از کار شما باشد. این موضوع بر جذابیت کار شما و انحصاری بودن پیج شما می‌افزاید.

۳.ترکیب عکس و نوشته : ترکیب کردن عکس و نوشته یکی از راه‌های جذب کننده مخاطب می باشد .در صورت تمایل می توانید این کار را به چالشی برای دنبال کنندگان پیج خود تبدیل کنید . یک جمله‌ی جذاب روی تصویر مخاطب را برای دانستن باقی ماجرا مصر می‌کند و باعث می شود ادامه‌ی مسیر را با شما همراه شود .

۴.اضافه کردن لوگو به تصاویرشما برای کسب و کار خود حتما باید یک لوگوی مناسب داشته باشید. داشتن لوگو برای ایجاد برند معتبر ضروری است و در رسمی شدن نمای پیج بسیار موثر است زیرا این کار ناشی از جدیت شما در فعالیت های تان می باشد. بهتر است لوگو و آدرس سایت و یا پیج خود را در گوشه‌ی تصویر طراحی کنید چون در صورت کپی شدن مطلب، می‌توانید مخاطب را به سمت پیج خود هدایت کنید.

۵. استفاده از طراحی لی اوت (layout) اینستاگرام طراحی لی اوت اینستاگرام انتخاب 9 یا 15 پست پشت سر هم می باشد که دارای یک هویت بصری باشد و همگی از یک قاعده مثل رنگ بندی یا ترتیب پست ها داخل پیج اینستاگرام شما پیروی کند.

۶.استفاده‌ از ایموجی در کپشن ها : در متونی که کپشن می‌شوند استفاده‌ از ایموجی می تواند مطلب شما را دلچسب تر کند. در متنها صرفا نوشتن کلمات به صورت طولانی ، خارج از حوصله‌ی مخاطب است و مطلب نوشته شده‌ی شما خوانده نشده یا نیمه خوانده شده رها می‌شود. استفاده از زبان ایموجی صمیمیت با مخاطب را حفظ کرده و حالت دوستانه به مطلب می‌بخشد.

۷. استفاده از پرسش و پاسخ در دل یک تصویر : استفاده از پرسش و پاسخ در دل یک تصویر اینستاگرامی پست شده باعث به چالش کشیدن ذهن مخاطب شده و باعث می شود مخاطب به سمت خواندن و توجه کردن به مطلب نوشته‌ شده‌ی شما در کپشن کشیده شود. در واقع قدرت طراحی شما در تصاویر است که تعداد مخاطبین اینستاگرام را افزایش داده و آنها را جذب مطلب ارائه شده و وادار به توجه می‌کند.

۸. استفاده از ویدئو در بین عکس ها : استفاده ازمحتوای ویدئویی و قرار دادن لوگو در گوشه‌ی تصویر کمک زیادی به دیده شدن و ریپست شدن مطلب شما می کند .  لوگو با آدرس پیج مسیر مخاطب را به سمت صفحه‌ی شما هموار می‌کند و یک برگ برنده برای پیج شما خواهد بود.

انواع قالب و چیدمان برای طراحی پیج اینستاگرام

به اینستاگرام به عنوان یک مجله فکر کنید. هر مربع نقش مهمی در کلیه اطلاعات شما در اینستاگرام دارد. با برنامه ریزی هر مربع می توانید طرح های مختلف اینستاگرام را ایجاد کنید.

۱. تم رنگین کمانی : در این تم ، رنگ پست‌هایی را که برای مخاطب ارائه می دهید در هر ردیف متفاوت کنید. یعنی هر سه پست یک رنگ داشته و در کل این رنگها طیف رنگین‌کمانی را به پیج دهند.این کار در ابتدای ورود مخاطب، خوش‌سلیقگی شما را برای مخاطب نمایش می‌دهد.

۲. تم موزاییکی : در این روش پست‌ها را در دو رنگ یا به هر شیوه‌ی خلاقانه‌ی دیگری می‌چینید. برای این طرح از هر مربع به عنوان کاشی استفاده کنید، محبوب ترین روش استفاده از این طرح با به اشتراک گذاری یک عکس ، سپس نقل قول ، سپس یک عکس ، سپس یک نقل قول است.این روش تم موزاییکی به پیج داده و در اولین بار ورود جذابیت خود را به نمایش می گذارد.

برای آشنایی بیشتر با انواع تم ها و تغییر تم اینستاگرام به مقاله ترفند تغییر تم اینستاگرام و طراحی صفحه در وبلاگ ایرانی گرام مراجعه کنید .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد