آموزش حذف کلمات نامناسب در کامنت اینستاگرام

متاسفانه به وفور دیده می‌شود که اشخاص در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کامنت‌های توهین آمیزی را ثبت می‌کنند. این موضوع در اینستاگرام هم بسیار زیاد مشاهده شده و چه بسیارند افرادی که در زیر پست‌های مختلف عبارات و کلمات توهین آمیزی را به عنوان کامنت به ثبت می‌رسانند. بعضی از کاربران اینستاگرام عقیده دارند بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق کلا کامنت اینستاگرام را غیر فعال کرد اما بعضی از مواقع ما نیاز داریم نظرات دیگران را بدانیم و براساس آن تصمیمی بگیریم. اما هیچکس دوست ندارد که به او توهین شود .تا پیش از این اینستاگرام این اجازه را به کاربران می‌داد تا کامنت‌های توهین آمیز ثبت شده برای پست‌های خود را حذف کنند اما از این پس علاوه بر این ویژگی کاربر قادر خواهد بود که در پروفایل خود کلمات خاصی را به عنوان کلمات نامناسب تعیین کرده و بدین ترتیب از نمایش کامنت‌های حاوی آن کلمات به طور اتوماتیک جلوگیری به عمل آید. به این کار به اصطلاح فیلتر کردن اتوماتیک کامنت‌های حاوی کلمات توهین آمیز گفته می‌شود.

اما چگونه می‌توانیم از قابلیت فیلتر کردن کلمات در کامنت اینستاگرام استفاده کنیم؟ به بیان دیگر چگونه می‌توانیم کلماتی که قصد داریم از بخش کامنت‌ها فیلتر شوند را برای پست‌های اینستاگرام خود تعیین کنیم؟ در این مقاله در ایرانی گرام ما به آموزش دقیق نحوه انجام این عمل و شیوه استفاده از قابلیت فیلتر کردن کلمات در کامنت اینستاگرام می‌پردازیم.

فیلتر کردن کلمات نامناسب در کامنت اینستاگرام

اینستاگرام مدتی قبل قابلیتی را ایجاد کرد که افراد بتوانند در تنظیمات برخی کلمات نامناسب را معرفی کرده و آنها را فیلتر کنند. این قابلیت ویژه به شما امکان فیلتر کردن خودکار کامنت ها را خواهد داد. به این صورت که اگر شما کلمه خاصی مانند یک کلمه با مضمون فحش مانند “چاق خیکی” را هدف قرار دهید از این به بعد تمامی کامنت هایی که شامل این کلمه هستند دیگر برای شما و بازدیدکنندگان شما نمایش داده نمی شود. همین طور کامنت حاوی کلمه نا مناسب در بخش اعلان ها هم به شما نشان داده نخواهد شد. فقط شخصی که کامنت را نوشته آن را می بیند و حتی متوجه این اقدام شما نخواهد شد.

با استفاده از قابلیت فیلترینگ کامنت اینستاگرام، می‌ توانیم از صفحه کلید پیش فرض اینستاگرم کامنت ها را پنهان یا مانع از ثبت آن‌ها شویم یا حتی می‌ توان فیلترینگ را به صورت دستی با ورود کلمات و عباراتی که ما مد نظر داریم، تنظیم کرد.

آموزش حذف کلمات نامناسب در کامنت اینستاگرام

استفاده از قابلیت فیلتر کردن کلمات در کامنت اینستاگرام فرآیند چندان پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. ابتدا اپلیکیشن یا برنامه اینستاگرام را اجرا کنید. سپس به بخش پروفایل خود مراجعه کنید .
  2. برای فیلتر کردن کامنت ها در اپلیکیشن اندروید و ios اینستاگرام در صفحه اصلی بر روی گزینه سه نقطه زده  و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. سپس وارد حریم خصوصی یا Privacy شوید .
  4.  با انتخاب گزینه Comments و روشن کردن گزینه Hide Offensive Comments این امکان فراهم میشود که اینستاگرام به طور خودکار جلوی درج کامنت های حاوی توهین و تهدید و فحش و کلمات نامناسب را میگیرد. (این کار براساس لیستی که توسط اینستاگرام ترتیب داده شده کلمات منفی و توهین آمیز فیلتر می شوند. اما از آنجایی که زبان ما فارسی می باشد. و اکثرا، افراد فارسی زبان برای پیج ما کلمات توهین آمیز می گذارند. فیلترینگ خود اینستاگرام برای حذف کامنت های توهین آمیز برای کاربران فارسی زبان کارایی چندانی ندارد.)

این امکان و جود دارد که شما بخواهید کلمات خاصی را در کامنت ها فیلتر کنید تا امکان ثبت آن کلمات در کامنت ها وجود نداشته باشد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید .

  1.  در قسمت Settings و سپس Privacy و Comments گزینه Manual Filter را روشن کنید.
  2. سپس کلمات، عبارات، اعداد و اموجی هایی که نمیخواهید در کامنت ها قرار گیرند را وارد کنید.

نکات مربوط به فیلتر کردن کلمات نا مناسب در کامنت

  1. برای اینکه دامنه کلمات فیلتر شده را بیشتر کنید بهتر است کلمات مورد نظر را به صورت فارسی، انگلیسی و فینگلیش نوشته و باید برای جداسازی از علامت کاما ( ,) استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر به جای کاما از ویرگول استفاده کنید فیلتر ها اعمال نخواهند شد.
  2. هنگام فعال کردن فیلتر کامنت ها، این تنظیمات هم بر روی کامنت های پست های قبلی و هم بر روی کامنت های پست های جدید اعمال میشود. در زمانی که شما فیلتر کامنت ها را غیر فعال میکنید، کامنت های فیلتر شده دوباره در زیر پست ها نمایش داده می شوند.
  3. اگر شما گزینه filter most reported words را انتخاب کنید اینستاگرام به طور پیش فرض کلماتی که زیاد در کامنت های شما تکرار شده را فیلتر می کند.
  4. همین طور اگرقصد داشته باشید بدانید که چه کسانی کامنت های توهین آمیز گذاشته اند از طریق قسمت controls block comments قابل مشاهده می باشد.
  5. اگر می خواهید کامنت های افراد خاصی را بلاک کنید،می توانید نام پیج آنها را ثبت کنید.

آموزش بستن کامنت در اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمایل به ارسال پستی در اینستاگرام داشته باشید و در عین حال دوست نداشته باشید که سایر کاربران قادر به ثبت کامنت در زیر آن پست باشند .اینستاگرام قابلیت بستن کامنت پست اینستاگرام را فعال کرده تا هر ادمین اکانت اینستاگرام بتواند جلوی ارسال نظرات به پست های خود را بگیرد . اینستاگرام این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در صورت تمایل بخش نظرات یا کامنت پست خاصی را غیر فعال کنید .

اگر پست خود را هنوز منتشر نکرده اید و می خواهید از همان ابتدا عکس یا ویدئو شما بدون گزینه کامنت پست شود، کافی است مراحل زیر را انجام دهید

  1. عکس مورد نظرتان را انتخاب و گزینه Next را لمس کنید.
  2. سایر مراحل ارسال پست نظیر تعیین فیلتر و غیره را مثل همیشه انجام دهید .
  3. گزینه Advanced Settings را لمس کنید.
  4. گزینه Turn Off Commenting را فعال کنید.
  5. پست مورد نظر را ارسال کنید.

با انجام این کار قابلیت ثبت کامنت برای پستی که ارسال می‌کنید غیر فعال خواهد بود و کاربران فقط می‌توانند آن را مشاهده کنند و قادر به نوشتن نظر در زیر آن نیستند .

اگر یک پست را پیش از این بدون غیر فعال سازی کامنت ارسال کرده باشید هم می‌توانید قابلیت گذاشتن کامنت برای آن را غیر فعال کنید. برای این کار به بخش پروفایل اکانت اینستاگرام خود بروید و پست مورد نظر را انتخاب کنید. سپس گزینه سه نقطه را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید و سپس گزینه Turn Off Commenting را انتخاب نمایید.

آموزش بستن کامنت استوری 

بعضی از اوقات قصد دارید پیامی را برای شخص خاصی استوری کنید مانند یک پیام تبریک  و تمایل ندارید  که کسی به استوری شما پاسخ دهد. یا حتی ممکن است فردی فالوورهای زیادی داشته باشد و نخواهد بعد از گذاشتن یک استوری دایرکت او پر از ریپلای شود. در این صورت می توان بخش کامنت استوری را بست یا به اصطلاح  ریپلای استوری را غیر فعال نمود.

مراحل بستن ریپلای های استوری به شرح زیر است:

  1. به صفحه پروفایل خود بروید و بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید. گزینه settings را انتخاب کنید.
  2. روی privacy کلیک کنید.
  3. سپس بر روی story کلیک کنید.
  4. قسمتی به نام Allow message Replied  برای شما نمایش داده می شود .everyone یعنی همه ی فالوور های شما می توانند استوری شما را ریپلای کنند. people you follow  یعنی فقط کسانی می توانند استوری شما را ریپلای کنند که هم جزء فالووینگ ها و هم جزء فالوورها باشند. گزینه Off که در صورت انتخاب آن، ریپلای های استوری خود را غیر فعال کرده اید.
  5. برای اینکه دسترسی پیام دادن به استوری را ببندید باید تیک گزینه 《off》را فعال کنید.

بخش کامنت یا همان ارسال و دریافت نظرات یکی از مهم ترین قسمت های اینستاگرام می باشد که بعضی مواقع مجبور به بستن یا استفاده از فیلتر در این بخش می شویم . از همین رو ما در این مقاله خواستیم طریقه بستن کامنت در اینستاگرام و حذف کامنت های نا مناسب را برایتان آموزش دهیم .امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما مفید واقع شود.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد