آموزش جذاب کردن استوری ها در اینستاگرام

همگی می دانیم که دیگر در اینستاگرام استوری ها یکی از مهمترین عوامل برای جذب فالوور بوده و بسیار نیز پر بازدید هستند و روز به روز نیز در میان مخاطبین محبوبیت بیشتری پیدا می کنند . هر کاربری تا امروز حداقل چندین بار از این قابلیت استفاده کرده است ولی ما امروز قصد داریم تا برای شما عزیزان راه هایی را برای بهبود استوری ها و هرچه جذاب تر کردن آن ها آموزش دهیم برای اینکار شما باید بتوانید از تمامی ویژگی های استوری به خوبی استفاده کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از این رهکار ها آشنا شوید .

۱. استفاده از افکت سایه برای متن ها

شما می توانید با این روش متن های خود را با برجستگی ها و سایه های رنگی جذاب تر کنید ، برای انجام اینکار شما باید روی علاما یا آیکون Aa بر روی صفحه استوری کلیک کنید و بعد متن خود را وارد کنید . پس از آن همین کار را مجدد با یک رنگ متفاوت انجام دهید و سپس این دو نوشته را روی هم قرار دهید . دقت کنید دو نوشته را کمی با فاصله و طوری روی هم قرار دهید که حالت برجسته و سایه وار پیدا کنند .

۲. سلفی های خود را به استیکر تبدیل کنید

این یکی از قابلیت های قدیمی تر اینستاگرام است که همچنان بسیار پر کاربرد است شما می توانید از این طریق سلفی های خود را به صورت دایره ای شکل قرار دهید . برای اینکار نیز تنها کافیست منوی کشویی استوری را به سمت بالا کشیده و ب رروی آیکون دوربین کلیک کرده و از خودتان یک استوری بگیرید .

۳. استفاده از گزینه بومرنگ

شما با استفاده از این گزینه می توانید گیف های سه ثانیه ای بوجود آورید که تا بی نهایت تکرار می شوند . شما می توانید با خلاقیت از این گزینه و با استفاده از گزینه های جلو و معکوس بومرنگ ویدیو های بسیار جالب و جذابی را خلق کنید .

۴. ایموجی های درخشان

این ترفند بسیار ساده به شما برای جذاب تر کردن ایموجی و استوری بسیار کمک می کند و باعث می شود تا ایموجی های شما دارای یک هاله نور اضافی در اطراف خود بشوند . برای انجام اینکار ابتدا وارد صفحه استوری بشوید و سپس ابزار نوشتن متن را انتخاب کنید و بعد از آن حالت نوشتن را روی Neon قرار دهید و بع ایموجی شما به راحتی درخشان می شود.

۵. استفاده از چند باکس پاسخ در استوری

همگی اطلاع دارید که اینستاگرام به صورت پیش فرض اجازه استفاده از چندین باکس پاسخ در یک پست را به شما نمی دهد بنابراین شما برای قرار دادن چندین باکس پاسخ در یک استوری و مقایسه آن ها با یکدیگر باید از یک ترفند استفاده کنید ، ابتدا برای انجام اینکار یکی از پاسخ خا روی صفحه استوری Share کنید و سپس از این استوری آماده یک اسکرین شات بگیرید و بعد از آن اسکرین شات گرفته شده را مجدد در استوری قرار دهید و حال این امکان برایتان فراهم است که استوری پاسخ دوم را نیز در یک صفحه قرار دهید و این کار را تا زمانی که جای خالی داشته باشید می توانید انجام دهید .

۶. قرار دادن استوری به صورت مجله تصویری

شاید زمانی بخواهید چند استوری را پشت سر هم قرار دهید اما باید راهکاری را پیش بگیرید که مطمئن شوید مخاطب تا انتها آن ها را مشاهده می کند و بهترین کار قرار دادن آن ها به صورت مجله تصوری است . در این قالب بهتر است استوری های خود را فقط هاوی عکس و ویدیو قرار ندهید و از متن نیز برای ارتباط بین استوری ها استفاده کنید . و همچنین با استفاده از استوری های تعاملی و ایجاد پرسش پاسخ با مخاطبین و میزان تعامل آن ها استوری های بعدی را ادامه دهید .

۷. استفاده از متون رنگین کمانی

شما در استوری می توانید از ابزار Text برای این کار استفاده کرده و ابتدا متن خود را انتخاب کنید و سپس با نگه داشتن نوار رنگی پایین یک اسلایدر با طیف رنگی ظاهر می شود ، شما می توانید با همان انگشت که متن را نگه داشته اید به سمت چپ و راست حرکت کنید و با انگشت دیگر نیز روی اسلاید طیف رنگی نیز همین کار را انجام دهید . در این حالت می بینید که با پیشروی در متن خود رنگ هر کدام از کلمات نیز تغییر می کند .

۸. ساخت پس زمینه شفاف

توصیه می کنیم برای این کار از یک پس زمینه تک رنگ استفاده کنید . بعد از آن یک عکس را انتخاب کنید و روی پس زمینه قرار دهید . با استفاده از ابزار ماژیک (قلمی که نوک آن کمی شیب دارد) که در گوشه صفحه قرار دارد، می توانید کل صفحه را از رنگ دلخواهتان پر کنید. برای این کار لازم است بعد از انتخاب رنگ برای ماژیک ، انگشت خود را 3 ثانیه روی آن نگه دارید . البته این نکته را در نظر داشته باشید که صفحه کاملا از رنگ پر نمی شود و دارای شفافیت بوده و پشت آن قابل دیدن می باشد.

۹. استفاده از گزینه پرسش و پاسخ

یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطب بیشتر و جذابیت بیشتر استوری ها برای کاربران داشتن تعامل بیشتر با آن هاست . شما می توانید ابتدا از آن ها نظر خواهی کنید و سپس نظرات آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید . اساسا دخیل کردن مخاطبین در صفحه و محتوای خود بهترین راه برای فعال نگه داشتن و جذب بیشتر افراد برایتان محسوب می شود .اینستاگرام برای تعامل داشتن با دیگران سه استیکر سؤال، نظرسنجی و اسلایدر را در اختیارتان قرار داده است. برای این کار کافی ست که صفحه استوری را با بالا کشیده و آن‌ها را به استوری‌هایتان اضافه کنید.

امیدواریم که برخی از راه کار های ارائه شده در ایرانی گرام برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد