آموزش مدیریت و زمان بندی ارسال پست اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 8 دقیقه

آموزش مدیریت و زمان بندی ارسال پست اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس و فیلم است که با استقبال بسیار زیاد در سراسر دنیا روبرو شده است . کار کردن با این رسانه اجتماعی بسیار ساده می باشد اما با توجه به بروز رسانی های جدید و اضافه شدن قابلیت های بسیار متنوع ، دچار پیچیدگی هایی شده است و بعضی از قابلیت های آن تا حدی مخفی مانده اند .پست گذاشتن در اینستاگرام اصلاً کار سخت و پیچیده ای نیست اما مسلماً دانستن همه ترفندهای مربوط به آپلود پست به شما کمک می کند تا یک پست را با استاندارد و کیفیت بالا انتشار دهید ، به طوری که پست شما بتواند به بخش اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کند . در این نوشته قصد داریم با تعدادی قابلیت و ترفند اینستاگرام مربوط به قسمت پست آشنا شویم .

ذخیره پست ها در اینستاگرام

احتمالا زمانی که هشتک های جذاب در اینستاگرام را دنبال می کنید ، به پستی برخورد کرده اید که دلتان بخواهد ان را ذخیره کنید . قابلیت Save جهت ذخیره‌سازی پست‌ها و همچنین سازماندهی آن‌ها در Collections برای این منظور می باشد .

نحوه سیو (ذخیره) یک پست :

روی آیکون سیو کردن پست در گوشه ی سمت راست پایین عکس بزنید . اینستاگرام پست موردنظر را در قسمت All Posts ذخیره می‌کند .اگر پست های زیادی را ذخیره کرده باشید تعدادزیادی از پست های ذخیره شده بدون ترتیب خاصی را در این قسمت می بینید و اگر قصد پیدا کردن پست خاصی را داشته باشید ،احتمالا موفق نخواهید شد .برای حل این مشکل بهتر است ، پست ها را دسته بندی یا collection کنید .

جهت افزودن پست‌ها به کالکشن مراحل زیر را دنبال کنید .

  1.   انگشت خود را بر روی علامت ذخیره‌ کردن نگه‌ دارید تا باکس Save to Collection برای شما باز شود.  تمامی کالکشن هایی را که پیش ‌‎تر ایجاد کرده‌اید، مشاهده می‌کنید.
  2. اگر این اولین باری است که از این قابلیت استفاده می‌کنید، نیاز دارید تا کالکشنی جدید را ایجاد کنید پس باید گزینه «+» را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله  اسمی را برای کالکشن خود انتخاب کرده و کلید Done را انتخاب کنید. پست موردنظر شما در کالکشن جدید ذخیره خواهد شد.

دسنه بندی تعداد زیادی از پست ها بعد از ذخیره :

  1. در صفحه پروفایلتان بر روی سه خط بالای صفحه بزنید.
  2. به قسمت saved یا ذخیره شده بروید .
  3. یک مربع چهار قسمتی در صفحه ای برای شما باز می شود که شامل تمام پست هایی می باشد که تا کنون ذخیره کرده اید .
  4. در گوشه ی بالا سمت راست روی علامت به علاوه + بزنید. تمامی پست های سیو شده ی شما با قابلیت انتخاب کردن ظاهر می شوند.
  5. در گوشه ی هر عکس یک دایره ظاهر می شود که بعد از انتخاب کردن تیک آبی رنگی روی آن قرار می گیرد.
  6. هر کدام از پست ها را که می خواهید در یک گروه قرار بگیرند را انتخاب کنید.
  7.  می توانید برای گروه انتخاب شده ، اسم و همین طور از گالری گوشی خود عکسی برای گروه انتخاب کنید .

حذف و ویرایش پست های ذخیره شده :

  1. در قسمت پروفایل خود به بخش Saved مراجعه کرده و کالکشن مورد نظر را لمس کنید.
  2. در اینجا باید منوی سه‌ نقطه‌ای را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.
  3.  گزینه Delete Collection را انتخاب کنید تا کالکشن موردنظر برای همیشه حذف شود. و در صفحه بعد، جهت تأیید این اقدام باید گزینه Delete را انتخاب کنید.

اینستاگرام همچنین قابلیت حذف دسته‌جمعی را نیز دارا است. برای حذف دسته جمعی کالکشن ها مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. در بخش Saved و در منوی سه‌نقطه‌ای، گزینه Select را انتخاب کرده و سپس تمامی پست‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید، علامت بزنید.
  2. سپس گزینه Remove را انتخاب کنید. اگر در بخش All Posts هستید، گزینه Remove به Unsave تغییر خواهد کرد .

همچنین اگر می‌خواهید که به ویرایش کالکشن خود بپردازید گزینه Edit Collection را برگزینید. در اینجا می‌توانید تصویر روی جلد و همچنین نام کالکشن خود را تغییر دهید.

زمان بندی ارسال پست ها

برای کسانی که از اینستاگرام برای گسترش کسب و کار خود استفاده می کنند  زمان بندی ارسال پست ها فقط یک ترفند نیست بلکه ابزاری برای معرفی درست کسب و کار و برند سازی می باشد . زمانی که پست های حساب خود را منتشر می کنید بسیار حائز اهمیت خواهد بود . برای ارسال پست ها با یک زمان بندی دقیق و منظم می توانید از برخی نرم افزار های طراحی شده به این منظور کمک بگیرید. نرم افزارهای زمان بندی پست در اینستاگرام پست های شما را در زمانی که به آنها اعلام می کنید منتشر می کنند . اپلیکیشن های زمان بندی مختلفی وجود دارند که در ادامه با چتد نمونه از ان ها آشنا خواهید شد.

نرم افزارهای زمان بندی ارسال پست

اپلیکیشن زمان‌بندی ارسال پست در اینستاگرام، برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد که ارسال پست‌ها را تنظیم کنید تا از طریق اپلیکیشن به‌صورت خودکار مطالب ارسال شود.این برنامه‌ها ، پیشنهادات و تجزیه‌وتحلیل‌های هشتگ را نیز ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی اینستاگرام مورداستفاده قرار می‌گیرند. .استفاده ازاین نرم افزارها یک روش برنامه‌ریزی برای محتوای اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند تا همواره محتواهای شما به‌روز باشد.

مزایای استفاده از نرم افزار های زمان بندی ارسال پست

  • به کمک یک اپلیکیشن زمان‌بندی پست در اینستاگرام، می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید. به‌جای اینکه به‌صورت روزانه برای ارسال هر پست زمان صرف کنید، می‌توانید برای انتشار خودکار تعداد انگشت‌شماری از پست‌های اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید .
  • این ابزارها انتشار پست‌ها را آسان‌تر می‌کنند.
  • این ابزارهای بازاریابی اینستاگرام این امکان را می‌دهند که عکس‌های شما فیلتر مشابه، پالت رنگی یکسان و کپشن تصاویر داشته باشند. و ازاین‌ رو به شما در ایجاد یک هماهنگی میان پست‌های ارسالی کمک می‌کنند.
  •  استفاده ازاین نرم افزارها یک روش برنامه‌ریزی برای محتوای اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند تا همواره محتواهای شما به‌روز باشد و یک روند ثابت را برای گذاشتن پست در اینستاگرام دنبال کنید. با کمک انتشار خودکار اینستاگرام، شما می‌توانید به‌ صورت مکرر پست ارسال کنید و این امر موجب افزایش فالوور و افزایش لایک خواهد شد .

در ادامه با چند نمونه از این نرم افزارها آشنا می شویم .

1.Combin Scheduler

combin scheduler پلتفرم ارسال پست‌های زمان‌بندی‌شده یا ارسال فوری پست‌ها است.این برنامه زمان‌بندی ارسال پست در اینستاگرام برای افراد و مشاغل کوچک و متوسط مناسب است.

Combin Scheduler دارای ویژگی‌های ویرایش اندازه تصاویر، تگ کردن موقعیت مکانی و کاربران، هشتگ ها و منشن کردن اکانت ها، مدیریت هشتگ ها، بارگذاری لینک در بایو و سری استوری ها است.پلن رایگان این برنامه محدود به مدیریت یک حساب اینستاگرام، ۳ پست در اینستاگرام و ۱۵ استوری در هر هفته می‌شود . همین طور پلن رایگان این برنامه شامل ویژگی‌های تگ کردن موقعیت مکانی، بارگذاری سری تصاویر و لینک در بیو می باشد .

2.نرم افزار Buffer

نرم افزار بافر یکی از نرم افزار های مدیریت پست های اینستاگرام می باشد .بعد از دانلود نصب این اپلیکیشن ، وارد آن شوید وو یک حساب کاربری بسازید . سپس عکس یا ویدئوی مربوط به پست خودتان را انتخاب  و بارگذاری کنید.سپس در بخش کپشن،‌متن خود را نوشته و هشتگ هایتان را اضافه کنید. با زدن بر روی دکمه ی share منویی باز می شود که در آن جا می توانید زمان بندی انتشار پست را به برنامه اعلام کنید .

در صورتی که در زمان انتشار پست فرصت بارگذاری یا نوشتن کپشن نداشته باشید نرم افزار buffer این کار را برای شما انجام می دهد . لذا پست های شما با زمان بندی مناسب انتشار پیدا خواهند کرد.لازم به ذکر است ، نرم افزار قبل از انتشار پست در ساعت مقرر با ارسال یک هشدار برای گوشی شما ، شما را از زمان انتشار پست مطلع می کند و در صورت تایید شما پست شما را منتشر می کند . تنها نقطه ضعف این برنامه این است که امکان تگ کردن افراد یا اضافه کردن لوکیشن به پست ها را با این برنامه ندارید .

Buffer ویژگی‌ها و عملکردهای لازم برای تهیه مطالب قابل‌ توجه مانند تهیه پیش‌نویس، هماهنگی با اعضای گروه و سازماندهی کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن ویژگی‌هایی را برای همکاری تیمی فراهم می‌کند. شما قادر خواهید بود برای تهیه پیش‌نویس پست‌ها، تأییدیه، همگام ماندن و مدیریت حساب کاربری با تیم خود همکاری کنید .

3. tailwind

Tailwind یکی دیگر از ابزارهای محبوب پست گذاری خودکار اینستاگرام است . این برنامه برای فریلنسرها و مشاغل کوچک و بزرگ مناسب است. Tailwind یک پلتفرم با همه ویژگی‌ها زمان‌بندی هوشمند و آسان ارسال پست در اینستاگرام است. این برنامه از زمان‌بندی ارسال عکس‌ها و همچنین فیلم‌ها پشتیبانی می‌کند. این برنامه دارای ویژگی‌هایی برای زمان‌بندی ارسال پست، تحلیل روند، کشف محتوا، نظارت بر نظرات و پیگیری نتایج است. همین طور دارای ویژگی زمان‌بندی هوشمند است یعنی زمانی را برای ارسال پست انتخاب می‌کند که مخاطب شما بیشترین تعامل را داشته باشند.دارای یک هشتگ یاب است که هشتگ هایی را برای استفاده در پست‌های شما پیشنهاد می‌کند . این لیست‌های پیش‌ذخیره هشتگ ها، کار شما را برای هشتگ گذاری در پست‌ها آسان‌تر می کند .

4. postify

نرم افزار ارسال پست اینستاگرام postfity یکی از ابزارهای پست گذاری خودکار اینستاگرام است که کار با آن ساده بوده و به راحتی می‌توان به کمک آن اینستاگرام خود را مدیریت کنید.

از ویژگی‌های postfity می‌توان به مواردی نظیر امکان مدیریت چندین حساب مختلف در یک پنل ، امکان برنامه ریزی و انتشار پست هم زمان در چند اکانت وکنترل و مدیریت پنل کاربری از روی تلفن و یا تبلت اشاره کرد.

 

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ