آموزش ساخت پادکست در اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 10 دقیقه

آموزش ساخت پادکست در اینستاگرام

در دنیای امروز استفاده از پادکست ها بسیار طرفدار پیدا کرده است . زیرا گوش دادن به پادکست‌ها بسیار راحت‌تر از دیدن پست‌های وبلاگ است و مردم می‌توانند در هنگام رانندگی و یا در هنگام انجام کارهای منزل خود به آن‌ها گوش دهند. ایده‌های زیادی برای ساخت پادکست برای شبکه‌های اجتماعی ازجمله ساخت پادکست برای اینستاگرام وجود دارد.می‌توان از پادکست‌ها برای رونق تجارت خود، نام تجاری و یا سرگرم نمودن اشخاص استفاده کرد . ساخت پادکست برای اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی موجب می‌شود تا شما بتوانید به‌جای یک ارتباط ناقص در این شبکه‌ها، به کمک پادکست یک ارتباط دائمی با مخاطبان خود به‌وسیله‌ی یک محتوای منحصربه‌فرد برقرار کنید. پادکست‌ها یک راه عالی به روی شما برای ارتباط با مخاطبان باز می‌کنند.هنگامی که صحبت از کانال های دیداری مانند اینستاگرام می شود، پادکست ها تا حدودی غریب هستند!با این حال بسیاری از پادکست ها در اینستاگرام بسیار خوب عمل می کنند! آنها در ایجاد جمعیت زیادی از مخاطبان و تعامل آنها بسیار موثر هستند. در ادامه به معرفی پادکست در اینستاگرام و نحوه قرار دادن پادکست در اینستاگرام و همین طور  معرفی اپلیکیشن‌هایی که برای ساخت پادکست برای شبکه‌های اجتماعی استفاده می شود می پردازیم . با ایرانی گرام ارائه دهنده سرویس های خرید فالوور ، خرید لایک ،  همراه باشید .

پادکست در اینستاگرام

ازجمله مهم‌ترین مزایای ساخت پادکست برای اینستاگرام فروش بیشتر کالا و خدمات است. در حقیقت شما با انتشار پادکست خود در این شبکه‌های اجتماعی قادر خواهید بود با کمترین هزینه تبلیغات خود را انجام دهید و فرآیند بازاریابی خود را تکمیل سازید. از دیگر مزایای ساخت پادکست برای شبکه‌های اجتماعی افزایش مخاطبان شما در این شبکه‌ها است. افزایش درآمد یکی دیگر از مزایای ساخت پادکست برای اینستاگرام است زیرا مخاطبان کانال شما با پرداخت حق اشتراک، برنامه صوتی سریالی سازی شده شما را تا انتها دنبال می‌کنند .تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند برای تبلیغات بیشتر کالا و خدمات خود از پادکست‌ها استفاده کنند. همچنین تولید پادکست در این شبکه‌ها باعث برند سازی و یا تبلیغ بیشتر برند شما می‌شود و در صورت جذابیت پادکست شما، تعداد فالوورهای شما نیز افزایش می‌یابد که نتیجه آن فروش بیشتر کالا و خدمات شما است. تمامی کسب‌وکارهای اینترنتی و یا سنتی می‌توانند در اینستاگرام از این روش نیز برای تبلیغات استفاده کنند.

Audiogram چیست ؟

audiogram گرافی است که فرکانس های صدا را در زمان واقعی به صورت نمودار نمایش می دهد.audiogram به شما امکان می دهد قطعه های صوتی جالب را از پادکست خود به اشتراک بگذارید.همین طور audiogram ها از لحاظ بصری جذاب و پویا هستند .همچنین به کاربران امکان می دهند پادکست را بدون نیاز به ترک برنامه اینستاگرام، چک کنند.

مراحل ساخت پادکست

  1. انتخاب موضوع پادکست
  2. انتخاب قالب پادکست
  3. ویرایش پادکست

انتخاب موضوع پادکست

در حقیقت برای شروع پادکست ابتدا باید هدف خود را از ساخت پادکست مشخص سازید و بر اساس آن یک موضوع برای پادکست خود انتخاب کنید .هدف شما می تواند به‌منظور توسعه‌ تجارت ، اشتراک‌گذاری یک پیام مهم به کمک پادکست برای مخاطبان خود ،سرگرم ساختن دیگران و یا شناخته شدن در فضای محازی باشد .ایده‌های زیادی برای ساخت پادکست برای شبکه‌های اجتماعی ازجمله ساخت پادکست برای اینستاگرام وجود دارد . هر ایده برای پادکست می‌تواند در زمینه‌های مختلفی ازجمله تاریخ، فرهنگ، موسیقی، روانشناسی ، داستان‌های خیالی، رمان‌، ورزش و ... باشد. لذا شما ابتدا باید هدف خود را از ساخت پادکست مشخص کنید .

انتخاب قالب پادکست

به‌منظور ساخت پادکست برای اینستاگرام از اپلیکیشن‌ها و یا نرم‌افزارهای مختلفی استفاده می‌شود . اپلیکیشن‌هایی که برای ساخت پادکست برای شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرند باید دارای ویژگی‌هایی از قبیل استفاده آسان برای کاربران، سرعت عمل بالا، کیفیت ضبط مناسب و فشرده‌سازی قابل‌قبول باشند. اپلیکیشن‌هایی برای ساخت پادکست برای اینستاگرام وجود دارد که به معرفی آن ها می پردازیم . 

اپلیکیشن Headliner

می توان از برنامه Headliner نه تنها برای رسانه های اجتماعی بلکه برای تمام بسترهای اینترنتی مانند یوتیوب استفاده کرد .می توانید از آن برای ایجاد audiograms، ایجاد نوشته متنی صوت و ویدئو، اضافه کردن انیمیشن های متنی و موارد دیگر استفاده کنید. پلن رایگان Headliner به شما امکان می دهد تا ۱۰ فیلم در هر ماه ایجاد کنید.

نحوه کار با اپلیکیشن Headliner

  1. Headliner’s Audiogram Wizard را باز کنید
  2. قسمت پادکست خود (MP3 یا WAV) را برای ایجاد یک ویدیو آپلود کنید.
  3.  متن کلیپ خود را به صورت خودکار دریافت کنید و زیرنویس های اکسپورت نهایی را انتخاب کنید
  4. در مرحله بعد، بخش مورد نظر صوت خود را جدا کنید و سپس نسبت ابعاد خود را انتخاب کنید. می توانید حداکثر ۱۰ دقیقه از یک صوت را بارگذاری کنید.
  5. پس از انجام این مراحل، می توانید audiogram خود را با قالب های مختلف، سبک های موج، متن ها، پس زمینه ها، انیمیشن ها و موارد دیگر تنظیم کنید.
  6. برای گذاشتن پادکست در اینستاگرام خود، audiogram خود را دانلود کنید وآن را اشتراک گذاری کنید .

نرم افزار Anchor

Anchor تعداد زیادی ابزار به شما ارائه می دهد. این ابزار به سادگی قابل استفاده برای ایجاد، هاستینگ رایگان و حتی تحلیلی برای ردیابی رشد خود هستند. این برنامه به شما امکان می دهد پادکست خود را در هر دستگاه ایجاد، توزیع، میزبانی و کسب درآمد کنید.آنها همچنین برخی ابزارهای مفید برای ایجاد هایلایت های ویدیویی پادکست شما در رسانه های اجتماعی دارند.این برنامه هم در دسکتاپ و هم در موبایل قابل دسترسی است همچنین شما می توانید از تمام امکانات و ویژگی های جذاب آن به صورت رایگان بهره مند شوید.

نحوه کار با نرم افزار Anchor

  1. ابتدا وارد داشبورد Anchor شوید
  2. پس از ورود به داشبورد Anchor خود، در صفحه به بخش “Your episodes” بروید
  3. سپس روی قسمت مورد نظر اپیزود برای رونویسی متن آن کلیک کنید.
  4. روی آیکون “Video” کلیک کنید. شما می توانید پیش نمایش متن مورد نظر را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید. سپس روی “Save transcripton” کلیک کنید.
  5. برای به اشتراک گذاشتن نوشته متن ویدیویی خود، روی “Save & Generate Video” کلیک کنید.

نرم افزار Audiogram

گذاشتن فایل صوتی در اینستاگرام با Audiogram امکان پذیر است. مانند سایر برنامه ها، این برنامه نیز به شما امکان می دهد صدای پادکست خود را به یک فیلم جذاب اجتماعی تبدیل کنید.پلن رایگان Audiogram به شما امکان می دهد در هر ماه حداکثر ۲ فیلم را بدون هزینه منتشر کنید. اما آنها دارای واترمارک هستند.برای انتشار فیلم های بیشتر (بدون علامت واترمارک)، باید پلن های Pro یا Elite آنها را خریداری کنید.

نحوه کار با نرم افزار Audiogram

  1. ابتدا حساب کاربری ایجاد کنید .
  2. پس از ایجاد حساب کاربری، قدم بعدی آپلود فایل صوتی است .
  3. در مرحله بعد، کلیپ صوتی خود را کات کنید.
  4. سپس بر روی “Create Audiogram” کلیک کنید تا نوع audiogram مورد نظر خود را ایجاد کنید.شما می توانید آن را به صورت Captioned یا traditional  انتخاب کنید.با انتخاب گزینه کپشن ، Audiogram به طور خودکار کلیپ را رونویسی می کند
  5. سپس می توانید نسخه و زمان بندی را ویرایش کنید.
  6. پس از افزودن صوت به پست اینستاگرام خود، با استفاده از ویرایشگر تصویری Audiogram، یک قالب انتخاب کنید  و عناصر طراحی را اضافه کنید.
  7. پس از اتمام، بر روی “Export” کلیک کنید.

نرم افزار Wavve

این برنامه ، یک برنامه مبتی بر دسکتاپ است. این ابزار به شما امکان می دهد صدای پادکست خود را به فیلم های متحرک برای رسانه های اجتماعی تبدیل کنید. شما می توانید audiograms ایجاد کنید. زیرنویس هایی را به ویدئوی خود اضافه کنید تا به همراه ویدیوی شما پخش شوند.به علاوه پست های سفارشی بسیاری را ایجاد کنید. برای سازندگان audiogram، ارائه امکان شخصی سازی ظاهر پست شما بسیار مهم است.Wavve یک پلن رایگان دارد که به شما امکان می دهد هر ماه ۱ دقیقه audiograms رایگان ایجاد کنید.در صورت نیاز به بیش از این، می توانید با شروع ۱۰ دلار در ماه، یکی از برنامه های پولی آنها را خریداری کنید.

نحوه کار با نرم افزار Wavve

  1. ابتدا یک اکانت Wavve ایجاد کنید
  2. پس از ایجاد اکانت Wavve، دکمه سبز رنگ “Create your own” را انتخاب کنید.
  3. ابعاد فیلم خود را اعم از افقی، مدور یا عمودی انتخاب کنید.
  4. یک تصویر پس زمینه بارگذاری کنید و یک شکل موج (سبک شنیداری خود) را انتخاب کنید
  5. مرحله بعدی بارگذاری صوت و اضافه کردن زیرنویس ها است. روی “Create Transcript” کلیک کنید . بدین ترتیب Wavve به طور خودکار متن را برای شما تولید می کند.
  6. برای دانلود ویدیو روی “Finish” کلیک کنید

نرم افزار Podcast.co

می توانید از Podcast.co نیز برای ایجاد فایل های صوتی زیبا استفاده کنید . این نرم افزار با ابزارهایی برای راه‌اندازی، توزیع و رشد پادکست شما بیشتر از یک پلتفرم پادکست است. Podcast.co پلن رایگان ندارد، اما آنها یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه رایگان ارائه می دهند. اگر برای مدتی طولانی قصد استفاده از این ابزار دارید، باید از حساب کاربریStarter ، Pro یا Business استفاده کنید.

نحوه کار با نرم افزار Podcast.co

  1. ابتدا باید اپیزود پادکست خود را روی پلتفرم آپلود کنید.
  2. قسمت مورد نظر اپیزود خود را انتخاب کنید.
  3. آیکون “Share Episode” را انتخاب کند
  4. سپس بر روی “Audiogram” کلیک نمایید
  5. “Proceed to Headliner” را انتخاب کنید.
  6. در مرحله بعد، نسبت ابعاد (افقی، مدور یا عمودی) را انتخاب کنید. تصویر خود را برش داده و سپس یک شکل موج اضافه کنید.می توانید نوع، موقعیت و رنگ شکل موج خود را سفارشی کنید.همچنین می توانید متنی کوتاه با عناوین اضافه کنید.
  7. سپس گزینه “Audio Transcription” را فعال کنید تا Podcast.co به طور خودکار فایل صوتی شما را رونویسی کند.
  8. متن رونوشت خود را برای وضوح بیشتر ویرایش کنید.

نرم افزار Flipagram

این اپلیکیشن یکی از اپلیکشن های خوبی است که با استفاده از آن می توانید هر گونه فایل صوتی مانند صدا، آهنگ و … را به عکس موردنظرتان اضافه کنید. در نهایت هم آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این برنامه رایگان است و برای استفاده از آن برای پست های صوتی در اینستاگرام، کافیست که این اپلیکیشن را دانلود نمایید.

نحوه کار با Flipagram

  1. بعد از نصب اپلیکشن وارد برنامه شوید
  2. صفحه ای که در ابتدا مقابلتان قرار می گیرد برای آپلود عکس مورد نظر در آن می باشد.فایل مورد نظر خود را می توانید از بخش های مختلف مانند گالری و دیگر موارد انتخاب کنید. در این قسمت می توانید یک یا چندین عکس را قرار دهید.
  3. با گزینه edit ویرایش های مورد نظر را بر روی عکس خود اعمال کنید.
  4. با انتخاب گزینه موزیک به قسمت مدنظر بروید و موزیک یا فایل صوتی خود را انتخاب کنید.
  5. پادکست ساخته شده را ذخیره و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید

اپلیکیشن Sound Tracking

یکی از اپلیکیشن های پرطرفدار در زمینه ارسال فایل صوتی در اینستاگرام Sound Tracking می باشد. زیرا در کنار قابلیت های متنوعی که دارد، کار کردن با آن هم بسیار ساده است.با استفاده از این برنامه می توانید موزیک مورد نظر خود را به تصویر اضافه کنید. اپلیکیشن Sound Tracking دارای دیتابیس عظیمی است که دسترسی به فایل های متنوع را برای شما امکان پذیر می کند.

نحوه کار با اپلیکیشن Sound Tracking

  1. بعد از دانلود و نصب، وارد این اپلیکیشن شوید
  2. با استفاده از لمس کردن لوگوی آهنگ که در بالای صفحه قرار گرفته موزیک مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. پس از انتخاب فایل صوتی مورد نظر، با لمس آیکون عکس در پایین صفحه، عکس خود را هم انتخاب کنید.می توانید از عکس های ذخیره شده در گالری یا حساب کاربری خود در اینستاگرام استفاده کنید.
  4. در انتهای کار خود گزینه Share را زده و آن را در حساب کاربری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

نحوه ساخت پادکست آنلاین 

به‌منظور ساخت پادکست آنلاین می‌توانید از نرم‌افزار Speaker Studio  استفاده کرد .این نرم‌افزار در حقیقت یک نرم‌افزار ساخت پادکست با گوشی است. همچنین از این نرم‌افزار می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای سایر نرم‌افزارهای ساخت پادکست از قبیل Audacity نیز استفاده نمود. تولیدکنندگان محتوا از این برنامه بر روی موبایل یا رایانه خود برای ساخت پادکست استفاده می‌کنند. همچنین از این برنامه به‌صورت آنلاین نیز می‌توان استفاده نمود. در حقیقت می‌توان از این پلتفرم مثل یک رادیو آنلاین استفاده کرد و به ‌این ‌ترتیب به اجرای یک برنامه زنده صوتی پرداخت. اگر دوست ندارید به اجرای لایو بپردازید، از این برنامه به‌صورت آفلاین نیز می‌توانید استفاده کنید و پس از ضبط فایل صوتی خود، در هر مکانی که تمایل داشتید ازجمله اینستاگرام، فایل صوتی خود را منتشر کنید.

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای افزودن صوت به پست اینستاگرام هستند تا بتوانند بازدید پیج خود را افزایش دهند. یا از آن برای راهی به منظور بالا بردن اینگیجمنت صفحه خود استفاده می کنند . تبدیل کلیپ های صوتی خود به تصاویر برجسته ویدیویی راهی عالی برای انجام این کار است . امیدواریم مطلب ارائه شده در مورد نحوه گذاشتن پادکست در اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد .

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ