معرفی ابزارهای تحلیل اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 10 دقیقه

معرفی ابزارهای تحلیل اینستاگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام در حال حاضر یکی از بهترین پلتفرم های بازاریابی و تبلیغات است. و برندهای مختلفی در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. وجود بیش از 25 میلیون اکانت بیزنس و 200 میلیون بازدید روزانه از این اکانت‌ها، فرصتی برای کسب و کارهاست که نمی‌توان به سادگی از آن چشم پوشی کرد.زمانی که از اینستاگرام برای درآمد زایی و یا گسترش و تبلیغات کسب و کارتان استفاده می کنید ، نیاز دارید که به بررسی دقیق محتوای پیجتان و تحلیل رفتار فالوورهایتان در مواجهه با عملکرد خودتان بپردازید . آنالیز اینستاگرام موضوع مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت دارید نباید از آن غافل شوید. یافتن ابزارهای مناسب آنالیز پیج اینستاگرام می تواند کار مشکلی باشد. محبوبیت اخیر این پلتفرم همراه با تغییرات مکرر در API آن یافتن یک راه حل قابل اعتماد و بلند مدت را دشوار می‌کند. یکی از بهترین روش های آنالیز اینستاگرام، ابزار خود اینستاگرام به نام Instagram Insights است. کسانی که از بیزینس اکانت یا همان حساب کسب و کار اینستاگرام استفاده می‌کنند به احتمال زیاد با قابلیت‌های آنالیز خود اینستاگرام آشنا هستند.اینستاگرام به طور پیش فرض گزینه‌های تجزیه و تحلیل محدودی را در اختیار کاربران حساب‌های کسب و کار قرار می دهد.کاربران با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانند به یک آمار کلی از بازدیدها، لایک‌ها، ارسال‌ها، نحوه مشاهده پست‌ها توسط کاربران و موارد این چنینی دست پیدا کنند.

معرفی ابزارهای آنالیز اینستاگرام

شما با توجه به نوع کسب و کار خود و محتوای آن و همچنین اولویت های خود می توانید یک یا چند ابزار آنالیز مختلف را برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام خود استفاده کنید.

  • Instagram insights  یا ابزار تحلیل

اولین ابزار آنالیز اینستاگرام که قصد معرفی آن را داریم، اینسایت اینستاگرام است.تمامی صفحات تجاری اینستاگرام به طور خودکار به این ابزار در خود اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا می کنند. هنگامی که صفحه خود را از نوع شخصی به بیزینس تغییر دهید تغییرات زیادی را در پیج خود مشاهده خواهید کرد. اینسایت اینستاگرام اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این اطلاعات تعداد بازدیدکننده های پیج و یا پست ها است، همچنین به شما نیز می گوید از بازدیدکننده ها چند نفر شما را فالو کرده اند؛ این به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا پیج یا پست شما جذاب و ارزشمند بوده که باعث شود کاربران شما را دنبال کنند یا خیر.

فعال کردن ابزار آنالیز اینستاگرام

1.  public کردن پیج:برای فعال کردن این ابزار باید بدانید که پیج شما نباید به صورت private  باشد پس در ابتدای کار پیج خود را به حالت public  یا عمومی برگردانید . برای public  کردن پیج مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. به قسمت  setting اکانت خود بروید .
  2. وارد قسمت  privacy  شوید .
  3. تیک مربوط به  private Account  را خاموش کنید .

2.تبدیل شدن به اکانت بیزینسی : برای اینکه اکانت خود را به حالت بیزینس در بیاورید مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. به صفحه پروفایلتان بروید .
  2. گزینه  edit profile را انتخاب کنید .
  3. سپس گزینه  switch to professional Account را انتخاب کنید .
  4. بین دو گزینه creator  و  Bussiness  گزینه Bussiness را انتخاب کنید .

نکته : برای استفاده از ابزار Insights بعد از تبدیل شدن به حالت بیزینس اکانت ، این ابزار بعد از 4 الی 7 روز برای شما قابل استفاده خواهد بود .

3. بخش Insights:در پروفایلتان گزینه ای به نام Insights  می بینید که با کلیک روی آن به آنالیز اینستاگرام دسترسی پیدا می کنید .

بخش های مختلف ابزار Insights

1.آنالیز پروفایل اینستاگرام

آنالیز پروفایل در صفحه پروفایل شما درست در بالای صفحه سمت راست قرار دارد .بر روی این سه خط بزنید تا به صفحه Insight وارد می‌شوید و می‌توانید آنالیز یک هفته از اینستاگرام خود را ببینید.

Impression: تعداد بازدید پست‌های شما در یک بازه زمانی  را نشان می دهد .
Interaction: تعداد اقدامات انجام شده در اکانت شما را نشان می دهد .
Reach: تعداد اکانت‌هایی که هر یک از پست‌های شما را مشاهده کرده اند .
Profile visit:این بخش نشان دهنده تعداد کل بازدید از پروفایل شما در یک هفته می باشد .
Website Click: تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان از صفحه پروفایل شما روی لینک وبسایت شما کلیک کرده‌اند .
Call/email clicks: تعداد دفعاتی که مخاطبانتان روی تماس و یا ایمیل در پروفایل کلیک کرده‌اند .
Mentions: تعداد دفعاتی که پروفایل شما توسط مخاطبان در اینستاگرام منشن شده است .

2.آنالیز مخاطبان اینستاگرام

یک بخش کامل از آنالیز اینستاگرام به شما اطلاعاتی درباره مخاطبانتان می‌دهد.

Top locations: پنج شهر و پنج کشوری که بیشترین فالوورهایتان از آنجا هستند را به شما نشان می‌دهد.
Age range: این بخش نشان می دهد فالوورهای شما چند سال دارند . اینستاگرام در بازه های  13-17 ، 18-24 ، 25-34 ، 35-44 ، 45-54 ، 55-64 ، 65+ گروه سنی فالوورهای شما را نشان می دهد .
Gender:  این قسمت فالوورهای شما بر اساس زن یا مرد بودن به صورت تفکیک شده نشان می دهد .
Follower hours : میانگین زمانی که فالوورهایتان در اینستاگرام سپری می‌کنند را نمایش می دهد .
Follower days :  این شاخص نشان دهنده روزهایی است که فالوورهایتان در آنها بیشرین فعالیت را داشته اند.

3.آنالیز هر پست

با آنالیز پست هایتان متوجه خواهید شد که که کدام محتوا تعامل بیشتری با مخاطبان داشته است. در حقیقت با آنالیز هر پست از بازدهی آن اطلاع پیدا می‌کنید و در طول زمان سلیقه مخاطب را می‌شناسید.

Interactions : نشان دهنده تعامل مستقیم مخاطب با هر پست شماست. بازدید از پروفایل شما، تماس و یا ایمیل و یا کلیک بر روی لینک. هر کدام از این اقدامات در آنالیز ردیابی وثبت می‌شود.
Discovery : اینکه پست شما کجا و چه میزان دیده شده است را این قسمت از آنالیز مشخص می‌کند. همچنین تعداد کسانی که شما را فالو نمی‌کنند اما این پست را دیده‌اند را هم به شما نمایش می‌دهد.
Follows : چند نفر با دیدن این پست شما را فالو کردند.
Reach : چند اکانت منحصر به فرد این پست را دیدند.
Impression : تعداد دفعات بازدید از پست شما در دسته های مختلفی مانند بازدید از فید، بازدید از هشتگ، بازدید از اکسپلور، بازدید از پروفایل و … را تقسیم بندی می کند و نمایش می دهد .
Saves : تعداد اکانت‌های منحصر به فردی که پست شما راذخیره کردند.

Comments : تعداد کامنت‌ها در هر پست را مشخص می کند .

4.آنالیز استوری‌های اینستاگرام

این آنالیز به اندازه بقیه تحلیل‌ها اهمیت دارد زیرا استفاده از استوری به شما فرصت دیده شدن در مقابل چشمان کاربران بیشتر را می‌دهد. و همچنین بیشتر از پیش در معرض دید مخاطبان فعلی خود قرار خواهید گرفت.

Impressions : تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده است.
Reach : تعداد اکانت‌های منحصر به فردی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند.
Exits : تعداد دفعاتی که کاربران در میانه دیدن استوری شما از آن خارج شده‌اند.
Replies : تعداد کل پاسخ‌ها به ویدیو و عکس‌های استوری شما.
Taps forward : نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خود را به سمت راست می‌کشد تا به قطعه بعدی استوری منتقل شود.
Taps back : نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خود را به سمت چپ می‌کشد تا به قطعه قبلی استوری منتقل شود.
Swipe away : نشان دهنده ی تعداد دفعاتی است که کاربران انگشت خود را بر روی صفحه کشیده (swipe) و وارد استوری اکانت دیگری می‌شوند. به جای این که وارد بخش دوم استوری شما شوند.

  • آنالیز اینستاگرام با ابزارهای جانبی

اگر می‌خواهید در زمینه مدیریت حساب اینستاگرام خود جدی‌تر عمل کنید، حتماً باید با ابزارهای جانبی تحلیل اینستاگرام آشنا باشید.

1. Analisa

آنالیزا یک پلتفرم بازاریابی است که روی تحلیل اینستاگرام تمرکز دارد. آنالیزا نه تنها همه داده‌های مرتبط با فعالیت اینستاگرام را در اختیار شما قرار می‌د‌هد، بلکه به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از معنی این اعداد نیز داشته باشید.آنالیزا یک سرویس رایگان دارد که اغلب داده‌های خام را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر می‌خواهید تحلیل‌های عمیق‌تری در اختیار داشته باشید، باید پلن پرمیوم را خریداری کنید. دو نوع گزارش از آنالیزا می‌توان گرفت. گزارش‌های Hashtag#  برای نظارت بر کمپین‌ها و گزارش Account@  که تحلیل عمیقی در مورد یک پروفایل اینفلوئنسر و فعالیت وی به دست می‌دهد . اطلاعاتی نظیرنرخ تعامل، نرخ لایک و نرخ کامنت ، میانگین نرخ تعامل کل نوشته‌ها (که در عمل کل نوشته‌ها را نمایش نمی‌دهد، بلکه میانگین نوشته‌ها برای روز، هفته و ماه را با نمودارهای تعاملی نشان می‌دهد) را می توان از این طریق به دست آورد .

همچنین گزارش‌های Hashtag# تحلیل عمیقی در مورد عملکرد مخاطبان ارائه می‌کند و از این رو می‌توانید ببینید که کدام اینفلوئنسرها عملکرد بهتری داشته و کدام یک را باید کنار بگذارید.

2.Klear

این ابزار با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و هوش مصنوعی، پایگاه داده گسترده خود از اینفلوئنسرها را به 60،000 دسته موضوعی تقسیم کرده و تحلیل‌های ژرفی در مورد ترکیب جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی مخاطبانشان عرضه می‌کند این ابزار اخیراً تحلیل‌هایی برای استوری‌های اینستاگرام به قابلیت‌های خود اضافه کرده است.

Klear یک ابزار بررسی/تحلیل رسانه‌های هیبرید نیز عرضه کرده است. از این ابزار می‌توان برای بررسی رقبا استفاده کرد. حساب‌های اجتماعی رقبای خود را به این ابزار بدهید تا اطلاعات مفیدی مانند منشن‌ها، تعامل و رشد فالوور آن‌ها را رصد کنید. همچنین می‌توانید برخی ابزارهای نظارتی را تنظیم کنید که در پشت صحنه به الگوریتم‌ها بیاموزند کدام نوع از حساب‌ها و محتوا به برند شما مربوط است.

3.Hype Auditor

HypeAuditor ابزار آنالیز اینستاگرام است و یک بانک اطلاعاتی گسترده است که از هوش مصنوعی ساخته شده است و تقریبا ۳ میلیون پروفایل در اینستاگرام از او استفاده کرده است. یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که می تواند پیج های با فالوور واقعی را به راحتی از پیج هایی که فالوور فیک دارند متمایز کند. برای اینکه بتوانید قابلیت های بیشتری از HypeAuditor را مشاهده کنید نیاز است که ثبت نام کنید.

آموزش آنالیز اینستاگرام با استفاده از این ابزار کار ساده ای است. این ابزار به پیج ها از ۱ تا ۱۰۰ نمره می دهد و اینگونه نمره آنالیز اینستاگرام را نشان می دهد. نام این ویژگی در این ابزار AQS است. اگر AQS بالای ۷۰ بود خیالتان بابت آن پیج راحت باشد، زیرا این نشان دهنده این است که فالوورهای این صفحه از کیفیت بالا برخورد می باشند .

4. Union Metrics

زمان مناسب برای گذاشتن پست را از طریق این ابزار متوجه خواهید شد . علاوه بر این، هشتگ هایی که برای شما مناسب است را هم می توانید از طریق این ابزار متوجه شوید . با استفاده از این ابزار تحلیل اینستاگرام می‌توانید میزان تعامل با پست‌ها را دریابید، طرفداران را پیدا کنید و محتوای برتر خود را بشناسید. این ابزار میزان تعامل با حساب‌های اینستاگرام را به طور پیوسته می‌سنجد و جدید‌ترین بینش‌ها را در مورد وقایع جاری در اختیار شما قرار می‌دهد.بررسی مقدماتی حساب اینستاگرام رایگان است. این بررسی رایگان به حساب اینستاگرام شما وصل می‌شود و فعالیت 30 روز اخیر شما را بررسی می‌کند که شامل میزان انتشار مطالب و تعامل با طرفداران است و بینش‌های مهمی برای بهبود آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد .

5.Iconosoquare

یکی دیگر از ابزارهای تحلیل اینستاگرام  این ابزار است که امکان زمان‌بندی نوشته‌های جدید، نظارت بر صحبت‌هایی که مردم در مورد برند شما می‌گویند و ردگیری تحلیلی اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد. همین طور می توانید از طریق هشتگ رقبای خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.این ابزار تحلیل‌هایی ارائه می‌کند که روندهای مرتبط با تعامل، ایمپرشن، دستیابی به پست و شیوه عملکرد استوری‌های اینستاگرام را نمایش می‌دهد . آموزش آنالیز اینستاگرام از طریق Iconsquare کار پیچیده ای نیست و کافی است وارد سایت شوید و بعد از ثبت نام آدرس پیج خود را وارد کنید.

در این نوشته با ابزارهای مختلف رایگان و غیر رایگان برای تحلیل اینستاگرام آشنا شدیم که به شما کمک می‌کنند تا در مورد مطالبی که می‌نویسید، فالوورهای خود و علائق آن‌ها و همچنین روش‌های بهبود میزان تعامل کاربران اینستاگرام اطلاعات کسب کنید . امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما مفید واقع شود .

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ