با قابلیت های جدید اینستاگرام آشنا شوید

با توجه به اینکه روز به روز به تعداد کاربران اینستاگرام اضافه می شود ، این رسانه اجتماعی برای بالا بردن میزان رضایت کاربران خود به صورت مداوم در حال تغییر و ارائه آپدیت های جدید می باشد . به کار بردن وِیژگی های جدید اینستاگرام و آپدیت بودن شما می تواند نقش مهمی در دیده شدن پیج شما و همین طور افزایش فالوور و افزایش لایک  پست های شما داشته باشد . در ادامه به معرفی و نحوه استفاده از چند قابلیت جدید اینستاگرام می پردازیم. با ایرانی گرام ارائه دهنده خدمات خرید فالوور ، خرید لایک و خرید بازدید همراه باشید .

۱.قابلیت Reels instagram

ریلز اینستاگرام (reels instagram) یکی از قابلیت های جدید  اینستاگرام می باشد .این قابلیت به شما امکان می‌دهد که ویدئو های کوتاه 15 ثانیه‌ ای را به کمک ابزارهای ویرایشی مختلف بسازید.اینستاگرام با معرفی قابلیت ریلز (reels instagram) تلاش کرده است تا با اپلیکیشن تیک تاک (Tik Tok) رقابت کند. البته لازم به ذکر است ریلز برای بعضی از کشورها مثل ایران فعلا فعال نشده است .

تفاوت reels instagram با استوری 

ویدئو های ریلز محدودیت زمانی ندارد اما استوری فقط تا 24 ساعت قابل مشاهده است.همین طور ویدئو های ریلز می توانند وارد اکسپلور شوند اما ویدئو های استوری وارد اکسپلور نمی شوند.ویدئو های ریلز می توانند تا مدت زیادی در بخش هشتگ ها باقی بمانند اما استوریها به سختی در بخش هشتگ قرار می گیرند.نکته دیگر اینکه ویدئو های ریلز را به راحتی می توان در استوری کاربران دیگر بازنشر داد اما برای بازنشر یک استوری، کاربر باید در آن استوری تگ شده باشد تا بتواند آن را بازنشر کند.

فعالسازی ریلز اینستاگرام

برای استفاده از قابلیت ریلز (reels instagram)، نیازی نیست که آن را فعال سازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام تان را به آخرین نسخه آن به روز رسانی کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

روش استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید.
  2. سپس علامت به علاوه را از گوشه سمت چپ صفحه انتخاب کنید. صفحه جدیدی که برای شما باز می شود شامل Reels, Post, Story و Live است.
  3. Reels را از قسمت پایین صفحه تان انتخاب کنید تا بتوانید ویدیو 15 ثانیه ای بگیرید و آن را ادیت کنید.
  4. تنظیمات اولیه ویدیو را مشخص کنید و سپس می توانید شروع به ضبط کنید . شما این امکان را دارید که پس از ظبط ویدئو نیز تنظیمات آن را عوض کنید .
  5. در قسمت بالای صفحه امکان افزودن استیکر ها، ایموجی‌ ها و گیف‌ های اینستاگرام ،امکان نوشتن متن با قلم‌ ها و رنگ‌ های مختلف و رسم خطوط با قلم‌ های مختلف و رنگ‌ های متفاوت برای شما فراهم می باشد .همین طور می توانید با زدن گزینه دانلود، ویدئو را روی گوشی خود دانلود کنید .
  6. سپس می توانید با زدن دکمه Next  اقدام به انتشار ویدیو کنید.
  7. در قسمت بعد امکان نوشتن کپشن و یا تگ کردن افراد دیگر را خواهید داشت.
  8. اکنون زمان آن رسیده است که ریلز خود را به اشتراک بگذارید. دو قسمت برای اشتراک ویدئو ها به صورت Reels و Stories وجود دارد.اشتراک ریلز در قسمت Stories به این معنی است که می‌ خواهید آن را صرفاً در بخش استوری‌ های اینستاگرام (یا برای کاربر یا گروهی خاص) منتشر کنید و تنها به مدت 2 ساعت قابل دسترسی خواهد بود.اشتراک از طریق قسمت Reels این امکان را می دهد که ویدئوی شما در پروفایل‌ تان و در فید فالوور ها به صورت یک پست معمول اینستاگرام به نمایش درآید.
  9. روی preview بزنید تا یک تصویر برای کاور ویدیو انتخاب کنید.اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، ریلز می‌ تواند در اکسپلور اینستاگرام ظاهر شود. همچنین به صورت عمومی در پروفایل شما قابل مشاهده است.
  10. در نهایت با زدن دکمه Share آن ویدیو تان را انتشار دهید. اما اگر فعلا قصد انتشار آن را ندارید، می توانید با انتخاب گزینه Save Draft ویدیو را نگه دارید تا هر زمان که تمایل داشتید آن را منتشر کنید.

تنظیمات بخش Reels

 Audio : در این قسمت، شما می توانید برای ویدیو خود، موزیک پس زمینه یا افکت صوتی انتخاب کنید. زمانی که شما ویدیو خود را در بخش ریلز ضبط می کنید، ویدیو صدا ندارد و می توانید روی آن موزیک بگذارید و یا آن را بدون صدا انتشار دهید.

 Length : از این قسمت می توانید طول ویدیو را انتخاب کنید. می توانید طول ویدئو خود را روی 30 ثانیه یا 15 ثانیه بگذارید.

 Speed : در این قسمت شما می توانید سرعت ویدیو خود را تنظیم کنید. مثلا آن را روی سرعت دوبرابر، سه برابر و… بگذارید.

 Effects : از این قسمت می توانید افکت های مختلف را برای ویدیو تان انتخاب کنید.

Video Layout : این قسمت به شما امکان می دهد که ویدیو را تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی های متفاوتی وجود دارند که می توانید هر کدام که دوست دارید را انتخاب کنید.

Timer : این آپشن به شما امکان می دهد که برای ویدیو تان زمان تنظیم کنید. وقتی این آپشن را فعال می کنید و شروع به ضبط ویدیو می کنید، شمارش معکوس روی زمانی که تنظیم کرده اید شروع می شود.

نکته :برای مشاهده ریلز (reels instagram) دیگران وارد صفحه آن ها شوید و از قسمت بالای پست هایشان قسمت ریلز (reels instagram) را انتخاب کنید .

۲. حذف نمایش لایک دراینستاگرام

در سال اخیر دو شبکه‌ اجتماعی قدرتمند اینستاگرام و فیسبوک اعلام کردند که نمایش تعداد لایک های پست‌های کاربران از این‌ پس بر روی این پلتفرم‌ها طبق سلیقه کاربران خواهد بود یعنی از این  پس انتخاب نمایش یا عدم نمایش تعداد لایک ها را به خود کاربران واگذار می‌کنند اما همچنان کاربران می‌توانند در مورد آنچه می‌تواند نمایش داده شود یا آنچه کاربران ترجیح می‌دهند که دنبال کنندگانشان مشاهده کنند کنترل‌های شخصی خود را داشته باشند . کاربران ازاین‌پس می‌توانند تمرکز خود را به‌جای اینکه بر روی میزان محبوبیت پست‌ها بگذارند، به محتوای عکس‌ها و ویدیوها توجه بیشتری داشته باشند.

نمایش تعداد لایک‌ها به‌صورت پیش‌فرض فعال است که در صورت عدم رضایت ، می‌توانید برای هر پست آن را به‌صورت دستی غیرفعال کنید. ناگفته نماند هیچ گزینه‌ای برای غیر‌فعال کردن نمایش لایک‌ها به صورت یک‌جا و برای تمام پست‌ها وجود ندارد. پس برای این کار باید تک‌تک پست‌ها را به‌صورت جداگانه فعال یا غیرفعال کنید.

مراحل غیر فعال کردن نمایش تعداد لایک

  1. به قسمت تنظیمات بروید
  2. وارد قسمت حریم خصوصی شوید
  3. به بخش پست‌ها بروید
  4. گزینه Hide Like and View Counts را فعال کنید.

۳.حالت dark یا تاریک

با آپدیت کردن اینستاگرام خود به آخرین نسخه کاربران دارای سیستم عامل iOS 13 و Android 10  می توانند حالت تاریک یا DARK اینستاگرام را فعال کنند .

نحوه فعال کردن حالت تاریک

برای فعال سازی  حالت تاریک ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی خود را بروید و سپس در گوشی های IOS  گزینه Display and Brightness ، Toggle the Dark را انتخاب کنید و در گوشی های اندرویدی در قسمت تنظیمات، نمایش و سپس Theme  و بعد از آن Dark Theme را انتخاب کنید .

۴.ایمیل چک اینستاگرام

در نسخه جدید اینستاگرام کاربران قادر خواهند بود ، ایمیل هایی که طی 14 روز گذشته توسط اینستاگرام برای آنها ارسال شده است را ببینید. بنابراین به راحتی می توانند از صحت ایمیل دریافتی، اطمینان حاصل کنند. در حقیقت ایمیل چک اینستاگرام راه حلی ست که به کاربران کمک می کند بتوانند تشخیص بدهند آیا ایمیل های دریافتی با موضوع اینستاگرام واقعا از طرف اینستاگرام ارسال شده است یا فیشینگ (کلاهبرداری) می باشد .

فعال سازی ایمیل چک اینستاگرام

  1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید
  2.  سپس وارد بخش تنظیمات شوید .
  3. امنیت ( security ) را انتخاب کنید
  4. در آخر  “Emails From Instagram” را انتخاب کنید. در اینجا می توانید لیست ایمیل هایی که طی 14 روز گذشته برای شما ارسال شده است را ببینید.

۵. گزینه About this account

در آپدیت جدید اینستاگرام، گزینه ی “About this account” به کاربران اجازه می دهد که سابقه پیج های اینستاگرام را بررسی کنند . این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند تاریخ پیوستن به اینستاگرام ، کشور ،تبلیغات فعال ،نام کاربری قبلی ،فالوورهای مشترک مربوط به حساب های تجاری یا بیزینسی در Instagram را مشاهده کنید . در صورتی که به یک حساب کاربری برخوردید که بسیار سریع رشد کرده است یا اینکه در فید خود پیجی را مشاهده کنید که مطمئن باشید قبلا آن را فالو نکرده اید ، این احتمال می تواند وجود داشته باشد که این پیج از شخص دیگری خریداری شده است و محتوای جدیدی به آن اضافه شده است. با این قابلیت قادر خواهید بود میزان شفافیت پیج های بیزینس را بسنجید .

نحوه استفاده از قابلیت about this account

  1. به پروفایل پیجی که می خواهید این اطلاعات را راجع به او بدانید بروید.دقت کنید پیج مورد نظر حتما بیزینس باشد.
  2. روی سه نقطه در سمت راست بالا کلیک کنید. گزینه about this account را انتخاب کنید. در این جا تمام جزئیات مربوط به حساب کاربری او را می توانید مشاهده کنید.
  3. به بخش نام کاربری قبلی دقت ویژه ای داشته باشید. زیرا جایی است که می توانید متوجه شوید آیا این پیج خریداری شده است یا نه.

۶.تبدیل پیج به یک فروشگاه در اینستاگرام

این ویژگی مختص افرادی است که محصولات فیزیکی می فروشند . شما نیز اگر قصد فروش کالایی در بستر اینستاگرام را دارید می توانید از این ویژگی برای حساب های خود استفاده کنید . احتمالا در اینستاگرام پست هایی را مشاهده کرده اید که با ضربه زدن روی آن قیمت یک محصول را نشان می دهد. برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی حتما باید سایت خود را داشته باشید و محصولاتتان در سایت وارد شده باشد . همین طورشما باید اکانت فیس بوک فعال داشته باشید و آن را با اکانت اینستاگرام خود لینک کنید.  در واقع با این قابلیت فالوورهای شما می توانند با کلیک روی پست به سمت صفحه خرید مربوط به آن کالا هدایت شوند و خرید آن را به سادگی انجام دهند این ویژگی می تواند منجر به افزایش فروش شود به شرط آنکه به فالوور های خود آموزش دهید که با ضربه زدن روی پیوند عکس، به سایت وصل شوند و اجناس مورد نظر خود را مستقیما خریداری کنند.

۷.ویژگی Q&A درلایو اینستاگرام

اینستاگرام همیشه سعی درافزایش تعامل کاربران خود با این پلتفرم را دارد .به همین منظور با اضافه کردن قابلیت های جدید به این پلتفرم سعی می کند تا مخاطبانش را تشویق کند تا بیشتر با نرم افزار تعامل برقرار کنند .یکی از این قابلیت ها هم قابلیت  Q & A یا قابلیت پرسش و پاسخ اینستاگرام می باشد که باعث افزایش میزان اینگیجمنت (تعامل) مخاطبان با هم می شود.در واقع این قابلیت ترکیبی از قابلیت های live اینستاگرام و پرسش و پاسخ (Q&A)در استوری می باشد . با اضافه شدن این قابلیت به اینستاگرام قادر خواهید بود سوال های خود را درون لایو هم ارائه کنید و بازخورد مخاطبان را در قسمت Q & A (پرسش و پاسخ) دریافت کنید. به این صورت که یک جعبه سوال ساده ظاهر می شود و فالوورهای شما به راحتی می توانند سوال خود را بپرسند. این سوالات به وضوح نشان داده می شود و شما پاسخ به هیچ سوالی را از دست نخواهید داد. همین طور فالوورهای شما نیز می توانند به وضوح ببینند به چه سوالی پاسخ می دهید. پس بدون در نظر گرفتن زمان ورود آن ها به برنامه live  شما دقیقا می توانند بفهمند چه می گذرد و چه سوالاتی پرسیده شده است . البته لازم به ذکراست فالوورهای شما مجبور هستند سوالات خود را در از طریق استوری، از شما بپرسند. و در طول live فقط می توانند کامنت های معمول live اینستاگرام را ارسال کنند .

مراحل استفاده از ویژگی پرسش و پاسخ در live  اینستاگرام

  1. یک سوال را در استوری اینستاگرام خود پست کنید.
  2. صبر کنید تا چند سوال از شما پرسیده شود.
  3. سپس دوربین استوری خود را در حالت live قرار دهید.
  4. پس از اینکه live اینستاگرام تان را شروع کردید یک آیکون سوال در پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد.  با استفاده از این گزینه تمام سوالاتی که از شما پرسیده می شود را می توانید ببینید.
  5. برای پاسخ دادن کافی ست روی کسی که می خواهید جواب دهید ضربه بزنید و شروع به صحبت کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما و پیج اینستاگرام تان مفید بوده باشد.وبلاگ ایرانی گرام را به دوستانتان معرفی کنید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد