آموزش پاسخ دهی سریع در اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 4 دقیقه

آموزش پاسخ دهی سریع در اینستاگرام

با سلام خدمت همراهان همیشگی ایرانی گرام امروز قصد داریم تا در این مقاله به قابلیت جدیدی که اینستاگرام به برنامه خود اضافه کرده است بپردازیم .

دیگر تقریباً مدت زیادی طول نمی کشد که ما با به روز رسانی ها ، گزینه ها و قابلیتهای جدید اینستاگرام روبه رو شویم این اپلیکیشن تلاش می کند تا در زمان کوتاه به مخاطبین خود گزینه های جدیدی را برای بهبود در استفاده کاربران ارائه کند و ما قابلیتی که امروز می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم قابلیت پاسخ دهی سریع در اینستاگرام که به اختصار آن را FAQ می نامند می باشد . به این نکته توجه داشته باشید که این گزینه صرفاً برای صفحات بیزینسی طراحی شده تا کار را برای پاسخ دهی به سوالات مشتریان ساده‌تر کند .

تعریف کلی در مورد پاسخ دهی سریع در اینستاگرام این است که شما می توانید توسط این قابلیت سوالات پرتکرار مخاطبان خود را با جواب های آماده ای که از قبل طراحی کرده اید بدهید شما قادر خواهید بود به پرسش های پرتکرار صرفاً با دو کلیک پاسخ دهید و همچنین پاسخ های سریع در دایرکت اینستاگرام را توسط کاراکتر میانبر دسته بندی کنید  .

در ابتدا برای افرادی که اطلاع ندارند باید بگوییم که در قسمت دایرکت برخی از صفحات بیزینسی شما عزیزان امکان دارد با یک سری پیام های آماده در دایرکت مواجه شده باشید به این صورت که پیش از اینکه شما چیزی بنویسید چندین پیام از پیش آماده در دایرکت وجود دارد که شما میتوانید با انتخاب آنها خیلی سریع به جواب رسیده و از آنها کمک بگیرید برای مثال برخی از این موارد ممکن است شامل یک خوش آمد گویی ساده یا سوالاتی متداول در مورد یک محصول خاص باشند از جمله قیمت آن و یا نحوه ارسال ، به این قابلیت به صورت کلی همان امکان پرسش های متداول در دایرکت می گویند !!

نحوه درست کردن سوالات متداول و پاسخ های سریع در اینستاگرام

همانطور که در بالا اشاره کردیم این قابلیت جدید اینستاگرام تنها برای صفحات و اکانت های بیزینسی و کسب و کار فعال می‌باشد پس اگر شما یک صفحه شخصی دارید باید ابتدا آن را به یک صفحه بیزینسی تبدیل کنید و پس از آن مراحل زیر را با ما طی نمایید :

1. ابتدا وارد بخش پروفایل اکانت اینستاگرام خود شوید.

2.  سپس وارد Settings یا تنظیمات اینستاگرام خود شوید.

3.  در صفحه جدید پیج های بیزینسی قسمت Business را انتخاب کنند.

4. در اینجا که  تنظیمات اختصاصی مربوط به پیج‌های بیزینسی است گزینه  Frequently Asked Questions را انتخاب کنید و در ادامه این صفحه، گزینه ی Set Up را لمس کنید.

5. حال در صفحه باز شده کادری وجود دارد که شما میتوانید متن یا سوالات متداول را وارد کنید. ( این متن ها و یا سوالاتی که اضافه میکنید همان پرسش متداول در دایرکت اینستاگرام است یعنی کاربر به محض ورد به بخش دایرکت اینستاگرام شما با این سوالات مواجه خواهد شد )

6. نکته مهم اینکه بعد از وارد کردن متن حتما تیک بالای صفحه رو بزنید و تیک Show Question  را فعال کنید و بعد با زدن Add Question متن یا سوالات دیگری را میتوانید اضافه کنید. ( شما می توانید نهایتا تا 4 سوال را وارد نمایید )

پس اتمام اینکار شما سوالات آماده در قسمت دایرکت خود خواهید داشت .

نحوه درست کردن پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

در مرحله قبل به شما عزیزان آموزش دادیم که چطور می توانید سوالات آماده را در دایرکت اینستاگرام داشته باشید اما در ادامه می خواهیم واکنش سریع و یا پاسخ دادن سریع در دایرکت اینستاگرام را نیز برایتان توضیح دهیم برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را طی نمایید :

1. ابتدا وارد بخش پروفایل اینستاگرام خود شوید.

2.  سپس وارد Settings یا تنظیمات اینستاگرام خود شوید.

3.  در صفحه جدید پیج های بیزینسی قسمت Business را انتخاب کنند.

4. شما برای اینکه پاسخ سریع در دایرکت برای سوالات پیش آمده از سمت مشتری داشته باشید به قسمت Saved Replies بروید.

5. حال در ادامه برای اضافه کردن متن آماده در دایرکت، آیکون بعلاوه در سمت راست و بالای صفحه را بزنید.

6. شما در این قسمت  می‌توانید یک جواب آماده و یک کاراکتر میانبر برای آن تعریف کنید.( نکته اینکه کاراکتر میانبر به شما کمک میکند که سریعتر پاسخ آماده‌ی مدنظر خود را از بین دیگر پاسخ‌های سریع پیدا کنید.)

7. بعد از اینکه پاسخ  آماده را تنظیم کردید  گزینه ی Save در بالا و سمت راست صفحه را بزنید. شما با ابن قابلیت می توانید به تعداد مورد نیاز متن و پاسخ آماده کنید .

8. شما با انجام این مراحل اکنون پایخ های آماده را در اختیار دارید . زمانی که مایل بودید از طریق پاسخ آماده در دایرکت به سوال کاربران جواب دهید، فقط کافیست کاراکتر میانبر را وارد کنید. در این صورت بلافاصله یک آیکون پیام ظاهر می‌شود که با کلیک بر روی آن، متن آماده ظاهر خواهد شد .

حال شما می توانید با انجام مراحل بالا سوالات و پاسخ های متداول در دایرکت اینستاگرام را به صورت آماده در صفحه بیزینسی خود داشته باشید . امیدواریم مقاله پیش رو در ایرانی گرلم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

 

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ