آموزش استفاده از اینستاگرام در کسب و کار

اینستاگرام بی شک محبوب ترین شبکه اجتماعی فعال و در حال رشد در جهان می باشد ، که به عنوان یک جزء اصلی بازاریابی اجتماعی به اثبات رسیده است و جایگاه انکار ناپذیری نیز پیدا کرده .

باید بدانید که یکی از ویژگی های اصلی اینستاگرام این است که این پلتفرم برای هیچ برند خاصی رزرو نشده است و هر کسب و کاری در هر زمینه ای قادر خواهد از این پلتفرم به منظور معرفی و بازاریابی خدمات و یا محصولات خود استفاده کند .

اینستاگرام به مرور زمان با تغییراتی که در نرم افزار خود به وجود آورده جذب مشتری و کسب درآمد را برای کاربران خود آسان تر نیز شده کرده است .

در ابتدا می خواهیم امروز در ایرانی گرام نحوه استفاده شما از اینستاگرام و مسائل دیگری مانند اینکه چه پست هایی در اینستاگرام منتشر کنید ؟ چه میزان لایک دریافت می کنید یا چه کسانی قرار است پست های شما را ببینید ؟ به هدف گذاری های شما مرتبط خواهد بود . اما برای شروع کار در اینستاگرام به صورت حرفه ای و به منظور بازاریابی اینستاگرامی ،مسلما اجرا و شناخت  چند نکته که در ادامه به آن ها می پردازیم بسیار مهم خواهد بود .

۱. تنظیم دقیق پروفایل

اولین نکته حائز اهمیت آنکه ، تا زمانی که پروفایل خود دقیق و کامل پر نکرده باشید عملا نمی توانید در اینستاگرام کار خاصی انجام دهید . نمی توانید بگویی یک روش خاص برای پر کردن پروفایل به بهترین شکل وجود دارد اما نکات مهمی هستند که شما می توانید با رعایت کردن آن ها پروفایل خود را حرفه ای تر نمایش دهید .

۱. عکس پروفایل

به شما پیشنهاد می کنیم که بهتر است از لوگو یا آرم شرکت خود به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید . انجام این کار سبب شناخت کاربران از نام تجاری شما و پیدا کردن آن به آسانی می شود .

۲. نام صفحه کاربری

سعی کنید حتما از نامی استفاده کنید که به وضوح نشان دهنده کسب و کار شما باشد .

۳. نام کاربری

توصیه می شود نام کاربری شما همان نام تجاری کسب و کار شما باشد . به این نکته توجه کنید که در نام کاربری هیچ فاصله ی نباید بین حروف باشد.

۴. وب سایت

شما حتما باید در اینجا آدرس وب سایت خود را قرار داده و یا اگر صفحه ای در وب سایت دارید که در آن پیشنهاد ویژه ای به مخاطب می دهد آن را در اینجا قرار دهید .

5. بیو

این قسمت برای توضیح کامل شما در باب کسب و کارتان است و می توانید آن را به مخاطب معرفی کنید و یا هر توضیح دیگری که تمایل دارید کاربران درباره کسب و کار شما بدانند . عملا اینجا جایی است که شما فرصت دارید توجه کاربر را به صفحه و محصولتان جلب کنید.

۲. پروفایل خود را در حالت business قرار دهید

پروفایل های کاری یا Business، پروفایل هایی هستند که هم اطلاعات ویژه جهت بررسی در اختیار شما قرار می دهند و هم اطلاعات تماس و آدرس شما را در اختیار افرادی که می‌خواهند با شما تماس بگیرند قرار می دهند لذا تبدیل حساب کاربری به پروفایل کاری انتخاب درستی برای بازاریابی اینستاگرامی می باشد.

۳. در مقیاس کوچک شروع کنید

در واقع باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که شما برای رسیدن به موفقیت لزوما به میلیون ها فالوئر احتیاج ندارید . به همین دلیل در مقیاس کوچک شروع کنید و با تک تک مخاطبانتان به مشارکت بپردازید . به عبارت دیگر ارتباط مستقیم با افراد بر قرار کنید و گروه خود را راه اندازی کنید. نه تنها باید بر روی صفحاتی که خود به آن علاقه مند هستید تمرکز کنید، بلکه این را نیز باید بدانید که مهم تر از آن تمرکز و فعالیت بر روی آن دسته از صفحاتی است که مخاطبین شما به آن ها علاقه مند هستند و در آنجا فعالند.

  • مشتریان اختصاصی خود را پیدا کنید : از طرفداران و مشتریان خود برای تبلیغات استفاده کنید . در خواست از مشتریان برای تگ کردن شما و تعامل با آن ها عملا مخاطبین شما را چند برابر می کند.
  • بهترین هشتک ها را انتخاب کنبد :  از هشتگ در اینستاگرام به عنوان راهی برای جستجو استفاده می شود. این مسئله هم برای کاربران و هم برای صاحبان کسب و کار به طور یکسان مفید می باشد ،شما با هدف گذاری ئ نشان گرفتن کاربران خود می توانید از هشتگ های بسیار دقیق برای کارتان استفاده کنید.
  • فعالیت خود در اینستاگرام را مدیریت کنید : اینکه شما بتوانید در شبکه های اجتماعی برای خود میزان بازدهی را محاسبه کنید از اهمیت بالای برخوردار است . یک نکته بسیار مهم شناخت شما و درکتان از زمان بارگذاری پست هایتان در اینستاگرام است که موجب به حداکثر رساندن تعامل می شود این کار برای آن است که شما در زمانی که فالوئرهایتان آنلاین هستند در صفحه خود پست قرار دهید . لایک کردن پست ها. دنبال و فالو کردن کاربران مرتبط با فعالیت شما و پاسخ دادن به نظرات ، همچنین تهیه تقویم محتوای دقیق، یقینا باعث می شود که فعالیت خود را ساده تر کرده و در زمان صرفه جویی کنید.

۴. تولید محتوای هدفمند

حتما در ابتدای کار اهداف خود و استراتژیتان را برای استفاده از اینستاگرام مشخص کنید . آیا این کار راب رای فروش محصول و خدمات انجام می دهید ؟

آیا قصد شما ایجاد برند آگاهی  Brand Awareness است؟ و یا اینکه صرفا در این پلتفرم می خواهید با نمایش تصاویر محصولاتتان افزایش فروش داشته باشید ؟

به این نکته توجه کنید که هیچ پستی را بی دلیل و نا مرتبط منتشر نکنید و تلاش کنید تمامی پست ها در راستای معرفی برند شما و نمایش دقیق محصولاتتان باشد .

هم چنین ، پست هایی که محصولات و مشتریان راضی را نشان می دهند یا پست هایی که دارای دعوت به اقدام یا Call to Action های اختصاصی هستند را بسیار با دقت بررسی نمایید.

همانطور که اشاره کردیم به صورت تصادفی و بدون استراتژی پست ها را بارگذاری نکنید که این کار تاثیر منفی در صفحه شما خواهد داشت . ابتدا خودتان به صورت دقیق اهداف برند و شرکتتان را مشخص کنید تا بعد از آن بتوانید آن را برای مخاطبینتان به خوبی معرفی کنید و توضیح دهید.

۵. نمایش محصولات با تصاویر خاص

در اینستاگرام به خاطر اینکه تصاویر محوریت دارند خلاقیت در آن ها نیز بسیار مهم خواهد بود . برای رسیدن به هدف نهایی خود که ارائه عالی محصولاتتان است، به استراتژی های مختلفی نیاز دارید . روش های زیادی برای ارائه محصول البته بدون اغراق و غیر واقعی بودن وجود دارد .

۶. معرفی دقیق برند خود

برای معرفی شرکت و برند خود به هیچ وجه به استعداد نویسندگی نیاز نیست فقط کافیست که از تصاویر حرفه ای و کپشن های خلاقانه مرتبط و کوتاه استفاده کنید .

شما می توانید در تصاویر خود آن چیزی که مخاطبین به آن علاقه مند هستند را به نمایش بگذارید و از طریق نظرات و لایک ها بازخورد مثبت از مخاطبین دریافت کنید .

همیشه از یک شعار تبلیغاتی خاص استفاده کنید و توضیح مشخصی برای محصول داشته باشید تا مخاطبینی که با شما آشنایی ندارند هم برند شما در خاطرشان باقی بماند.

۷. با اینفلوئنسرها در ارتباط سازنده باشید

در اینستاگرام یکی از سرع ترین و راحت ترین راه ها برای افزایش مخاطب و دیده شدن محصول شما ، ایجاد تعامل و ارتباط با اینفلوئنسرهایی است که با کار و محصول شما مرتبط هستند . اینکه شما در صفحه یک اینفلوئنسر مناسب شات بشوید می تواند اعتبار فوری و زیادی برایتان به همراه داشته باشد . اینکار را نیز می توانید ابتدا با گذاشتن نظر برای این اشخاص و یا منشن کردنشان و … شروع کنید.

امیدواریم که مقاله پیش رو برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد