همه چیز درباره کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

با سلام خدمت همراهان همیشگی ایرانی گرام امروز قصد داریم تا در این مقاله برای شما عزیزان همه چیز را در مورد قانون کپی رایت در اینستاگرام و راه های رفع آن را توضیح دهیم ، قبل از اینکه وارد این مسئله شویم باید توضیح کوتاه در مورد واژه کپی رایت برای کسانی که با آن آشنایی ندارند بدهیم .
واژه کپی رایت در فارسی به معنای حق نشر ، حق تکثیر یا حق نسخه‌برداری می باشد اساساً این قانون برای حمایت از تولیدکنندگان و صاحبین یک اثر و ناشرین آثار وضع شده است . طی این قانون اجازه استفاده از هرگونه آثاری که شخصی قبلا آن را منتشر کرده از افراد دیگر سلب می شود تا کسی نتواند از زحمات شخص دیگری سو استفاده کرده و منفعتی به دست آورد .

همان طور که می دانید اینستاگرام در حال حاضر یکی از پربازدید ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود به همین دلیل افراد بسیاری در آن فعال بوده و صفحاتی مانند صفحات موسیقی توسط کاربران زیادی ارائه می‌ شود اما باید بدانید که اینستاگرام از قوانین کپی رایت بسیار سختگیرانه ای استفاده می کند این قوانین در بسیاری از موارد سبب می‌شوند تا شما به عنوان یک کاربر نتوانید موسیقی هایی از افراد دیگر را در صفحه خود برای مخاطبین تان به اشتراک بگذارید حال ما می خواهیم در این مقاله به رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام برای شما عزیزان بپردازیم و با یکدیگر بررسی کنیم که از چه راه هایی می توان با قانون کپی رایت موسیقی اینستاگرام مواجه نشد .

آشنایی با قوانین کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

قوانین کپی رایت موسیقی در اینستاگرام به صورت جدی در سال ۲۰۱۷ به وجود آمدند که البته متاسفانه فقط در حال حاضر برای مبحث موسیقی گذاشته شده‌اند و هنرهای دیگر هنوز به صورت جدی در آن پیگیری نمی شود اما حتماً برای شما عزیزان پیش آمده است که بعضی از پست های خود را از صفحات دیگر دانلود کرده و به اشتراک گذاشته اید و یا ویدیوی ساخته اید که در پس زمینه آن از موسیقی استفاده کرده اید در این حالت در بیشتر مواقع اینستاگرام طی سال‌های اخیر پست شما را حذف میکند یکی از راه هایی که احتمال حذف پست را کاهش می دهد این است که شما در زیر پست خود توضیحاتی راجع به صاحب آن اثر تولید کننده و یا خواننده آن موسیقی و اینکه از چه منبعی آنرا کپی کرده اید قرار دهید این شرایط ممکن است احتمال پاک شدن پست شما توسط اینستاگرام به خاطر قوانین کپی رایت را کاهش دهد اما بسیاری از مواقع هم با وجود قرار دادن همه این توضیحات در کپشن باز اینستاگرام پست شما را حذف خواهد کرد .

اگر پس از انجام این کارها باز پست شما پاک شد باید چه کار کنیم آیا باید کاملا از قرار دادن آن پست صرف نظر کرده و دیگر به سراغ آن نرویم ؟!؟!

بررسی راه‌های رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام

می توان گفت که پس از آزمون و خطا های بسیار چندین راهکار مختلف برای حل مشکل قانون کپی رایت در اینستاگرام پیدا شده است . تمامی این راه ها به مراتب تست شده و نشان دادند که مشکل کپی رایت را برای پست های شما از بین می برند اما به هر حال ممکن است با قوانین جدیدی که هر روزه اینستاگرام برای خود در نظر می گیرد برخی از این راهکارها در بعضی موارد جوابگو نباشند اما برای اینکه در کل با مشکل حذف شدن پست های خود در بیشتر موارد مواجه نشوید باید مراحل زیر را طی کنید :

قرار دادن منبع محتوا و نام صاحب اثر

مسلما ابتدایی ترین و اولین راهی که برای قانون کپی رایت وجود دارد این است که شما در همان ابتدا منبعی که از آن محتوا را دانلود کرده اید را ذکر کرده و نام صاحب اثر را نیز در زیر آن بیاورید شما با اینکار قوانین کپی رایت را به درستی انجام داده اید .
و اینکه یقیناً ذکر نام صاحب اثر موسیقی که مدتهای بسیار برای تولید آن زحمت کشیده است از نظر اخلاقی و از نظر قانون کپی رایت نیز بسیار درست خواهد بود و شما می توانید با انجام آن دیگران را نیز به انجام این کار زیبا در اینستاگرام ترغیب کنید و احتمالاً از بروز مشکلات قوانین کپی رایت موسیقی اینستاگرام نیز در امان بمانید . اما چنانچه با انجام این کار هنوز هم پست شما حذف شد باید مراحل بعد را نیز انجام دهید .

ارسال درخواست بررسی مجدد و تجدید نظر

این قسمت برای افرادی است که اجازه انتشار آهنگ را از صاحب اثر دارند به این صورت اگر شما آهنگی را پست کردید و یا ویدیویی را قرار دادید که در پس زمینه آن موسیقی قرار داشت و اینستاگرام برای شما پیغام اخطاری مانند آنچه که در زیر مشاهده می کنید ارسال کرد و در آن به شما پیامی داد که : ( شما حق انتشار این آهنگ را نداشته اید بنابراین پستتان حذف می‌شود ) شما می‌توانید درخواست تجدید نظر برای اینستاگرام ارسال کنید البته همان طور که گفتیم این کار را فقط زمانی انجام دهید که اجازه نشر اثر را از صاحب آن دارید و گرنه ممکن است از طرف اینستاگرام صفحه شما به مشکل بربخورد .

شما باید در پایین صفحه نوشته آبی رنگ Appeal به معنای درخواست را کلیک کنید تا درخواست تجدید نظر شما برای اینستاگرام ارسال شود پس از آن صفحه ای که در زیر مشاهده می کنید برایتان به نمایش در خواهد آمد در اینجا برای شما نوشته شده است که اگر به تصمیم اینستاگرام برای حذف محتوای انتشار داده شده خود معترض هستید و اجازه بخشی موسیقی را دارید درخواست تجدید نظر کنید ، شما باید در این صفحه گزینه I agree را بزنید و بعد نام حساب کاربری خودتان را در پایین صفحه وارد کنید و در نهایت مجدد گزینه آبی رنگ را لمس نمایید .

پس از آن باید صبر کنید تا درخواست شما بررسی شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد طبق تصویری که مشاهده می کنی ویدیو روی صفحتان بارگذاری خواهد شد .

کسب اجازه از صاحب اثر

در کل می توان گفت بهترین و درست ترین راه هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ قانونی این است که شما قبل از پست کردن یک ویدیو و یا موسیقی از تولید کننده آن کسب اجازه کنید . شما میتوانید با ارسال یک ایمیل یا پیام در اینستاگرام اجازه را از شخص مورد نظر دریافت و پس از آن با خیال راحت محتوا را در صفحه خود به اشتراک بگذارید .

قرار دادن موسیقی هایی که شامل قانون کپی رایت نیستند

جالب است بدانید که همه آثار موسیقی که در بیرون وجود دارند شامل قوانین کپی رایت نیستند بسیاری از موزیک ها توسط صاحب اثر به رایگان در اختیار عموم قرار گرفته اند و اینستاگرام با پخش آنها هیچ مشکلی نخواهد داشت بنابراین اگر می خواهید مراحل بالا را طی نکنید می توانید به راحتی موسیقی خود را تغییر داده و از موسیقی دیگری برای پست خود استفاده کنید که شامل قوانین کپی رایت نمی باشد و در این صورت برای شما هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد .

اعمال بعضی تغییرات در موسیقی

یک راه دیگر نیز برایتان وجود دارد که شما توسط آن می توانید قوانین کپی رایت موسیقی اینستاگرام را به نحوی دور بزنید و آن ایجاد تغییراتی کوچک در موسیقی اصلی می باشد تا زمانی که ربات اینستاگرام در حال بررسی ویدیو شما بود از این طریق منحرف شده و متوجه تشابه آن با موسیقی اصلی نشود ممکن است در بعضی موارد این کار نیز جواب ندهد و ربات متوجه تغییر در موسیقی شده و آن را حذف کند اما انجام دادن آن کار بی ضرری است .

به این نکته توجه کنید که نرم افزار های زیادی برای تغییر و تدوین مجدد موسیقی بر روی سیستم عامل های اندروید و ios وجود دارد که شما میتوانید از آن طریق برای انجام تغییرات اقدام نمایید .

همانطور که در توضیحات بالا برایتان گفته شد راه هایی برای رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام وجود دارد اما باید این را بدانیم که در کل قانون کپی رایت که در کشور ما ایران نیز به کلی رعایت نمی شود قانون خوبی بوده و از حقوق تولید کنندگان در بسیاری از موارد دفاع می‌کند بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی سعی کنید قوانین کپی رایت را در شبکه های اجتماعی رعایت کنید و با اجازه صاحب اثر محتوا را در صفحه خود قرار دهید تا هم قوانینی را زیر پا نگذاشته باشید و هم برای صفحه خود مشکلی به وجود نیاورید .

امیدواریم مقاله پیش رو در ایرانی گرام برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد