آشنایی با قوانین و مقررات اینستاگرام

یکی از موضوعاتی که این روزها به دغدغه خیلی از کاربران اینستاگرام تبدیل شده مربوط به محدودیت های شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌شود. متاسفانه اینستاگرام محدودیت های خاصی دارد که شاید در برخی مواقع آزاردهنده باشند و با این حال اگر به آن ها توجه نکنید احتمال بن و مسدودی اکانتتان وجود خواهد داشت.

محدودیت های اینستاگرام ناشی از قوانینی هستند که برای استفاده از این شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده‌اند. متاسفانه خیلی از کاربران اینستاگرام در رابطه با قوانین و محدودیت های آن اطلاعات دقیقی ندارند و همین موضوع سبب می‌شود با مشکلات خاصی رو به رو شده و در برخی مواقع حتی شاهد بن (Ban) یا مسدود شدن حساب کاربری خویش باشند. بنابراین شناخت محدودیت ها و قوانین اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا استفاده درستی از این شبکه اجتماعی داشته باشند و ریسک از دست رفتن و مسدود شدن اکانت خود را به حداقل برسانند.

انواع بن یا مسدودی در اینستاگرام

قبل از اینکه در رابطه با محدودیت های اینستاگرام صحبت کنیم بهتر است بگوییم که چند نوع مسدودسازی یا بن شدن در اینستاگرام وجود دارد. عموما بن شدن فعالیت های کاربر و حساب وی به سه صورت مختلف در اینستاگرام قابل انجام است که به شرح زیر هستند:

1.اکشن بن (Action Ban) در اینستاگرام

این نوع از بن شدن زمانی رخ می‌دهد که شما انجام یک کار یا چند کار مشابه را پشت سر هم و در حالتی شبیه به اسپم انجام دهید. به عنوان مثال لایک کردن بیش از اندازه سریع و پشت سر هم یا فالو و آنفالو کردن های سریع و پشت هم می‌تواند منجر شود که اینستاگرام شما را به عنوان اسپمر شناسایی کرده و برای مدت زمان مشخصی اجازه انجام اقداماتی خاصی را به اکانتتان ندهد. در این حالت اصطلاحا اکانت شما اکشن بن شده است.

2.شادو بن (Shadow Ban) در اینستاگرام

شادو بن زمانی رخ می‌دهد که شما پست های پشت سر هم را با هشتگ های مشابه یا هشتگ هایی که از سوی اینستاگرام به عنوان هشتگ های مشکوک و مسدود شده شناسایی شده‌اند انجام دهید. در اینگونه مواقع اینستاگرام اصطلاحا پست های شما را شادو بن می‌کند و بدین ترتیب پست هایی که ارسال کرده‌اید و جستجوی تگ هایی که برای آن ها انتخاب کرده بودید نمایش داده نمی‌شوند. به بیان دیگر هشتگ هایی که برای پست هایتان در نظر می‌گیرید در این حالت عملا خاصیت خود را از دست می‌دهند. به این حالت بن یا مسدودسازی اصطلاحا شاد بن گفته می‌شود.

3.فول بن (Full Bann) در اینستاگرام

​​​ فول بن مربوط به زمانی است که شما بنا به هر دلیل قوانین اصلی اینستاگرام را نقض کرده باشید. این نوع از بن شدن بدترین حالت مسدودسازی اکانت است و متاسفانه هیچ راهی برای بازگرداندن اکانتی که از سمت اینستاگرام فول بن شده وجود ندارد. اینستاگرام حتی یوزرنیمی که برای اکانت در نظر گرفته بودید را هم بن می‌کند تا نتوانید اکانت جدیدی با یوزرنیم مشابه اکانت مسدود شده بسازید و از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که اگر اینستاگرام خیلی موضوع را جدی بگیرد ممکن است دسترسی IP، اپلیکیشن موبایل و حتی کامپیوتر شما به سرورهای اینستاگرام را مسدود سازد.

بنابراین با سه مدل مختلف بن شدن اکانت و محدودیت های اینستاگرام آشنا شدید. دقت داشته باشید که عموما اینستاگرام مسدودسازی اکانت ها را بدون دلیل قانع کننده انجام نمی‌دهد و اگر به قوانین آن احترام بگذارید، هیچوقت با مشکل رو به رو نخواهید شد.

قوانین و محدودیت های اینستاگرام

همان طور که می دانید اینستاگرام مانند یک جامعه پر هرج و مرج میباشد . حالا تصور کنید همه بتوانند هر کاری مانند لایک و کامنت های نامحدود را انجام دهند. این امر وضعیت را به یک فاجعه تبدیل می‌کند. اگر همه اقدامات در اینستاگرام نامحدود بود، بسیاری از کاربران تجاری و شخصی این فرصت را داشتند که بیش‌ازحد حساب خود را تبلیغ کنند.به همین دلیل است که اینستاگرام بدون اعلام، برخی از قوانین و محدودیت‌ها را در مورد این اقدامات تنظیم کرده است. در ادامه با برخی قوانین و محدودیت های اینستاگرام بیشترآشنا می شویم .

1.محدودیت های نوع پست در اینستاگرام

یکی از مهمترین موضوعاتی که اینستاگرام در قوانین خود تأکید می‌کند، محتوای پست‌هایی است که می‌تواند منتشر شود.کاربران اینستاگرام مجاز به ارسال پست‌هایی با محتوای غیراخلاقی، مروج خشونت، سوءاستفاده از حیوانات و غیره در پروفایل‌های خود نیستند.اگر اینستاگرام شاهد چنین مواردی باشد، به‌سرعت حساب کاربر را حذف می‌کند.در واقع عکسی که پست میکنید باید موارد زیر را رعایت کند .

  1. تعداد عکسی که پست می کنید باید فاقد برهنگی باشد .
  2. در پستی که به اشتراک می گذارید اجازه ندارید  از تروریسم و جرایم سازمان یافته حمایت کنید و یا اینکه گروه های خاصی را خطاب قرار دهید.
  3. مورد تهدید قرار دادن افراد یا گروه ها مجاز نمی باشد .
  4. تبلیغ خدمات جنسی غیر مجاز می باشد .

2. محدودیت لایک و فالو

میزان 350 لایک در هر ساعت از سوی اینستاگرام مجاز می باشد اما در حقیقت محدودیت تعداد لایک برای افراد و کاربران مختلف می باشد و به شانس شما بستگی دارد . همین طور شما به طور روزانه مجاز به فالو کردن 7500 پیج در اینستاگرام می باشید . اگر کاربر جدیدی در اینستاگرام هستید فعالیت روزانه خود شامل فالو یا آنفالو کردن را به تعداد 100 نفر در روز محدود کنید تا بتوانید اعتماد اینستاگرام را جلب کنید .

3.محدودیت های مربوط به پست

اگر از کاربران جدید اینستاگرام هستید در شروع فعالیت اکانت خود در به اشتراک گذاری عکس ها و ویدئوهای خود دقت داشته باشید . بهتر است در هر روز یک یا دو عکس بیشتر به اشتراک گذاشته نشود تا اینستاگرام شما را به عنوان اسپمر شناسایی نکند .

بازاریاب های موفق شبکه های اجتماعی توصیه می کنند که بهتر است برای جلب توجه کاربران اینستاگرام, در روز یک یا دو عکس پست کنید.زیرا کاربران دیگر دوست ندارند که هر روز تعداد زیادی عکس از یک کاربر ببینند.اگر تمایل دارید تعداد بیشتر

  •  تعداد تصاویر در یک پست : عکسی که در هر پست می توانید به اشتراک بگذارید تعداد 10 عکس می باشد .همین طور  اینستاگرام به شما اجازه می دهد که به صورت میانگین هر ساعت تا 5 عکس پست کنید .
  • محدودیت کپشن در هر پست : با اضافه کردن جملات مناسب و مرتبط در قسمت کپشن پست ، می توان اثر گذاری تصویر یا ویدئو را افزایش داد . اما اضافه کردن کپشن نیز شامل محدودیت هایی می باشد و در هر پست کاربران مجاز به استفاده از تعداد 2200 کاراکتر می باشند .باید بدانید که کپشن شما بعد از سه خط قطع می شود و سه نقطه خواهید دید که نشان دهنده ادامه دار بودن متن می باشد. اگر می خواهید این سه نقطه در پستتان دیده نشود ، باید متن پستتان را به 125 کاراکتر محدود کنید. علاوه بر این ، نظرات هم بعد از 240 کاراکتر قطع می شوند.

استفاده از هشتک ها جزو امکانات جدید اینستاگرام می باشد که در حقیقت این امکان را برای کاربران فراهم می کتد که حتی افرادی که دنبال کننده شما نباشند بتوانند عکس ها و ویدئوهای شما را ببیند . با استفاده از هشتگ های مناسب ، می توان برای افزایش لایک ها و دنبال کنندگان بیشتر بهره گرفت و همین طور توجه کاربران و احتمالا تبلیغ کنندگان دیگر را به خود جلب کرد .اینستاگرام اجازه استفاده از 30 هشتک در هر پست را می دهد . اما بهتر است برای افزایش کارایی از حداکثر 9 هشتک دقیق و مرتبط در هر پست استفاده کرد .

5.محدودیت خریدوفروش حساب در اینستاگرام

خریدوفروش اکانت اینستاگرام طبق قوانین این شبکه اجتماعی غیرقانونی و غیرمجاز است. و اگر اینستاگرام متوجه شود که یک حساب کاربری خریداری یا فروخته‌شده است، بلافاصله Full Ban می‌شود.البته اینستاگرام به‌طورکلی متوجه فروش اکانت های اینستاگرام نمی‌شود. اما اگر اینستاگرام گزارش قطعی دراین‌باره دریافت کند، حساب موردنظر Full Ban خواهد شد.

6.محدودیت منشن کردن در اینستاگرام

در هنگام پست کردن عکس و یا نظر دادن زیر عکس و یا ویدیوی دیگران قادر خواهید بود در هر نظر خود تا 10 کاربر را منشن کنید.

7.محدودیت در بایو

محدودیت تعداد کاراکتر در بیو 150 کاراکتر می باشد . همچنین می توانید وبسایتتان را هم در قسمت بایو به اشتراک بگذارید. اما تنها اجازه معرفی یک وبسایت را خواهید داشت .

8. محدودیت در استوری

شما امکان پست 100 استوری را خواهید داشت اما وقتی عکس شماره ی 101 را پست کنید, اولین عکس و یا ویدیوی شما آرشیو می شود.

  • محدودیت استوری لایو : هر کاربر قادر خواهد بود تا یک ساعت استوری لایو پست کند. این لایو تا 24 ساعت در بخش استوری ها باقی می ماند
  • محدودیت هایلایت استوری ها : خوشبختانه محدودیتی در تعداد هایلایت هایی که می توانید بسازید وجود ندارد.

9.محدودیت دایرکت اینستاگرام

برای دایرکت، تقریباً همان محدودیت های اینستاگرام برای کامنت وجود دارد. این بدان معناست که هر کاربر قادر به ارسال بیش از ۶۰ پیام دایرکت در یک ساعت نخواهد بود.

10.محدودیت خریدوفروش لایک و فالوور در اینستاگرام

با خرید فالوور و لایک، حساب‌هایی به فالوورهای شما اضافه می‌شوند و پست‌های شما را لایک می‌کنند که بیشتر آنها جعلی هستند و با ربات‌ها ساخته می‌شوند.نفوذ این ربات‌ها و اکانت های جعلی در صفحه شما باعث می‌شود اینستاگرام مشکوک شود.و حساب‌های جعلی را مسدود کند. همین طور حساب شما را نیز زیر ذره‌بین قرار داده و فعالیت‌های شما را در آینده زیر نظر دارد. و در صورت مشاهده اقدامات مشکوک سریعاً اکانت شما را بلاک کند.

11.محدودیت های ورود به اکانت از دستگاه‌ها و IP های مختلف در اینستاگرام

اینستاگرام به امنیت کاربران خود اهمیت می‌دهد و در صورت ورود به حساب کاربری با دستگاه‌ها و IP های مختلف، ممکن است این حساب را مسدود کرده یا کد تأیید درخواست کند.البته استفاده از اکانت اینستاگرام در دو یا سه تلفن همراه، عموماً مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما این امر نیز می‌تواند منجر به بن شدن یا بلاک موقت حساب کاربری شود.

در این مقاله با قولنین و مقررات اینستاگرام آشنا شدیم . با رعایت این قوانین، می‌توانید احتمال بلاک یا بن شدن اکانت خود را به حداقل برسانید. امیدواریم مطلب ارائه شده در ایرانی گرام برای شما مفید واقع شود .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد