راه حل تمام مشکلات و رفع باگ اینستاگرام در سال 2024

رفع باگ اینستاگرام و راه حل مشکلات اینستاگرام همواره یکی از دغدغه هایی هست که کاربرای اینستاگرام دارند . در این مقاله سعی میکنیم راه حل تمام مشکلات اینستاگرام که در روز ممکنه بهشون برخورد کنید را توضیح بدیم و برای اون ها راه حل ارائه بدیم 

1. مشکل هنگ کردن برنامه در هنگام بارگذاری فیلم و عکس

بسیار محتمل است که شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که گاهی در هنگام قرار دادن تصاویر و بارگذاری پست، اینستاگرام شما هنگ کند و از برنامه خارج شود که اصطلاحا به آن کرش Crash کردن تیز می گویند.

برای بر طرف کردن این مشکل در اینستاگرام ابتدا باید به بخش تنظیمات گوشی خود وارد شوید و سپس در قسمت Application بر روی گزینه Manage Application کلیک کنید.

حال از میان گزینه های پیش رو برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید و بر روی گزینه Force stop کلیک نمایید تا برنامه کاملا متوقف شود. شما با این کار برنامه را به صورت کامل یک بار متوقف کرده و آن را از هنگ در می آورید. سپس می توانید مجدد وارد آن شده و پست خود را قرار دهید.

2. مشکل در بارگذاری عکس های اینستاگرام

ممکن است شما گاهی با این پیام مواجه شده  باشید ” could not refresh feed “. این پیام به آن معناست که در حال حاضر امکان بارگذاری تصاویر شما امکان پذیر نمی باشد. این مشکل نیز معمولا بنا به دو دلیل اتفاق می افتد اول آنکه اینترنت شما از سرعت خوبی برخوردار نباشد و نتواند تصاویر را بار گذاری کند و دوم آنکه بخاطر انجام عملیات های بسیار زیاد سرور های اینستاگرام قادر به پاسخگویی بیشتر در آن لحظه نباشند .

این مشکل نیز معمولا با بر طرف شدن سرعت کم اینترنت بر طرف خواهد شد پس ابتدا از اتصال خود به اینترنت مطمئن شوید و پس از آن اگر مشکل بر قرار بود زمانی را دست نگه دارید تا سرورها بتوانند پاسخگوی شما باشند و بعد تلاش کنید.

3. مشکل پاک نشدن کامنت پست شما

بسیار برای هر شخصی پیش آمده که برای مثال پستی را منتشر کرده و بعد از آن کامنت های غیر اخلاقی و یا غیر مرتبط دریافت کرده در این زمان شما اقدام به پاک کردن آن کامنت می کنید اما گاهی نیز هر چه تلاش می کنید کامنت مورد نظر از طرف اینستاگرام حذف نمی شود. برای انجام این کار ابتدا باید بصورت دستی کامنت را پاک کنید و پس از آن به بخش Cash برنامه رفته و حافظه کش را نیز پاک و خالی کنید.

4. مشکل در فالو کردن پیج و اکانت جدید

اینستاگرام بر روی فعالیت ربات ها در برنامه بسیار حساس است و به همین دلیل محدودیت هایی را برای فالو کردن افراد در نظر گرفته است برای مثال شما اجازه داید فقط 7500 صفحه را فالو کنید و بعد از آن ممکن است با این پیام مواجه شوید : “ you cant follow any more people ” در صورت دیدن این پیام می توانید صفحاتی که دیگر با آن ها تعامل ندارید را آنفالو کنید.

5. مشکل مسدود و غیر فعال شدن اینستاگرام

ممکن است جدیدا با مشکل غیر فعال و یا مسدود شدن در اینستاگرام مواجه شده باشید این مشکل بزرگی است که کاربران با آن رو برو هستند. در اکثر مواقع این اتفاق برای رعایت نکردن قوانین اینستاگرام رخ می دهد.

این حالت وقتی برای شما رخ داده است که وارد اینستاگرام خود بشوید و متوجه شوید که دیگر اثری از اکانت و صفحه شما در انجا نمی باشد.حال آنکه راه حل اصلی برای بر طرف کردن این مشکل این است شما ابتدا باید طبق قوانین اینستاگرام عمل کرده و سپس به بخش پشتیبانی برنامه ایمیلی ارسال کنید و درخواست فعال شدن صفحه خود را اعلام کنید.

6. مشکل باز نشدن اینستاگرام

برخی مواقع پیش می آید که کاربران اندرویدی با مشکل باز نشدن اینستاگرام خود و یا خروج از برنامه به محض باز کردن آن مواجه می شوند، توصیه می شود برای رفع این مشکل ابتدا به سراغ پاک کردن (cache ) برنامه خود بروید شما با پاک کردن حافظه کش و یا پاک کردن Data در اینستاگرام با گزینه clear data می توانید این مشکل را بر طرف کنید. شما برای این کار می توانید در بخش تنظیمات گوشی خود و در قسمت Application اینستاگرام را انتخاب کرده وارد شوید و در آنجا بر روی گزینه clear cache کلیک کنید. با انجام این کار در بیشتر مواقع مشکل شما بر طرف خواهد شد اما در صورتی که هنوز شما با مشکل باز نشدن اینستاگرام مواجه بودید باید برنامه را یک بار پاک کرده و مجددا نصب نمایید .

7. مشکل دریافت اخطار در زمان گذاشتن کامنت

اولین نکته ای که باید بدانید این است که هر زمان که برای اولین بار با این پیام مواجه شدید سریعا اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید تا مشکل بر طرف شود . اما اگر چنانچه به تازگی این کار را انجام دادید باید یکی از دلایل زیر موجب این مشکل برایتان شده باشد :

  • کامنت شما تکراری ست و زیر دیگر پست ها از همین کامنت استفاده کرده اید .
  • کامنت شما حاوی بیش از 5 منشن است.
  • کامنت شما حاوی بیش از 30 هشتک می باشد و به همین دلیل اینستاگرام جلوی کامنت شما را می گیرد.
  • با مشکل قطع و وصل اینترنت مواجه هستید.

در صورت رعایت موارد فوق مشکل شما برطرف خواهد شد.

8. مشکل shadowban در اینستاگرام

shadowban در اینستاگرام به معنای تحریم سایه نوعی تحریم و یا اصطلاحا جریمه محسوب می شود که به دلایل مختلفی امکان دارد برایتان رخ دهد زمانی که شما با این مشکل مواجه می شوید محتویات صفحه شما برای دیگران نمایش داده نمی شود و همچنین در قسمت Home و Explore نیز محتوای شما نمایش داده نخواهد شد مگر برای افرادی که شما را فالوو دارند اما مشکل اصلی همین است که اساسا سایه ای از شما در اینستاگرام موجود است و کسی دیگر قادر به پیدا کردن شما و جستجوی نام شما و یا فالوو کردن شما نخواهد بود.

در ضمن به این نکته نیز توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که شما مدتی در این حالت بوده باشد و خود از آن بی خبر باشید ، اگر احساس کردید که فالوورها بازدید استوری ها و … بی دلیل کاهش داشته می توانید به این موضوع شک کنید.

یک راه حل برای فهمیدن آن این است که تصویری را با هشتک مخصوصی در اینستاگرام منتشر کنید و سپس به دوستان خود بگویید تا آن هشتک را جستجو کنند و اگر نتوانستند شما را پیدا کنند متوجه می شوید که صفحه شما shadowban شده است.

علت های shadowban  شدن پیج اینستاگرام

  1. استفاده از ربات های اینستاگرامی : با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام ، در صورت استفاده از ربات های اینستاگرام پیج شما به عنوان یک صفحه بی کیفیت و اسپم شناسایی می شود . در صورت استفاده از این ربات ها در پیج خود سریعا ارتباط آن ها را با پیج خود و دسترسی آن ها را به حساب کاربری خود قطع کنید .
  2. فالو یا آنفالو کردن بیش از حد صفحه های دیگر : هر عملکردی که به صورت عجیب و غریب و دور از منطق و به تعداد دفعات بسیار زیاد انجام شود ، طبق الگوریتم جدید اینستاگرام به عنوان ربات شناسایی می شود و موجب ارسال سیگنال بد به اینستاگرام شده و  احتمال  shadowban  شدن را بالا خواهد برد . به طور مثال فالو یا آنفالو کردن بیش از 50 پیج در یک ساعت یا شرکت کردن پی در پی در مسابقات اینستاگرامی.
  3. استفاده بیش از حد از هشتک ها در پست ها و کامنت ها : استفاده بی رویه از هشتک های عمومی و محبوب باعث پایین آمدن امتیاز پیج شما می شود و جزو موارد نامناسب تلقی شده و منجر به  shadowban  خواهد شد. لذا بهتر است به جای استفاده از هشتک های عمومی از هشتک های خاص تر و مرتبط با پست استفاده کنید و در صورت استفاده در پست های قبلی خود نیز سریعا اقدام به پاک کردن آن ها بکنید.

حال اینکه به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز این نوع مشکلات ابتدا با قوانین و مقررات اینستاگرام به خوبی آشنا شوید تا دیگر درگیر این مسائل نشوید و اگر با این مشکل مواجه شدید نیز این را بدانید که برای در آمدن از آن زمان مشخصی داده نشده و ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد تا شما از حالت shadowban خارج شوید پس کمی صبور باشید و بگذارید کارها روال خود را طی کند.

9. مشکل Action Block در اینستاگرام

هر گاه شما زمان ورود به صفحه خود با این پیام مواجه شدید : “you are Action Blocked ” باید بدانید که صفحه شما اکشن بلاک شده است.

چنانچه فعالیت یک صفحه در اینستاگرام شبیه به یک اسپم تلقی شود آن صفحه مورد بررسی قرار می گیرد . به این صورت که اگر صفحه اطلاعاتی غیر مفید انتشار دهد و یا برای افراد دیگر مزاحمت ایجاد کند از طرف اینستاگرام یک صفحه تقلبی محسوب می شود و اقدام به جریمه پیج از طریق انجام هرگونه فعالیتی در این اپلیکیشن مانند لایک کردن ، کامنت گذاشتن و یا فالو کردن دیگر صفحات خواهد کرد . در همین راستا امکان فالوو و قرار دادن پست نیز برای این صفحه مسدود خواهد شد.

نکته مهم آن است که باید بدانید اینستاگرام به هیچ وجه دلیل Action Block شدن را به شما توضیح نمی دهد و پیش از اینکه شما را Action Block کند نیز پیامی به شما نمی دهد.

دلایل بلاک شدن پیج

  1.  پیج بدون محتوا :اگر پیجی در اینستاگرام ایجاد کرده اید اما هیچ پستی در آن منتشر نکرده اید ، پیج شما از طرف اینستاگرام ممکن است پیج فیک یا اسپم تلقی شود . بهتر است صفحه شما حداقل دارای 10 پست باشد . اگر تا کنون اقدام به این کار نکرده اید بهتر است از انجام فعالیت زیاد به صورت ناگهانی پرهیز کنید . یعنی اگر پیج شما پستی ندارد از انتشار چندین مطلب به طور ناگهانی خودداری کنید و این کار را به مرور انجام دهید . همین طور اگر هنوز اطلاعات پیج خود را تکمیل نکرده اید و یا پروفایل شما فاقد عکس می باشد ممکن است از سوی اینستاگرام پیج فیک تلقی شوید . پس هر چه سریع تر اقدام به تکمبل اطلاعات پروفایل خود کنید.
  2. منشن کردن افراد زیاد : بهتر است در کپشن ها  و کامنت ها افرادی که فالوور شما نیستند را منشن نکنید .اگر می خواهید پیج شما ایمن بماند از منشن کردن تعداد زیاد پیج ها خودداری کنید .
  3. استفاده از ربات های اینستاگرام : استفاده از ربات های اینستاگرامی به ویژه آن هایی که فعالیت های اسپم گونه انجام می دهند موجب بلاک شدن پیج اینستاگرام می شود . درست است که این ربات ها برای راحت تر کردن فعالیت در اینستاگرام طراحی شده اند اما استفاده از آن ها خلاف قوانین و مقررات اینستاگرام می باشد لذا در استفاده از آن ها دقت لازم را انجام دهید . در صورت اسنفاده باید فعالیت ربات محدود باشد و در ساعات متعددی به صورت خودکار یا دستی خاموش شود.

راه های بر طرف کردن Action Block

به این نکته توجه کنید که در صورت Action Block شدن در اینستاگرام چیزی حدود 3 الی 4 هفته طول می کشد تا این مشکل بر طرف شود اما در ادامه راه هایی را برای شما توضیح می دهیم که می تواند این روند را برای شما سریع تر کند:

  1. می توانید برای اینستاگرام یک درخواست ارسال کنید . به قسمت Tell us  بروید و این مشکل را با پشتیبان های اینستاگرام مطرح کنید . بعد از این کار طبق درخواست اینستاگرام ایمیل خود را وارد می کنید و سپس عکس شخصی خود را ارسال می کنید تا اینستاگرام مطمئن شود شما یک کاربر واقعی هستید . پشتیبان های اینستاگرام بعد از چند روز اکانت شما را فعال خواهد کرد.
  2. در قسمت تنظیمات اینستاگرام خود به بخش setting  یا  options بروید . گزینه  Report a problem  را پیدا کنید و  روی گزینه  something is not working کلیک کرده و مشکل بلاک شدن خود را مطرح کنید و در آخر  send  کنید .
  3. اپلیکیشن اینستاگرام خود را مجددا نصب کنید.
  4. اطلاعات بایوی خود را کامل کنید.
  5. در آخر بهتر است مدت زمان ذکر شده را برای حل طبیعی این مشکل منتظر بمانید.

به شما تبریک میگوییم :) شما الان به هر مشکل و باگی که در اینستاگرام برای شما بوجود بیاد مسلط هستید

امیدواریم مقاله پیش رو برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد شما می توانید مطالب بیشتر را در ایرانی گرام دنبال کنید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد