چگونه در اینستاگرام به صورت حرفه ای کپشن بنویسیم

درست است که اینستاگرام یک رسانه اجتماعی به منظور به اشتراک گذاشتن تصاویر می باشد،اما اضافه کردن یک متن مرتبط و تاثیرگذار، بر میزان اثربخشی و جذب نظر مخاطبان بسیار موثر می باشد.کپشن جایی است که می توانید در مورد عکس توضیح بنویسید و فالوورهای خود را ترغیب کنید تا کاری را انجام دهند، یا یک کپشن با ماهیت طنز مطالب شما را بیشتر لذت بخش می کند و باعث می شود آنها را به اشتراک بگذارند. در حقیقت هر چقدر که وقت بیشتری برای بالا بردن کیفیت مطالب صفحه خود صرف کنید قطعا تاثیر بیشتری برای جذب مخاطب و افزایش فالوور خواهد داشت و دیگر نیازی نیست به راههای جانبی افزایش فالوور مانند خرید فالوور یا خرید لایک نیاز پیدا کنید.

اگر به پست های اینستاگرام خود اهمیت می دهید و تمایل دارید مخاطبان به عکس منتشر شده و یا کپشن شما واکنش نشان دهند. نمی‌توانید فقط با یک تصویر ساده یا یک شعر غیر مرتبط  آنها را جذب کنید. بلکه نیاز دارید به صورت حرفه ای به کپشن نویسی فکر کنید .

راهکارهای حرفه ای برای کپشن نویسی

در الگوریتم جدید اینستاگرام، میزان بازدید پست های شما در فید های فالوورها، بستگی به تعداد لایک ها و کامنت های پست شما دارد. و همچنین به ارتباطی که با پست های کاربران دارید بستگی دارد. به همین دلیل مهم است که برای ساختن یک کپشن عالی وقت بگذارید تا فالوورها را برای شما نگه دارد. رعایت نکاتی که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم به شما کمک خواهد کرد تا در کپشن نویسی تبدیل به یک حرفه ای شوید .

1. نوشتن طرح های مختلف

ابتدا چند طرح مختلف را دز ذهن خود مجسم کنید و سپس آن ها را یادداشت کنید . شرح مختصری برای کپشن ها داشته باشید . از دوستان و همکاران خود نظرخواهی کنید . هر چقدر زمان بیشتری را در این مرحله صرف کنید و وسواس بیشتری به خرج دهید قطعا از نتیجه کار هم راضی ترخواهید بود . قبل از منتشر کردن پست، یک بار دیگر متن کپشن را برای خودتان بخوانید. با اینکار، نه تنها اشتباهات املایی اصلاح خواهد شد، بلکه فرصتی پیدا می‌کند تا متن کپشن را به ساده‌ترین و خواناترین شکل ممکن ویرایش کنید.

2. حجم نوشته خود را در نظر بگیرید

همان طورکه می دانید اکثر کاربران اینستاگرام ، پست های اینستاگرام را با سرعت زیاد و پشت سر هم نگاه می‌کنند. در واقع آنها نمی‌خواهند وقت زیادی را پای خواندن یک مطلب بگذارند. پس بهتر است تا جای ممکن، متن های کوتاهی برای پست های خود بنویسید.البته هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید متن پست های شما کوتاه باشد. کاملاً طبیعی است که گاهی لازم باشد کپشن های طولانی تر با توضیحات بیشتر بنویسید تا بتوانید تصاویر خود را توضیح دهید و حتی جذابیت آنها را بیشتر کنید.اگر داستان یا مطلب جالبی دارید که مرتبط با تصویر باشد، حتماً آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.در صورت جالب و هیجان انگیز بودن مطلب معمولا مخاطبان آن را تا انتها می خوانند.

البته لازم است بدانید که یک کپشن می تواند شامل 2200 کاراکتر باشد، اما کپشن ها بعد از سه تا چهار خط، فیدهای کاربران را قطع می کنند.

3. مهمتریت کلمات را در ابتدای کپشن بنویسید

چند خط اول متن خود را به نحوی بنویسید که توجه کاربران به آن جلب شود و کنجکاو شوند تا ادامه آن را بخوانند.زیرا زمانی که کاربر در حال مشاهده آخرین پست های اینستاگرام است، تنها چند خط اول از هر کپشن را می‌بیند و برای خواندن ادامه آن باید بر روی گزینه more کلیک کند. این یعنی اگر شروع متن شما به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب نباشد، آنها هیچوقت ادامه آن را مطالعه نخواهند کرد. بنابراین باید دقت ویژه‌ای در نوشتن ابتدای کپشن های خود بکنید.

4. از هشتگ ها درست استفاده کنید

هشتگ ها عامل بسیار تاثیرگذاری در میزان دسترسی کاربران به پست های شما هستند.در صورتی که که حساب شما عمومی است، هر کسی که برای این hashtag ها جستجو می کند ممکن است پست اینستاگرام شما را پیدا کند و افرادی که در مورد موضوع مشترک، علاقمندی ها، اتفاقات، برند ها و چیزهای دیگر صحبت می کنند را به هم متصل می کند. با اینحال، هیچوقت نباید از آنها بی هدف استفاده کنید. نکته بسیار مهم در استفاده از هشتک ها میزان مرتبط بودن هشتگ های استفاده شده است. وقتی هشتگ شما به پست ربط چندانی نداشته باشد، به نوعی در حال ایجاد مزاحمت برای کاربران تلقی می شود. چرا که قرار است این پست شما را در جای نامرتبطی مشاهده کنند. مطمئن باشید که بازخورد هیچکس، از چنین برخوردی مثبت نخواهد بود .

نکته مهم دیگر در مورد هشتک ها این است که سعی کنید از هشتک های محبوب استفاده کنید. در صورت استفاده کاربر از یک هشتک، اینستاگرام این موضوع را تشخیص می دهد و سعی می‌کند مطالبی با هشتگ یکسان را به او نمایش دهد. بنابراین اگر هر چقدر شما از هشتگ محبوب‌تری استفاده کنید، بیشتر توسط کاربران دیگر دیده خواهید شد.

در صورتی که باید از تعداد هشتک های زیادی در کپشن خود استفاده کنید سعی کنید هشتگ های خود را از بقیه متن جدا کنید و آنها را در انتهای کپشن قرار دهید و یا همه هشتک ها را در قسمت کپشن قرار ندهید و بخشی از آنها را در قسمت نظرات وارد کنید .

5. از شکلک ها استفاده کنید

احتمالا در اینستاگرام دیده اید که بسیاری از برند ها  حتی برندهای کاملا جدی از شکلک ها یا همان ایموجی ها در کپشن اینستاگرام خود استفاده می کنند. آیکون های جذاب کارتونی می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند و راهی عالی برای انتقال حس و ایجاد هویت در یک کپشن اینستاگرام باشند .در حقیقت استفاده از این شکلک ها باعث می شود تا مخاطب احساس صمیمت بیشتری با مطلب شما و همین طور برند شما داشته باشد .

6. Call To Action (تشویق مخاطبان به تعامل)

مهمترین ویژگی‌ای که صفحه شما باید داشته باشد تشویق مخاطبان به تعامل می باشد. ایجاد تعامل باعث می‌شود که مخاطب شما، احساس نزدیکی بیشتر با صفحه اینستاگرامتان بکند . در حقیقت تشویق کاربران به تعامل یعنی بالا بردن اشتراک گذاری پست ها دراینستاگرام ، استفاده از نوعی اقدام به دعوت یا call to action در کپشن ها می باشد .

در واقع این کار تشویق مخاطب به افعال عملی (action) می باشد تا آن ها را ترغیب به انجام کاری کنند، به جای اینکه بدون انجام هیچ کاری فقط اسکرول کنند . مهمترین بحث در ایجاد تعامل این است که درخواست شما از مخاطب، یا سوالی که از او مطرح می‌کنید، آنقدری جذاب باشد که بخواهد نسبت به آن واکنش نشان دهد.

برای دعوت به اقدام از چند راه ساده می توانید استفاده کنید .

  1. ترتیب دادن یک مسایقه: برای این کار می توانید از مخاطبان خود بخواهید تا برای شرکت در مسابقه یک پست مرتبط با موضوع بگذارند و با استفاده از یک hashtag شما را در caption تگ کنند . با در نظر گرفتن یک سری قوانین و برگزاری این نوع مسابقات ، مخاطبان خود را درگیر خواهید کرد .
  2. از مخاطبان خود یک سوال بپرسید : یک سوال را از فالوورهای خود بپرسید یا یک درخواست را با آنها مطرح کنید. برای مثال می‌توانید یک سوال بله یا خیر از مخاطبان خود بپرسید، یا از آنها دعوت کنید نظر خود را درباره یک موضوع بگویند. هر سوال یا درخواستی هم که داشته باشید، در هر صورت شانس تعامل شما افزایش پیدا خواهد کرد.این کار باعث تشویق مخاطبان و اشتراک گذاری تجربیات آنها می شود و برای اینکه ارتباطات را بیشتر کنید و از فالوورهای خود بیشتر لذت ببرید، به پاسخ کاربران جواب دهید تا شبیه به یک مکالمه شود.
  3. دیگران را در کپشن های خود منشن کنید : اگر شما در پست خود اقدام به معرفی یک از کاربران اینستاگرام می‌کنید یا مطلب خود را خطاب به فرد مشخصی می‌نویسید، حتماً با استفاده از علامت @، مستقیماً شخص مورد نظر را مخاطب قرار دهید. به این ترتیب خود اینستاگرام، وجود پست شما را به او اطلاع می‌دهد. پس می‌توانید مطمئن باشید که او پست شما را خواهد دید و  در قسمت کامنت‌ها، جوابی برای آن خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که با خطاب قرار دادن یک شخص، به احتمال زیاد دنبال کنندگان این شخص هم پست شما را خواهند دید.
  4. هدایت کردن مردم به اینکه bio  شما را لینک کنند :  از آنجای که URLهای قابل کلیک فقط در جعبه تنهای “website” در bio مجاز هستند ، پروفایل های اینستاگرام بهینه سازی شده، URL مربوط آخرین مطالب وبلاگ و فیلم های یوتیوپ، محصولات، یا پیشنهادات که به آنها اشاره می شود را به روز می کند، و سپس به لینک در کپشن های اینستاگرام آنها اشاره می کند. بهتر است از لینک های کوتاه شده استفاده کنید که شامل کدهای ردیابی UTM است،در نتیجه این کارمی توانید ببینید که چقدر ترافیک به صفحه اینستاگرام شما آمده است.
  5. دعوت به تگ کردن : فالوورهای خود را تشویق کنید تا پست های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.  و این کار را با دعوت آنها برای تگ کردن دوستان خود انجام دهید .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد