معرفی نرم افزارهای ساخت استوری حرفه ای
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 6 دقیقه

معرفی نرم افزارهای ساخت استوری حرفه ای

استوری، مکانی برای به اشتراک گذاشتن اتفاقات، لحظات، علایق و تجربیات با بقیه می باشد و در واقع یکی از جذاب ترین بخش های اینستاگرام که مورد توجه کاربران قرار گرفته است، همین بخش استوری می باشد. قرار دادن استوری های پرمخاطب و زیبا که در آن خلاقیت و جذابیت های بصری قابل مشاهده باشد نه تنها جزو دغدغه های اصلی مدیران صفحه های معروف می باشد، بلکه برای کاربران پیج های خصوصی نیز حائز اهمیت است.ارائه مجموعه متنوع و جذابی از استوری ها نه تنها باعث افزایش فالوور و افزایش لایک صفحه می شود ، بلکه فالوورها را ترغیب می کند به طور مرتب به صفحه ما سر بزنند و به ایجاد ارتباط و تعامل تشویق شوند .در این مطلب قصد داریم با معرفی نرم افزارهای ساخت استوری، به شما مخاطبین عزیز کمک کنیم ، بتوانید استوری هایی جذاب و خیره کننده را برای پیج کاری یا شخصی خود ایجاد کنید. در ادامه با بهترین نرم افزارهای ساخت استوری آشنا خواهیم شد .

روش ساخت یا گذاشتن استوری

  • بعد از ورود به اینستاگرام ، وارد قسمت feed  بشوید . در بالای صفحه سمت چپ را انتخاب کنید .
  • می‌توانید گذاشتن متن، ارسال عکس، ویدیو و لایو استوری را در قسمت پایین صفحه انتخاب کنید .
  • گزینه دایره‌ای‌شکل وسط صفحه، برای گرفتن عکس یا ویدیو می باشد ، همین طور می‌توانید از گالری خود هم استفاده کنید.
  • از فیلترهای اینستاگرام، ایموجی‌ها، نوشتن متن و سایر امکانات استوری برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.
  • آیکون send to را بزنید و سپس گزینه your story را انتخاب کنید. اگر بخواهید می‌توانید استوری را برای دوستانتان نیز بفرستید.

روش های حرفه ای کردن استوری

صرفا ساخت استوری در اینستاگرام کافی نیست؛ بلکه نیازمند زمان، انرژی و خلاقیت است . استفاده از راهکارهایی برای جذاب کردن استوری ها که می‌تواند توسط یک ابزار مناسب در یک نرم افزار ساخت استوری حاصل شود به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید .در حال حاضر انواع متنوعی از برنامه های ویرایشگر استوری اینستاگرام در بازار وجود دارد که در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا می شویم .

1.ویدئوهای افقی را عمودی کنید

  • اپلیکیشن Inshot

این ابزار محبوب ترین برنامه ساخت ویدئو برای اینستاگرام می‌باشد. اپلیکیشن InShot می تواند راه حل مناسبی برای عمودی کردن عکس های شما باشد. این اپلیکیشن رایگان ویدئو ها را با هر نسبت اندازه ای به نسبت ۹:۱۶ که بهترین نسبت برای استوری اینستاگرام است تبدیل می کند.همین طور در صورت نیاز می توانید فضاهای بالا و پایین ویدئو که خالی هستند را با یک رنگ ثابت ، یک تصویر پس زمینه و یا حالت محو شده خود ویدئو پر کنید . علاوه بر این ، در این برنامه امکانات زیادی مانند بالا بردن کیفیت عکس‌ها واضافه کردن آهنگ وجود دارد. همچنین می توانید با استفاده از این برنامه ، کلاژهای زیبا بسازید . لازم است بدانید که برای چند مرتبه امکان استفاده به صورت رایگان از این برنامه وجود دارد اما برای برخورداری از کلیه فیلترها نیاز دارید تا از نسخه غیر رایگان استفاده کنید .

2. متحرک کردن نوشته های روی عکس و ویدئو

  • Adobe Spark Post

این اپلیکیشن یک ابزار طراحی رایگان برای IOS و کامپیوترهای دسکتاپ است . با برنامه Adobe Spark Post قادر خواهید بود پس‌ زمینه‌های عالی طراحی کنید که به شما امکان اضافه کردن افکت های متحرک به عکس هایتان می دهد.این برنامه اندازه های مختلف تصویر برای تصاویر ارائه می کند که اندازه استاندارد استوری اینستاگرام نیز شامل آن می شود . اضافه کردن انیمیشن یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه است . با این قابلیت می توانید ویدیوها یا تصاویر جالبی بسازید . پس از انتخاب یک انیمیشن، اپلیکیشن ، تصویر شما را به یک ویدئو ۴ ثانیه ای تبدیل می کند.

  • Hype Type

این برنامه یک اپلیکیشن  IOS است که به شما امکان اضافه نمودن متن های پر زرق و برق روی تصاویر را در کمترین زمان ممکن می دهد. همچنین این اپلیکیشن یک گزینه برای اضافه نمودن متن های تصادفی توسط خود اپلیکیشن به شما ارائه می دهد .

3. ساخت ویدئوهای تایم لپس

  • Microsoft Hyperlapse

Microsoft Hyperlapse، یک برنامه عالی برای ساخت ویدیوهای تایم لپس می باشد .با این برنامه می توانید سرعت فیلم هایتان را تا ۳۲ برابر افزایش دهید همین طور می توانید ویدیو‌های گالری را ویرایش کنید یا فیلم‌های جدیدی بسازید .

4.ساخت کلاژ از عکس ها و ویدئوها

  • Unfold

با این برنامه قادر خواهید بود کلاژ های کوچک و زیبایی بسازید .همین طور می توانید تصاویر و ویدیوهای زیبا با متن‌های مختلف بوجود بیاورید . استفاده از برخی قسمت‌های برنامه مانند ۲۵ قالب، فونت‌های متنوع، متن‌های گوناگون و … رایگان می باشد . اما استفاده از کل قابلیت ها رایگان نمی باشد .

  • StoryLuxe

این برنامه شبیه برنامه Unfold است اما مزیت‌های بیشتری نسبت به آن دارد . امکان ساخت استوری‌های حرفه‌ای با طرح‌هایی مانند چراغ نئون، قاب‌های زیبا و … وجود دارد. هم چنین استفاده از این برنامه رایگان می باشد .

  • PicPlayPost

این برنامه یک اپلیکیشن عالی برای ترکیب چند عکس و ویدئو در یک کلاژ است. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید موجود است.اپلیکیشن PicPlayPost همچنین قابلیت ساخت اسلاید شو های عمودی از عکس ها و ویدئو ها برای استوری اینستاگرام را دارد .

5.ساخت ویدئوهای وینتیج

  • ۸mm

با برنامه ۸mm قادر خواهید بود ویدیوهای وینتیج بسازید. با فیلترهای این برنامه می توانید مدل‌های قدیمی، جلوه‌های ویدیویی جالب و لنزهای متفاوت را امتحان کنید . همین طور امکان ویرایش ویدیو به صورت زنده توسط این برنامه وجود دارد .

6. اسلایدشو های عمودی بسازید

  • VideoShop

این برنامه برای کاربران iOS رایگان نمی باشد و هزینه ای برابر ۱٫۹۹ دلار دارد . ولی برای کاربران اندروید رایگان (دارای پرداخت درون برنامه) می باشد. این برنامه یک نرم افزار جهت ویرایش فیلم و ویدیو می باشد. اگر علاقه مند به ویرایش فیلم هستید می توانید این نرم افزار اندروید را روی دستگاه موبایل خود نصب کنید و به آسانی ویدیوهای خود را ادیت کنید . Videoshop دارای امکاناتی از قبیل برش فیلم؛ اضافه کردن موسیقی به فیلم؛ کاهش یا افزایش سرعت ویدیو؛ ادغام کردن ویدیوها؛ افزودن متن به فیلم؛ قابلیت پخش فیلم در جهت معکوس،ایجاد اسلاید با استفاده از عکسها،امکان تغییر حجم ویدیو در چارچوب ویدیو، تنظیم صفحه نمایش شامل وضوح؛ روشنایی و … می باشد.

  • Filmmaker Pro

این برنامه برای کاربران iOS رایگان است و به شما امکان ویرایش ویدئو های افقی ، عمودی و مربعی را می دهد. هر آن چیزی که برای یک ویرایش بدون نقص به آن نیاز دارید در این برنامه موجود بوده و بدون هیچ گونه محدودیتی در دسترس تان می باشد. از مهم ترین ویژگی های موجود در این مجموعه می توان به افکت های فوق العاده زیبا و استیکر های متحرک اشاره نمود که علاوه بر زیبا سازی فیلم ها جذابیت آن ها را دو چندان کرده و به بیننده القاء می کند که در حال دیدن یک کلیپ و یا ویدئو حرفه ای است. اگر می خواهید ویدئو های تان را از حالت یک نواخت خارج سازید استفاده از افکت ها را فراموش نکرده و رنگ ها را پویا تر نشان دهید. علاوه بر این یک ابزار فوق العاده تغییر سرعت ویدئو در دسترس است که شرایطی را فراهم می سازد تا بدون نیاز به هیچ گونه ابزار داخلی ، فست موشن و یا اسلوموشن هایی زیبا را ایجاد نمایید . مجموعه ای از گزینه های ویرایشی متداول نظیر برش، حذف صدا، ادغام کردن ،امکان تغییر فرمت ویدئو برای جلوگیری از اشغال حافظه ذخیره سازی ، قرار دادن متن های دلخواه تان بر روی ویدئو ها با افکت هایی گوناگون از دیگر امکانات این اپلیکیشن می باشد .

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ