همه چیز درباره پروموت یا پروموشن در اینستاگرام

می دانیم که روش محاسباتی خاصی در اینستاگرام وجود دارد که اکثر شبکه های اجتماعی مبنای عملکرد خود را در میزان وایرال شدن یا همه گیر شدن پست ها برمبنای  آن تنظیم می کنند.  از زمانی که اینستاگرام نسخه بیزنسی پلتفروم خود را ارائه کرد ، امکان پیشرفت و شهرت بسیاری از کسب و کار ها فراهم شد،  به بیان دیگر  اینستاگرام با شناساندن سیستمی ساده اما موثرامکانات متعددی به وجود آورد که از آن جمله می توان به  امکان ارتباط سریع تربا مشتریان، افزایش فروش، افزایش تعداد  مشتری، و همین طور رایگان بودن آن  که در نحوه ی ارائه موجب برند سازی برای بسیار از مشاغل نو پا شده را فراهم آورد. از این رو  همکاری با تعداد بسیاری از صاحبان حرفه و مشاغل حدودا در هر بروز رسانی این رسانه اجتماعی ، امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد . یکی از آن ها که موضوع این نوشتارمی باشد مبحث پروموشن یا پروموت ها است.

پروموشن یا پروموت چیست؟

معنای لغوی پروموت یعنی  ارتقا دادن ، اما وقتی در اینستاگرام از پروموشن صحبت می شود در اینجا بحثِ  پست هایست که با نشان داده شدن به افرادی خارج از دایره دنبال کنندگان ما به نمایش در می آید. به بیان دیگر  ما در ازای پرداخت پول به اینستاگرام می توانیم از این قابلیت مهم استفاده کنیم.

اینستاگرام توسط یک سری تنظیمات ، و عملیات پست مورد نظر ما را  به کاربرانی که فالوور ما نیستند ، نمایش می دهد و به میزان خرید ما  مدت زمان این پروموت ، متغییر است. این کار باعث افزایش بازدید از پروفایل ما و در نتیجه به  افزایش تعداد فالوورها منجر می شود . این قابلیت ( پروموت) بیشتر برای کسب و کار ها و معرفی برند و آشنایی مخاطبان با محصولاتشان خواهد شد.

چند  توضیح کوتاه مهم

promotion با مفهوم ADS فرق می کند در واقع در کارکردشان کمی  تفاوت وجود دارد مفهوم ادز یک سیستم طراحی شده برای مبحث بازاریابیست که می توان در دل  آن به پروموشن دست یافت . برای نیل به این مقصود ابتدا باید به فیسبوک منیجر متصل شوید و از آن جا تنظیمات را فعال کنید .

تفاوت پست عادی با پست های پروموت در چیست؟

از نظر ظاهری پست های پروموت شده هیچ فرقی با پست های معمولی ندارند .  فقط ممکن است در بالای صفحه ایی که پروموت شده است کلمه ی اسپانسر بیاید و در پایین پست براساس محتوای آن از مخاطب درخواست شود تا کاری مانند ثبت نام در سایت ، یا نصب برنامه ای خاص را انجام دهد یا ممکن است از کاربران بخواهند به جای خاصی بروند . البته براساس الگوریتم اینستاگرام این کار درست نمی باشد زیرا عدم رضایت مخاطبان را در پی داشته است .
و اما مهمترین دلیل برای پروموت کردن پست ها یا استفاده از پست های تبلیغاتی ، بالا بردن سطح تعامل درهر حساب کاربری می باشد که با استفاده از روش های مختلفی ،  درپست پروموت شده می توان به این هدف دست پیدا کرد . امکان دارد که یک پست تبلیغاتی از طریق تعامل با فالوورهای صفحه یک بلاگر یا اینفلوئنسر و یا از طریق نشان داده شدن تعداد زیادی کاربر میزان اینگیجمنت را افزایش دهد و موجب افزایش تعداد فالوور ، تعداد لایک ، کامنت و اشتراک گذاری پست شود.

نحوه پروموت کردن یک پست

اکانت شما در اینستاگرام یا یک حساب عادی ست ، یا بیزینسی . اگر حساب شما عادی باشد معمولا این عبارت را دیده اید که  “این پست از 90 درصد پست های شما بهتر دیده شده ، آیا مایل هستیدآن را ارتقا دهید؟” اما در صورتی که حساب کاربری شما بیزینسی باشد برای تمام پست های خود کلمه پروموشن را خواهی دید که یعنی به صورت اتوماتیک این کار انجام شده است. شما می توانید به سادگی از طریق گوشی همراهتان حساب کاربری خود را در اینستاگرام به حالت بیزینسی تغییر دهید.

برای تبدیل اکانت خود به حساب تجاری مراحل زیر را دنبال کنید

  1. در صفحه ی اصلی پروفایلتان بر روی سه خط بالای صفحه بزنید .
  2. حال در منوی پیش رو گزینه Setting را انتخاب کنید .
  3. سپس در صفحه ی باز شده روی اکانت  بزنید .
  4. در پایین صفحه این عبارت را انتخاب کنید .  switch to business account

تعیین استراتژی کاربر با قابلیت پروموشن

تعیین هدف

بدهی است که در انتخاب هر کار بعد از تصمیم برای انجام آن مهترین مسئله داشتن هدف و تصویری از آن است . از آنجایی که برای استفاده از پروموشن اینستاگرام هزینه پرداخت می کنید ، بهتر است در اول کار هدف خود را تعیین کرده و با مدیریتی هدفمند پیش بروید تا بتوانید درک درستی از هدف خود در پروموشن اینستاگرام داشته باشید . پس هدف شما در ارتقای برند شما موثر است و پست شما را پر بازدید می گرداند . در این راستا عموما در اینستاگرام سه هدف عمده را پیگیری می کنیم.

  1. ایجاد ترافیک برای وبسایت
  2. افزایش بازدید از پروفایل اینستاگرام
  3. دیده شدن یا وایرال شدن یک پست در اینستاگرام

ایجاد ترافیک برای وبسایت

الگوریتم  اینستاگرام  طوری طراحی شده که افرادی را که مخاطب هدف شما هستند ، با استفاده از پروموشن اینستاگرام، به سمت وبسایت شما جذب می کند و این کار توسط پروموشن انجام می شود. پست مورد نظر شما به افرادی معرفی میشود که احتمال کلیک کردن توسط آنها بسیار بالا می باشد . برای حساب هایی که به برند سازی مشغول هستند و یا محصولی را برای فروش ارائه می دهند ، این کار به طور مستقیم منجر به فروش محصولات خواهد شد.

افزایش بازدید از پروفایل اینستاگرام

طبیعتا  پروموشن اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد تا افراد بیشتری از پروفایل شما بازدید کنند. در واقع ، توسط نتظیماتی که توضیح داده شد، افراد به سمت حساب کاربری شما هدایت می شوند و پروفایل شما بازدید های بیشتری می گیرد.

دیده شدن یا وایرال شدن یک پستتان در اینستاگرام

اگر هدف شما از انتخاب پروموشن ، برند سازی باشد از این طریق می توانید نام برند خود را به گوش افراد زیادی برسانید . البته تضمینی برای افزایش به طور قطعی وجود ندارد اما در بلند مدت و نسبت به فعالیت و برنامه ریزی هدفمندتان می توانید به مقصودتان برسید.

مخاطب

اینستاگرام با استفاده از الگوریتم های مختلف تشخیص می دهد که چه کسانی برای پروموشن اینستاگرام شما مناسب تر هستند. در واقع از سه روش این کار را انجام می دهد :

  1.  انتخاب مخاطبان به صورت خودکار
  2. انتخاب مخاطبان بر اساس لوکیشن
  3. انتخاب مخاطبان به صورت دستی

انتخاب مخاطبان به صورت خودکار

در این روش ، اینستاگرام بر اساس فالوورهای شما تشخیص می دهد یعنی اینکه چه کسانی می توانند برای پروموشن اینستاگرام شما مناسب تر باشند در واقع افرادی که در گذشته ، به هر طریقی با صفحه شما تعامل داشته اند یا در ارتباط بوده اند می توانند به عنوان مخاطبین هدف شما انتخاب شوند . البته با این روش ، شاید نتوانید به میزان قابل قبولی ، کاربر جدید به صفحه خود جذب کنید اما می توانید میزان وفاداری مخاطبین گذشته خود را بالا ببرید.

انتخاب مخاطبان بر اساس لوکیشن

در این روش مخاطبین شما بر اساس جایی که زندگی می کنند یا سن و جنسیت و لوکیشن آن ها انتخاب می شوند . اگر قصد داشته باشید یک موضوع یا رویداد مربوط به مکانی خاص را پروموت کنید استفاده از این روش برای شما مناسب می باشد و پست شما به افرادی با موقعیت مکانی مورد نظر شما نمایش داده می شود .

انتخاب مخاطبان به صورت دستی

در این روش انتخاب مخاطبین هدف کاملا به عهده خود شما می باشد و خود شما باید تنظیمات مربوط به مخاطبین هدف را انجام دهید. در واقع  با مدیریت و انتخاب مخاطبین خود به نسبت هدفی که در پروموشنتان دنبال می کنید ( که این اهداف می تواند بر اساس سن، مکان و موارد دیگر تفکیک  شوند) خود عهده دار این قابلیت اینستاگرام هستید .

دوره زمانی پروموشن و هزینه های آن

برای تعیین سقف مجاز بودجه برای پروموشن اینستاگرام تنظیمات ساده ای را باید انجام دهید:

روش اول : زمان هر پست پروموت شده ی شما به ازای پرداخت 10 دلار یک روز برای مخاطبین هدفی که انتخاب کرده اید نمایش داده می شود . البته بر اساس بودجه می توانید زمان نمایش پست را بیشترکرده و یا به شکل متفاوت تری این کار را انجام دهید .

روش دوم : روش دیگر اینستاگرام برای محاسبه هزینه ، بر اساس پارامتر تعامل می باشد در این روش هزینه پروموت شما  به ازای هر 1000 ویو محاسبه می شود .

خرید پروموت اینستاگرام و تنظیمات و توضیح مراحل آن

  1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید
  2. پستی را که می خواهید پرموت کنید را انتخاب کنید

در چند مرحله پروموشن شما انجام می شود . روی دکمه ی آبی رنگ بزنید . با انتخاب این گزینه امکان دارد برخی از اکانت های تجاری با کلمه ی باست پست ظاهر شود که با انتخاب آن می توانید بازدید کنندگان را به پست هدف خود هدایت کنید .
سه گزینه در این قسمت پیش روی شما قرار دارد  که شامل پروفایل شما، وبسایت شما یا قسمت دایرکت اینستاگرام شما می باشد.
حالا با زدن فلش گوشه ی سمت راست صفحه به مرحله ی بعدی رهنمون می شوید . در این مرحله باید روش انتخاب مخاطبین را تعیین کنید که می تواند به صورت خودکار یا به صورت تنظیمات دستی و یا لوکیشن انتخاب شوند .  گزینه ی دوم که شامل تنظیمات دستی می باشد این امکان را فراهم می کند تا مخاطبان را بر اساس سن ، علایق ، مکان ، اسم و جنسیت هدف گذاری کنید. با زدن تیک موجود در گوشه ی تصویر تنظیمات را ذخیره کنید.

پرداخت و زمان پورومشن

در این مرحله نوبت به تعیین بودجه و مدت زمان پروموشن می رسد. شما در این مرحله تعیین می کنید که به ازای هر روز پروموشن در قالب های  پست و استوری چه هزینه ای را باید پرداخت کنید. به طور تقریبی به شما اعلام می شود که میزان بازدید چقدر خواهد بود. در واقع براساس هزینه و زمان تعیین شده این کار صورت می گیرد.

در این مرحله یعنی پیمنت می توانید کلیه تنظیماتی را که تا این بخش انجام دادید در این قسمت ببینید و در قسمت پایین ، با کلیک روی بخش پرداخت ، صفحه ای را مشاهده می کنید .  ولی در ابتدا باید کشور خود و پول رایجتان را انتخاب کنید. البته باید بدانید نام کشور ایران در بین گزینه های انتخابی نمی باشد.
در این مرحله گزینه ی ایجاد پروموشن برای شما فعال می شود و با زدن روی گزینه create promotion پروموت اینستاگرام شما برای کنترل حریم خصوصی و خط مشی اینستاگرام ارسال می شود. سپس بعد از 60 دقیقه تبلیغ شما توسط اینستاگرام تایید می شود.

در پایان باید گفت که با انجام دادن این چند مرحله ی ساده اینستاگرام این قابلیت را به یک فرصت برای مخاطبین خود بدل کرده تا بتوانند با گسترش کسب و کار خود از طریق این پلتفورم به آنچه که در عرصه ی رقابت و بیزینس در سر دارند دست پیدا کنند. امید این مقاله برآن است که برای فرد فرد دوستان اهل یادگیری مطلبی درخور یادگرفتن ارائه داده باشد.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد