آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اینستاگرام

یکی از بزرگترین مسائلی که بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به آن اهمیت می دهند، حفظ امنیت و از دست ندادن اطلاعات در این شبکه اجتماعی بزرگ می باشد. به همین منظور تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات حائز اهمیت می باشد . اگر جزو کسانی هستید که زمان زیادی را صرف تهیه مطالب و محتوا ، همین طور افزایش لایک ، افزایش فالوور و افزایش ویو در صفحه اینستاگرام خود کرده اید و یا یک حساب بیزینسی دارید که برای کسب و کار در فضای مجازی از آن استفاده می کنید، اهمیت تهیه نسخه پشتیبان برای حساب شما دو چندان خواهد شد. دسترسی به نسخه پشتیبان در شرایط مختلفی برای کاربران کاربرد خواهد داشت. در صورتی که اکانت اینستاگرام شما دچار مشکل شود و راه حل دیگری جز ساختن حساب جدید نداشته باشید ، وجود نسخه پشتیبان از اطلاعات حساب اهمیت خود را نشان می دهد و می توان حساب جدید را با محتوای حساب قبلی راه اندازی کرد.

تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام در بروز رسانی های جدید اینستاگرام به قابلیت های این شبکه اجتماعی اضافه شده است و کاربران قادر خواهند بود از اطلاعات حساب اینستاگرام خود مثل کلیه عکس ها ، ویدئو ها ، کامنت های دیگر کاربران و بقیه اطلاعات پشتیبان گیری کنند . همین طور اپلیکیشن ها و ابزارهای جانبی متعددی نیز برای بک اپ گیری توسط توسعه دهندگان اینستاگرام به بازار معرفی شده اند که قابلیت های متنوعی دارند و امکانات زیادی را به کاربران اینستاگرام برای تهیه نسخه پشتیبان ارائه می دهند.

بک آپ گیری  (تهیه نسخه پشتیبان ) از اطلاعات اینستاگرام

اهمیت تهیه نسخه پشتیبان به طور مداوم برای از دست ندادن اطلاعات به صورت اتفاقی یا در صورت هک شدن برای حساب های بیزینسی ویا کاربران فعال اینستاگرام با چندین هزار فالوور حیاتی می باشد. حتی کاربران عادی نیز دوست ندارند که به یک باره با از دست دادن اطلاعات خود در این شبکه اجتماعی روبرو شوند.

پشتیبان گیری یا همان بک آپ گیری قابلیتی در اینستاگرام است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند که کلیه اطلاعات حساب خود اعم از عکس ها ، ویدئو ها ، نظرات دیگر کاربران در زیر پست های خود ، استوری های هایلایت شده ، تمام جست و جو های کاربر، پست های لایک شده و همین طور پیام های صاحب حساب را با استفاده از گزینه  Download Your Data  به صورت یک فایل در نشانی ایمیل خود دریافت کنند و در صورت نیاز بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام

به منظور تهیه نسخه پشتیبان از حساب خود در اینستاگرام مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید . اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید که بین آنها سوئیچ می کنید عمل بکاپ گیری اینستاگرام روی اکانتی که در حال حاضر فعال است انجام می شود و برای بکاپ گیری از سایر اکانت های خود لازم است مراحل گفته شده را برای تک تک اکانت ها انجام دهید.

1.دانلود اطلاعات از طریق تلفن همراه امکان پذیر نمی باشد . به همین منظور برای دانلود اطلاعات اینستاگرام از طریق یک مرورگر وب به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید.

2.روی پروفایل خود کلیک کنید و سپس گزینه “Edit Profile” را انتخاب کنید و Privacy and Security را بزنید.

3.درقسمت پایین صفحه ، لینک «Request Download» را در بخش Data Download انتخاب کنید.

4.پسورد ورود به اکانت خود را در کادر متنی نمایش داده شده وارد کنید .

5.سپس پیغامی برای شما نمایش داده می شود که محتوایی مبنی براطلاع رسانی از ارسال ایمیلی حاوی یک فایل با عکس ها، کامنت ها، اطلاعات پروفایل و… برای کاربر را دارد. جمع آوری و ارسال این اطلاعات به 48 ساعت زمان احتیاج دارد. البته مدت زمان این کار متفاوت می باشد و بر اساس میزان اطلاعات اکانت شما تغییر می کند . در این مرحله گزینه Request Download را انتخاب نمایید.

6.اطلاعات به صورت یک فایل به ایمیل شما که در هنگام ساخت اکانت خود در اختیار اینستاگرام قرار داده اید ارسال می شود . این ایمیل از اینستاگرام همراه یک لینک برای دانلود اطلاعات برای شما فرستاده می شود . بعد از مشاهده ایمیل ارسالی اینستاگرام گزینه Download data  را انتخاب کنید.

7. وارد حساب کاربری خود در صفحه اینستاگرام شوید. هم اکنون می توانید آرشیو تمام اطلاعات خود را دانلود کنید. این آرشیو یک یا چند لینک از فایلهای ZIP  حاوی اطلاعات شما می باشد . تعداد فایل هایی که در اختیارتان قرار می گیرد، نسبت به حجم محتوایی که در طول این سال ها به سرویس اینستاگرام ارسال کرده اید با بقیه کاربران فرق خواهد داشت . اطلاعات حساب شما در فایل های با فرمت json ذخیره شده و شما می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

تهیه نسخه پشتیبان (Back Up) با استفاده از توسعه دهندگان اینستاگرام

تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام با IFTTT

استفاده از وب سایت IFTTT یک روش مطمئن برای تهیه بک آپ از اینستاگرام شما می باشد . این سایت یک برنامه کاربردی است که برنامه های مختلف را به یکدیگر متصل می کند. نحوه بک آپ گرفتن از اینستاگرام با سایت IFTTT بسیار ساده و آسان است.

برای تهیه پشتیبان از اینستاگرام خود از طریق این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا با وارد کردن ایمیل خود و یک پسورد باید در این سایت ثبت نام کنید. علاوه بر آن می توانید مستقیما با استفاده از gmail و facebook خود مستقیما وارد این سایت شوید.
  2. بعد از ثبت نام به سایت IFTTT بروید و بر روی کانکت کلیک کنید.
  3. بعد از متصل شدن به اکانت اینستاگرام خود توسط این برنامه کارهای متفاوتی مانند بک آپ گرفتن از محتویات خود را در این سایت انجام دهید.
  4. عکس ها و ویدئو های خود را در drop box یا google drive و سایر فضاهای ابری ذخیره کنید.
  5. در گام بعدی نیز می توانید به این فضاهای ابری رفته و محتویات صفحات اینستاگرام خود را در کامپیوتر ذخیره کنید.

بک آپ از اینستاگرام با برنامه Instaport

برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود در اینستاگرام می توانید از این برنامه کاربردی استفاده کتید زیرا این سایت یک ابزار آنلاین برای بکاپ گیری از اینستاگرام می باشد .

برای تهیه نسخه پشتیبان با این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در ابتدا به آدرس Instaport مراجعه کنید .
  2. یوزرنیم و یا آدرس اینترنتی پیج اینستاگرام خود را وارد کنید.
  3. بر روی دکمه CONTINUE کلیک کنید تا بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان آغاز شود.
  4. در یک صفحه تمام عکس های شما قابل مشاهده خواهد بود که شما می توانید برخی و یا تمام آن را در یک فایل فشرده دانلود کنید. مدت زمان لازم برای این کار با توجه به تعداد ویدئو ها و عکس هایی که دارید متفاوت خواهد بود.

پشتیبان گیری اینستاگرام با برنامه idrive

با استفاده از Idrive و دیگر برنامه های ابری شما می توانید از اطلاعات خود مانند ، شماره ها ، عکس ها، اطلاعات صفحه اینستاگرام و … نسخه پشتیبان تهیه کنید . اگر شما هم از idrive استفاده می کنید به راحتی می توانید با استفاده از این روش از عکس و ویدئو های اینستاگرام خود پشتیبان بگیرید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد