رفع مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 6 دقیقه

رفع مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

همان طور که می دانید، تولید محتوا یا پست کردن منظم مطالب  و یا اشتراک گذاری عکس و ویدئو از مسائل کلیدی برای افزایش فالوور و افزایش لایک  و افزایش بازدید می باشد . در مواردی که از پیج اینستاگرام برای کسب درامد استفاده می کنید ، اهمیت این موضوع بیشتر می شود .اما برخی اوقات برای اشتراک گذاری مطالب با مشکل مواجه می شویم . یکی از این موارد مشکل آپلود ویدئو یا به اصطلاح مشکل ویدئو گذاشتن می باشد. ممکن است شما نیز به عنوان یکی از کاربران اینستاگرام ،زمانی که قصد به اشتراک گذاشتن یک ویدئو در این اپلیکیشن را دارید با خطا مواجه شوید . در واقع اروری با عنوان Video Wasn’t Posted  در زمان share کردن ویدئو برای شما نمایش داده می شود . در حقیقت بعد از لمس گزینه share ، ویدیوعملیات بارگذاری را شروع می‌کند؛اما به‌محض رسیدن به نیمه‌های راه، بارگذاری متوقف می‌شود و پیغام ارور «Video Wasn't Posted» نمایش داده می‌شود. نمایش این ارور یعنی پایان کار در آن لحظه و مهم نیست که چند بار گزینه‌ی Try Again را وارد کنید، در هر صورت ویدیوی شما آپلود نخواهد شد و نمودار بارگذاری مرتبا پر و خالی می‌شود و مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام پابرجا باقی می‌ماند .تنها راه چاره، کنسل کردن آپلود یا تلاش مجدد در چند ساعت آینده است. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام بپردازیم.

علت های آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام : بوجود آمدن مشکل گذاشتن فیلم در اینستاگرام معمولا سه علت عمده دارد .

  • اتصال اینترنت ضعیف است.
  • ویدئوی شما استاندارد های لازم اینستاگرام را ندارد.
  • ویدئو یا اکانت شما بلاک شده است.

مراحل رفع مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

همانطور که گفتیم علت های اصلی مشکل گذاشتن فیلم در اینستاگرام سه مورد هستند، که در این بخش به ترتیب آنها را بررسی می‌کنیم و راه حل هایی را جهت رفع آنها معرفی می‌نماییم.برای حل مشکل ارسال نشدن ویدیو در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید .

1.مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید

ابتدایی ترین مرحله برای رفع مشکل عدم آپلود در اینستاگرام، بررسی وصل بودن یا نبودن دستگاه به اینترنت می باشد .دست کم یک بار برای همه‌ی ما پیش آمده است که هنگام بارگذاری عکس یا ویدئو در اینستا دچار مشکل شویم. معمولا در این گونه مواقع خاموش و روشن کردن اتصال اینترنت بسیار موثر است . ممکن است شما دستگاهتان را به اینترنت وصل کرده باشید، اما بنا به هر دلیل در زمان آپلود فیلم در اینستاگرام ناگهان اینترنت شما قطع شده باشد و با ارور Video Wasn’t Posted مواجه شده باشید. پس همیشه در ابتدا، از وصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت وای فای یا موبایل دیتا و فعال بودن آن مطمئن شوید.

2.بررسی کیفیت و سرعت اینترنت

طبیعی است که برای استفاده از یک برنامه این چنینی نیاز به شبکه اینترنتی دارید که سرعت خوبی داشته باشد. در بسیاری از موارد سرعت کم شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید، می‌تواند منجر به بروز مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام شود.مطمئن شوید تا از قوی ترین اتصال اینترنت موجود استفاده می‌کنید. ممکن است در جایی که شما ساکن هستید اتصال WiFi قوی تر از اتصال داده های تلفن همراه باشد، یا برعکس. به همین منظور اگر به هر دو راه های ارتباطی اینترنت دسترسی دارید آن موردی را انتخاب کنید که از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار است.اتصال WiFi یا داده‌ی تلفن همراه خود را قطع و مجددا وصل کنید . سپس برنامه‌ی اینستاگرام خود را ری-استارت کنید. از برنامه خارج شوید، آن را از بک گراند حذف کنید و دوباره اقدام به باز کردن آن نمایید. بعضی اوقات باز کردن مجدد اپلیکیشن باعث رفرش شدن برنامه و حل مسئله‌ی شما می‌شود. در برخی موارد نیز نیاز است تا گوشی خود را ری استارت کنید.

3.برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید

سعی کنید تا حد امکان جدیدترین نسخه اینستاگرام را از گوگل پلی استور (Google Play Store) یا اپ استور (App Store) دانلود و بر روی دستگاه نصب نمایید. در مواردی با آپدیت اپلیکیشن مشکل شما حل می شود .

4.حافظه کش اینستاگرام خود را پاک کنید

در این مرحله برای پاک کردن حافظه cashe مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. از برنامه اینستاگرام خارج شوید.
  2. به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید
  3. سپس گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید
  4. از لیست ارائه شده برنامه اینستاگرام را انتخاب نمایید
  5. گزینه Clear Cache را انتخاب کند و اجازه دهید که حافظه کش برنامه به کلی پاک شود.( در نظر داشته باشید که نیازی به حذف دیتای اپلیکیشن (Clear Data) وجود ندارد)
  6. بعد از اینکه پاک سازی حافظه کش به پایان رسید، گزینه force stop  را انتخاب کنید تا دستور توقف اجباری برنامه اینستاگرام صادر شود.

5.اطمینان از استاندارد بودن ویدئو از نظر اینستاگرام

عامل موثر دیگری که می‌تواند دلیل پست نشدن ویدئو در اینستاگرام باشد، ویژگی های ویدئویی است که شما قصد دارید در این برنامه آپلود می‌کنید. در صورتی که ویدئویی را که در اینستاگرام بارگذاری می‌کنید، با یک گوشی یا دیوایس دیگر ضبط می‌نمایید و یا از برنامه های ادیت ویدئو برای ایجاد تغییرات در آن استفاده می‌کنید، لازم است توجه داشته باشید که ویدئو های شما باید دارای ویژگی های زیر باشد تا بتوانید آنها را در اینستاگرام آپلود کنید:

  • کدک تصویر (Video codec: H.264 codec / MP4)
  • کدک صدا (Audio codec: AAC audio codec at 44.1 kHz mono)
  • حداکثر عرض ویدیو (Size: maximum width 1080 pixels any height)
  • فریم ریت ویدیو (Frame rate: 29.96 frames per second)
  • بیت ریت ویدیو (Video bit rate: 3,500 kbps video bit rate)
  • طول ویدیو از لحاظ زمانی (Video length: 3 to 60 seconds)
  • نسبت تصویر (Video Ratio: 16:9 to 4:5)

6.بررسی بلاک شدن اکانت یا بلاک شدن ویدئو از سوی اینستاگرام

دلیل دیگری که باعث می‌شود تا مشکل گذاشتن فیلم در اینستاگرام برای شما پیش بیاید، بلاک شدن ویدئو یا اکانت شماست. اگر ویدئوی شما بلاک شود ،به احتمال زیاد هیچ اعلانی را که مرتبط با آن است دریافت نخواهید کرد. ویدئوی شما هنگام آپلود کردن Fail خواهد شد اما اینستاگرام علتی را برای ناموفق بودن بارگذاری نخواهد گفت .

مورد دیگر این است که اکانت شما بلاک شده باشد.ارسال مداوم پست برای مدت طولانی می‌تواند شما را در معرض محدودیت اینستاگرامی قرار دهد،پست کردن محتوایی که مشمول قانون کپی رایت می‌شود،پست کردن محتوای حاوی خشونت، ریپورت شدن در دفعات زیاد از دلایل بلاک شدن اکانت می باشد . اینستاگرام از طریق ایمیل این خبر را به شما می‌دهد. اما گاها نیز این پیام در میان سایر پیام ها گم می‌شود .در صورت بلاک شدن از سوی اینستاگرام و آموزش رفع بلاک می توانید به مقاله رفع ریپورت اینستاگرام در ایرانی گرام مراجعه کنید .

7. فعال کردن یک اپلیکیشن تغییر IP

در بسیاری از موارد تغییر IP به تنهایی منجر به رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام می‌شود. بنابراین یک برنامه تغییر IP را فعال کنید و بار دیگر به برنامه اینستاگرام بروید. اگر گزینه Try Again را مشاهده کردید، کافیست که این گزینه را لمس کنید.در صورتی که مشکل آپلود نشدن ویدئو مربوط به این مورد باشد، مشاهده خواهید کرد که پروسه ارسال ویدیوی مورد نظر در اینستاگرام با موفقیت انجام می‌شود.

ما در این مقاله عوامل موثر در مشکل گذاشتن فیلم در اینستاگرم را بررسی و راه حل هایی برای رفع این مشکل ارائه نمودیم . امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد .

 

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ