آموزش حذف اکانت اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

اگرچه برخی افراد از حساب‌های اینستاگرام برای ساخت برند شخصی و ایجاد کسب‌ و کار استفاده می‌کنند و شرکت‌ها نیز از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ برند و عرضه محصولات استفاده می‌کنند و از طریق دیده شدن ، افزایش فالوور و افزایش لایک ، کسب و کار خود را معرفی می کنند .اما استفاده از این شبکه اجتماعی معایبی مانند از دست دادن زمان زیاد برای دنبال کردن افراد مشهور ، دریافت اخبار بد ، دریافت حجم زیاد اطلاعات غیر ضروری و غیر معتبر و یکی از مهمترین آن ها یعنی عدم حفظ حریم خصوصی دارد . با وجود برنامه‌های بیشتر مدیران شبکه‌های اجتماعی برای حفظ حریم خصوصی افراد، همچنان شاهد آن هستیم که حریم خصوصی افراد به دلایل مختلف از جمله انتقام گرفتن، حمله هکرها و وجود افراد سودجو و لو رفتن تصاویر و اطلاعات شخصی نقض می‌شود . با توجه به معایب استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین دلایل شخصی افراد زیادی تصمیم می گیرند که از این شبکه اجتماعی استفاده نکنند و یا به طور کامل حساب کاربری خود را حذف کنند .

البته لازم به ذکر است که حذف دائمی اکانت در اینستاگرام باعث می شود ، کلیه پست ها ، کامنت ها و ... و هر گونه فعالیتی که شما در گذشته در این شبکه اجتماعی انجام داده اید ، به طور کامل حذف شود و در نتیجه، هیچ اثری از شما در اینستاگرام باقی نخواهد ماند و همین طور هیچ کاربری در اینستاگرام شما را پیدا نخواهد کرد.. در ادامه این نوشته دو روشی که برای حذف اکانت در اینستاگرام وجود دارد را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم .

دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام

غیرفعال کردن یا دی اکتیو کردن اینستاگرام کمتر از چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد ولی مواردی وجود دارد که قبل از غیرفعال کردن موقتی اکانت بهتر هست این موارد را به دقت مطالعه نمایید تا مشکلی برای پیج شما  به وجود نیاید .

تفاوت دی اکتیو کردن اکانت با حذف اکانت اینستاگرام

لازم است بدانید که دی اکتیو کردن حساب با حذف دائمی حساب اینستاگرام فرق می کند . در واقع ،  بعد از دی اکتیو کردن اکانت خود در هنگام جستجوی اسم اکانت خود، هیچ نتیجه ای برایتان نمایش داده نمی‌شود. اما شما می‌توانید در صورت تمایل اقدام به فعال کردن مجدد حساب خود کنید و به راحتی قادر خواهید بود با وارد کردن دوباره‌ی نام کاربری و پسورد دوباره پیج خود و اطلاعات آن را بازیابی کنید . در حقیقت با دی اکتیو کردن اینستاگرام شما برای مدتی حساب اینستاگرام خود را غیر فعال می‌کنید اما در صورت حذف اکانت اینستاگرام ، پیج و اطلاعات شما به طور دائمی پاک خواهد شد .

نکات مهم غیرفعال سازی موقت اکانت اینستاگرام

  1. برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام باید از طریق وب‌سایت اینستاگرام ، این کار صورت گیرد و غیر فعال کردن اکانت توسط خود اپلیکیشن امکان ندارد.
  2. بنابر اعلام اینستاگرام، شما تنها هفته‌ای یک بار قادر به غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد اکانت خود هستید.
  3. با غیرفعال کردن اکانت و خارج شدن از اکانت تا زمانی که دوباره نام کاربری و پسورد خود را ثبت کنید و دوباره وارد اینستاگرام شوید ، اکانت خود را غیرفعال کرده‌اید و هیچ فردی قادر به مشاهده تصاویر و پروفایل شما نیست.
  4. با دی اکتیو کردن اکانت پیام‌های شخصی دایرکت، پست‌ها، فالورها و … دست نخورده باقی خواهند ماند. در عین حال تجربه نشان داده گاهی اوقات برای افرادی که آنها را در تصاویر قبلی خود تگ کرده‌اید با فعال کردن مجدد اکانت برای آنها نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.
  5. حذف موقت اکانت اینستاگرام کاملا بدون اشکال اعلام شده است اما در عین حال تجربه نشان داده برخی اوقات با فعال کردن مجدد اکانت برخی کاربران دچار برخی اشکالات موقتی می‌شود.
  6. برخی اوقات کاربران با مشکل در غیرفعال کردن اکانت خود مواجه هستند که مربوط به شبکه اینستاگرام است . این مشکل معمولا برای کاربرانی که زیاد انجام به این کار می‌کنند بیشتر دیده می‌شود. راه‌ حل خاصی به جز انجام مجدد کار برای این مشکل وجود ندارد.
  7. پس از غیرفعال کردن اکانت، نام کاربری شما موقتاً به instagrammer تغییر خواهد کرد و پس از گذشت مدت زمانی (از چند دقیقه تا چند ساعت) اکانت به طور کلی به همراه کامنت‌ها و لایک‌ها موقتاً محو خواهد شد.

روش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

بعد از مراجعه به سایت اینستاگرام باید از بخش log in  وارد حساب اینستاگرام  خود شوید .

سپس به بخش پروفایل صفحه بروید و سپس با کلیک بر روی edit profile وارد بخش تنظیمات خواهید شد .

در صفحه ظاهر شده به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه  Temporarily disable my account را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه وارد صفحه ای خواهید شد که در این مرحله در کادر اول از شما پرسیده می شود که دلیل غیر فعال کردن اینستاگرام تان چیست . یکی از گزینه ها را انتخاب کنید . در  کادر دوم اینستاگرام از شما پسورد صفحه را دوباره خواهد خواست و بعد از وارد کردن پسورد در پایین صفحه، کادر آبی رنگ را انتخاب کرده و بعد گزینه yes را بزنید.

در صورت تمایل بعد از سپری شدن 2 ساعت از زمان دی اکتیو کردن حساب خود ، قادر خواهید بود مجددا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب کاربری خود شوید .

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

اگر قصد دارید اکانت اینستاگرام خود را به طور دائمی حذف کنید ، می توانید از طریق گوشی همراهتان اکانت خود را به طور دائم حذف کنید . در نسخه های قبلی اینستاگرام برای حذف دائمی اکانت باید به صفحه رسمی اینستاگرام رفته و از آنجا اقدام به حذف اکانت می کردیم .اما با قابلیت جدیدی که به تازگی در قسمت تنظیمات این برنامه اضافه شده است ، می توان دلیت اکانت اینستاگرام را به راحتی انجام داد.

لازم است بدانید که بعد از حذف اکانت اینستاگرام و گذشتن زمان یک ماه فرصت بازگردانی، دیگربه هیچ عنوان راهی برای بازگرداندن پیج و یا اطلاعات آن نخواهید داشت . فرآیند حذف اکانت اینستا از گوشی‌های آیفون و اندروید با هم تفاوتی ندارد . همین طور مراحل حذف اکانت اینستاگرام در اینستاگرام فارسی و  انگلیسی مشابه می‌باشند .اینستاگرام تا چند مدت، امکان ایجاد پیج جدید با اسم پیج حذف شده و همین طور ایمیل ثبت شده در داخل پیج را به هیچ کس، حتی خود شما، نمی‌دهد. پس اگر اسم پیج برای شما مهم است و یا می‌خواهید اکانت دیگری با این نام ایجاد کنید، حتما قبل از حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود، اسم اکانت مورد نظر را تغییر دهید .

حذف اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

برای حذف اکانت اینستاگرام خود از طریق اپلیکیشن اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. بعد از ورود به برنامه اینستاگرام به قسمت پروفایل اکانت خود بروید .
  2.  یک صفحه جدید برای شما باز می شود.  روی settings کلیک کنید.
  3. با کلیک بر روی settings صفحه تنظیمات برای شما باز می شود و شما باید گزینه  help  را انتخاب کنید .
  4.  در مرحله بعد بر روی گزینه دوم help center بزنید .
  5. سپس وارد یک صفحه مروگر خواهید شد . در این مرحله بر روی گزینه  managing your account کلیک نمایید.
  6. در این مرحله روی گزینه دوم یعنی delete your account کلیک کنید.
  7. سپس برای شما صفحه ای باز خواهد شد که شامل دو گزینه می باشد . شما بر روی  How do I delete my account  یعنی گزینه دوم کلیک نمایید تا وارد صفحه دیگر شوید.
  8. بر روی the Delete Your Account page  که با رنگ آبی بلد شده است کلیک کنید.
  9.   در کادر باز شده پسورد و نام کاربری خود را وارد نمایید تا بتوانید وارد اکانت خود شوید .
  10. در این مرحله یک صفحه برای شما باز می شود و از شما دلیل حذف اکانتتان را می پرسد . یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید ، و در پایین همان کادر دوباره پسورد خود را وارد نمایید و سپس بر روی کادر قرمز کلیک کرده و حساب خود را در آخرین مرحله حذف کنید.

روش حذف اکانت اینستاگرام از طریق مرورگر وب

  1. ابتدا از طریق مرورگر وب خود وارد سایت اینستاگرام شوید .
  2.  وارد سایت دیلیت اکانت اینستاگرام شوید .برای ورود به سایت دیلیت اکانت اینستاگرام، گاهی استفاده از ابزار تغییر آی پی نیاز است .
  3. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ، وارد اکانت اینستاگرام خود شوید .
  4. بعد از ورود اطلاعات موردنیاز، به صورت مستقیم به صفحه‌ی حذف اکانت اینستاگرام منتقل خواهید شد.  ابتدا مطمئن شوید که این همان اکانتی است که قصد حذف آن را دارید .
  5. در ادامه از شما خواسته می شود که دلیل خود را برای حذف اکانت اینستاگرام وارد کنید. اگر می‌خواهید در ادامه‌ی دیلیت اکانت اینستاگرام با هیچ صفحه‌ی اضافه‌ای روبرو نشوید، گزینه‌ی Something else را انتخاب نمایید.
  6. در کادر پایین رمز عبور اکانت خود را وارد کنید و دکمه  delete  را بزنید .
  7. درصفحه ای که باز می شود گزینه ی ok را بزنید.این قدم آخرین مرحله‌ی حذف اکانت اینستاگرام می باشد .
 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ