چگونه می توان از ورود دیگران به اینستاگرام خود مطلع شد ؟

همیشه در شبکه های اجتماعی و در کل فضای مجازی مهمترین موضوع حفظ امنیت و در امان ماندن اطلاعات افراد می باشد به همین دلیل برای افرادی که در اینستاگرام اکانت دارند و از این شبکه اجتماعی پر طرفدار استفاده می کنند نیز این موضوع بسیار مهم است زیرا همانطور که می دانید اغلب افراد از اکانت خود درامد زایی نیز می کنند و یا دنبال کنندگان زیادی دارند که هر کدام از این موارد اکانت آن ها را ارزشمندتر کرده و احتمال مورد حجوم قرار گرفتن آن را بیشتر می کند.

به همین دلیل امروز در ایرانی گرام سعی کردیم تا طی مقاله ای برای شما عزیزان درباره اینکه چگونه می توان از ورود غیر قانونی و بی اجازه افراد دیگر به اکانتتان مطلع شوید توضیح دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید:

از طریق جستجو کردن همه دستگاهایی که به اکانت ما متصل اند

پیش از اینکه مستقیم به سراغ راه های مطلع شدن از حضور افراد دیگر در اکانت خود برویم ابتدا باید به نشانه هایی که ممکن است برای ما به معنای حضور احتمالی دیگران در اکانتمان باشند اشاره کنیم:

دریافت ایمیل های بی دلیل از طرف اینستاگرام

شما می دانید که فقط در زمان هایی که اقدام به تغییر رمز عبور خود بکنید اینستاگرام برایتان ایمیلی حاوی یک لینک بخصوص ارسال می کند تا از آن طریق مراحل تغییر رمز را انجام دهید ، حال اگر به صورت غیر منتظره و بی دلیل این ایمیل برای شما ارسال شد می توانید به اقدام شخص دیگری برای تغییر رمز و خضور در اکانتتان شک کنید.

هر زمان اگر چنین ایمیل هایی را دریافت کردید سریعا وارد اکانت خود شده و رمز خود را تغییر دهید سعی کنید حتما از روف کوچک و بزرگ و عدد در رمز خود استفاده کنید تا امنیت شما بالا تر برود و هک آن سخت تر شود.

به نکته نیز توجه داشته باشید که چنانچه به هر دلیلی هم اکنون به ایمیل ثبت شده خود در اینستاگرام دسترسی ندارید می توانید در برنامه وارد منوی تنطیمات شده و به بخش security بروید در آنجا به قسمت emails from Instagram وارد شوید ، در این قسمت تمام ایمیل های امنیتی که اینستاگرام برایتان ارسال کرده را مشاهده می کنید.

نحوه مشاهده آخرین فعالیت های اکانت شما

باید بدانید که اینستاگرام قابلیتی را در اختیار شما قرار می دهد که در آن شما می توانید تمام فعالیت های گذشته خود را مشاهده کنید.

برای دسترسی به این گزینه شما باید ابتدا به بخش تنظیمات بروید و سپس وارد Security شوید و در آنجا بر روی access data کلیک کنید ، همانطور که مشاهده خواهید کرد در این قسمت شما تمام در خواست های فالوویی که فرستادید ، فعالیت هایی که در استوری دیگران انجام دادید ، اکانت هایی که فالوو کردید و … برایتان نمایش داده خواهد شد.

و مهم تر آن که می توانید در این قسمت تاریخ و زمان آخرین باری که وارد اکانت خود شدید را نیز مشاهده کنید و از این طریق متوجه شوید که آیا شخص دیگر در اکانت شما بوده یا خیر.

گزینه Active session یا حذف نشست های فعال

این راهکار برای افرادی که قصد قطع کردن تمام دستکاه های دیگر را به اکانت خود دارند بسیار عالی است. ممکن است شما در زمانی به حضور فرد دیگری در اکانت خود شک کرده اید و برای اطمینان می خواهید دیگر هیچ دستگاهی اجازه ورود به اکانت شما را نداشته باشد آن وقت باید از این گزینه استفاده کنید به صورت که ابتدا باید وارد تنظیمات شده و روی گزینه security کلیک کنید و سپس وارد بخش login activity شوید.

حال در این قسمت همانطور که مشاهده خواهید کرد لیستی از تمام دستگاه هایی که وارد اکانت شما شده اند برایتان به نمایش در آمده و شما می توانید از این طریق متوجه شوید که آیا در این لیست دستگاهی وجود دارد که برای شما نبوده باشد و اگر چنین بود می توانید با کلیک بر روی آن دستگاه آن را Log Out یا خارج کرده و سپس رمز عبور خود را نیز تغییر دهید .

چگونگی استفاده هم زمان چند نفر از یک اکانت

حال این سکه روی دیگری نیز دارد و آن اینکه ممکن است شما به دلایل مختلف بخواهید دسترسی اکانت خود را به چند نفر دیگر بدهید تا همگی به صورت هم زمان با این اکانت فعالیت کنند این اتفاق مخصوصا برای صفحات کاری که ممکن است چند ادمین لازم داشته باشند زیاد رخ می دهد . حال این نیز شدنی است و اگر شما بخواهید چند نفر از اکانتتان استفاده کنند ابتدا باید رمز عبور خود را در اختیار آن ها قرار دهید سپس با ورود این شخص با اکانت شما اگر اینستاگرام پیامی مبنی بر ورود شخص دیگر برایتان ارسال کرد شما باید در جواب گزینه this was me را انتخاب کرده و تایید کنید که این شخص خود شما هستید و از ورود به اکانت اطلاع دارید.

نکته آخر اینکه به شما پیشنهاد می کنیم که تعداد زیادی ادمین با آدرس های مختلف را برای دسترسی به اکانتتان قرار ندهید زیرا با فعالیت این افراد متعدد در اکانت و انجام کارهایی مانند لایک و کامنت های زیاد در روز ممکن است صفحه شما در اینستاگرام مانند یک ربات شناسایی شده و با مشکل مواجه شوید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد