درباره تیک آبی اینستاگرام و نحوه دریافت آن

به طور یقین در شبکه اجتماعی اینستاگرم با صفحاتی برخورد کرده اید که در کنار نام اکانت یک علامت آبی رنگ یا تیک آبی رنگی قابل مشاهده است. امروز در ایرانی گرام نوشته قصد داریم درباره این تیک آبی و نحوه دریافت آن برای حساب اینستاگرام آشنا شویم .

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

در ابتدای ظهور اینستاگرام ، یکی از مشکلاتی که در استفاده از این شبکه اجتماعی برای بسیاری از کاربران وجود داشت ، تشخیص صفحات واقعی افراد مشهور و یا همان سلبریتی ها از صفحات فیکی بود که به نام ان ها ساخته می شد. افراد بسیاری در این شبکه اجتماعی فعال هستند که هیچ حرف خاص و یا مطلبی برای ارائه ندارند و شروع به ساختن صفحاتی به نام افراد معروف و مشهور می کنند که قصد جذب مخاطب با نام افراد دیگر را دارند.در حقیقت اینستاگرام هنوزهم قادر به جلوگیری از این کار نیست اما به همین دلیل، این شبکه اجتماعی تصمیم گرفت تا با ارائه روشی خاص، اکانت‌های رسمی را از نمونه‌های فیک جدا سازد و هرکسی به راحتی متوجه این موضوع شود و به همین دلیل تیک آبی یا همان Verified Badge برای تشخیص پیج اصلی و فیک از یکدیگر به کاربران این شبکه اجتماعی ارائه شد .

در صورت تمایل به دریافت تیک آبی اینستاگرام و آشنایی با نحوه دریافت آن تا آنتهای این مطلب با ما همراه باشید .

آیا تیک آبی اینستاگرام به صفحه شما تعلق می گیرد ؟

لازم است بدانید که اینستاگرام به صورت رسمی عنوان کرده است که تیک آبی فقط به نهادهای دولتی، سلبریتی‌ها و برندهای معتبر، تعلق می گیرد، اما این موضوع کاملا درست نمی باشد.با وجود اینکه شرایط دریافت تیک آبی بسیار سخت و پیچیده است و در حقیقت به هر صفحه ای تعلق نمی گیرد ،اما ظاهرا هر فرد عادی می‌تواند با انجام برخی راهکارها، تیک آبی را برای اکانت خود دریافت کند. این شرایط در حدی خاص و پیچیده است که حتی برخی از افراد مشهور نیز نسبت به پروسه‌های سخت و طاقت‌فرسا برای دریافت این نشان معتبر، اعتراض داشتند.

به عنوان کاربر اینستاگرام بد نیست بدانید که سیستم اینستاگرام در این رابطه خیلی دقیق عمل نمی‌کند. برخی اکانت‌ها با تعداد فالورهای میلیونی، فاقد تیک آبی هستند و برخی حتی با چند هزار فالور و حتی بدون پست توانسته‌اند تیک آبی را دریافت کنند.حتی امکان خرید تیک آبی مانند خرید فالوور یا خرید لایک برای کاربران اینستاگرام به طور غیر رسمی وجود دارد . بنابراین اگر قصد دریافت چنین نشان معتبری را دارید، نگران نباشد؛ چرا که شما هم می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

تنها شرط لازم و مشخص برای دریافت تیک،در حقیقت سلبریتی بودن یا داشتن یک برند معتبر نمی باشد بلکه تنها کافی‌ست که معتبر باشید و یا خودتان را معتبر نشان دهید .

شرایط دریافت تیک آبی

همان طور که می دانید روشهای دقیق و مشخصی برای دریافت این تیک وجود ندارد اما نمی توان گفت که مهمترین مشخصه برای دریافت تیک آبی این است که صفحه شما باید معتبر باشد. برای اعتبار بخشیدن به صفحه خود راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

1.فعال بودن در اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین معیارهای اینستاگرام به منظور ارائه نشان تایید آبی رنگ مورد نظر، بررسی میزان فعالیت شما باشد. اگر دائما از اینستاگرام استفاده نکنید و فعال نباشد، نیازی به دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت نخواهید داشت. همچنین فعالیت و تعامل با فالوورهایتان می‌تواند منجر به افزایش فالوور شود. در حقیقت برای هر هدفی که از اینستاگرام استفاده می کنید مانند فروش بیشتر ،جذب مخاطبین جدید ،کسب رتبه و … به هر حال شما باید تعامل خود در اینستاگرام را بالا برده و ارتباطات و فعالیتتان را زیاد کنید حتی اگر به دنبال گرفتن تیک نباشید.و به بدین صورت در یک زمان به چند هدف مختلف دست پیدا می کنید. پس فراموش نکنید که به منظور دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت باید فعال باشید.

2. داشتن تعداد بالای فالوور حقیقی

زیاد بودن تعداد فالوورهای اکانت اینستاگرام اولین موردی است که منجر به افزایش شانس شما به منظور دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت می‌شود. طبق اعلام اینستاگرام در حال حاضر تنها افراد مشهور، سلبریتی‌ها و افراد شناخته شده قادر به دریافت تیک آبی اینستاگرام هستند. افزایش بیش از اندازه تعداد فالوورهای اکانت شما یکی از مسائلی است که نشان می‌دهد بنا به هر دلیلی فرد مشهوری یا شناخته شده‌ای هستید. با این حال در نظر داشته باشید که افزایش تعداد فالوورها تنها یک مورد حائز اهمیت در راستای دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت محسوب می‌گردد و به هیچ عنوان تضمینی مبنی بر دریافت این نشان نخواهد بود. لازم به ذکر است شما نباید به هیچ عنوان برای بالا بردن فالوور از خرید و دریافت مخاطبین فیک و غیر واقعی استفاده کنید زیرا اینستاگرام بسیار به این موضوع واکنش نشان داده و سریعا متوجه خواهد شد و دیگر به صورت کلی شانس خود را برای دریافت تیک آبی از دست خواهید داد.

3. ارائه یک برند معروف

اگر در اکانت اینستاگرام خود نماد یک برند محبوب را ارائه کنید، شانس شما برای دریافت نشان تایید افزایش پیدا می‌کند. البته در نظر داشته باشید که ارائه نماد یک برند تنها در شرایطی بازده مناسبی دارد که شما به واقع صاحب آن برند یا مدیر بخش بازاریابی آنلاین آن باشید. همین طور استفاده از نمادهای جعلی هیچ کمکی به افزایش شانس شما در راستای دریافت تیک آبی اینستاگرام نخواهد کرد. چه بسا شانس شما را کاهش خواهد داد .

4. عدم ارسال پست های نامناسب و اقدامات منفی

عدم توهین به دیگران تحت هر شرایط، عدم ارسال پست‌های نامناسب و اقدامات منفی ، رفتارهای توهین آمیز ، صحبت های نژاد پرستانه ، استفاده از محتوای غیر اخلاقی و در حقیقت رفتارهای شما و اعمالی که در این شبکه اجتماعی انجام می دهید بسیار بر روی شانس شما برای گرفتن تیک آبی موثر است . توهین و بحث‌های اخلاقی در پست‌های افراد مشهور نشانه عدم رعایت موازین اخلاقی می باشد. به صورت کلی شخصیت شما، پست‌هایی که ارسال می‌کنید و واکنشی که در قبال عمل فالوورهای خود انجام می‌دهید، تاثیر مستقیمی بر روی افزایش یا کاهش شانس شما در راستای دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت دارند.

5. خبرساز بودن

در صورتی که خبرهایی از شما توسط خبرگزاریهای رسمی منتشر شده باشد ، توسط الگوریتم اینستاگرام فرد مهمی تلقی می شوید و شانس خود را برای دریافت تیک آبی بالا می برید.

6. ارتباط با افراد شناخته شده

ارتباط با افراد مشهوری که خود تیک آبی دارند شانس شما را برای دریافت تیک آبی بالا خواهد برد. در صورتی که افراد شناخته شده شما را مثلا در کامنت هایشان منشن کنند و یا فرضا در صفحه خود شما را حمایت و تبلیغ کنند بسیار در بالا بردن اعتبار شما تاثیر خواهد داشت. در صورت نداشتن ارتباط با افراد شناخته شده راه هایی برای ارتباط با صفحات ان ها وجود دارد . در صورتی که استعداد ویژه ای دارید و یا یک فعالیت هنری انجام می دهید ،می توانید با فرستادن کارهای خود برای افراد مشهور و تقاضای حمایت از ایده و فعالیت شما با آن ها ارتباط برقرار کنید .

نحوه ثبت درخواست برای دریافت تیک آبی

در صورتی که یک صفحه بسیار فعال در اینستاگرام دارید و با توجه به شرایطی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، خود را واجد شرایط دریافت تیک آبی می دانید مرحله نهایی، تهیه یک نامه بسیار رسمی و درخواست از اینستاگرام برای پیگیری کارتان می باشد .

برای اینکار وارد صفحه پروفایل خودتان شده و بعد از باز کردن منو، از بخش پایین وارد تنظیمات شوید. حالا می‌بایست در بخش اکانت، گزینه Request Verification را انتخاب کنید . صفحه جدیدی پیش روی شما قرار می‌گیرد که شامل گزینه‌هایی برای معرفی شماست. فیلد اول که یوزرنیم یا همان نام اکانت‌تان بوده که معمولا از قبل نوشته شده است؛ با این حال بد نیست که آن را چک کنید. فیلد دوم، نام کامل شما را می‌خواهد. توجه کنید که نام کامل شما باید همانی باشد که در مدارک معتبرتان درج شده است. آخرین بخش نیز مربوط به ارسال مدارک می‌شود. شما می‌بایست تصویری از گواهینامه رانندگی، پاسپورت، شناسنامه و یا هر مدرک معتبری را که نشان‌دهنده شماست، ضمیمه اطلاعات ارسالی کنید. در نهایت بر روی گزینه Send کلیک نمایید تا بعد از بررسی توسط اینستاگرام، بتوانید تیک آبی دریافت کنید .

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد