آموزش پشتیبان گیری ( بک آپ ) از اینستاگرام

کاربران زیادی در اینستاگرام بوده اند که علی رغم وسواس زیادی که در تهیه و انتشار پست ها و مطالب در فضای اینستاگرام به خرج داده اند، متاسفانه به صورت اتفاقی در اثر بروز یک مشکل، اطلاعات اینستاگرام خود را از دست داده اند. به همین خاطر یکی از دغدغه های اصلی هر کاربری همین طور کاربران رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، دسترسی به اطلاعات قبلی در صورت بروز مشکل در حساب کاربری خود می باشد. تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، یک راه حل به منظور جلوگیری از این اتفاق می باشد .اینستاگرام اخیرا قابلیت بکاپ یا پشتیبان گیری کامل از داده های پیج با نام data download را بر قابلیت های بی شمار خود اضافه کرده است در صورت بروز مشکل در حساب کاربری شما و یا در صورتی که بخواهید اکانت قبلی اینستاگرام خود را حذف کنید و یک اکانت اینستاگرام جدید برای خود بسازید و همچنان به اطلاعات اکانت قبلی خود نیاز داشته باشید ، در چنین شرایطی پشتیبان گیری از اینستاگرام راه حل شما می باشد. در نسخه های اخیر اینستاگرام این امکان وجود دارد تا از اطلاعات اکانت خود نظیر عکس ها، ویدیوها، کامنت ها و… نسخه پشتیبان تهیه نمایید ، همین طور توسعه دهندگان اینستاگرام هم برای این کار گزینه هایی را پیش روی کاربران قرار داده اند و کاربران با استفاده از این ابزارها می توانند به راحتی از اینستاگرام خود نسخه پشتیبان تهیه کنند .

می توانید با بکاپ گرفتن از ایسنتاگرام استوری ها، عکس ها و ویدیو های حساب کاربری خود را دانلود و ذخیره و در محل دیگری نگهداری کنید.

مراحل تهیه بکاپ از اطلاعات اینستاگرام

1.وارد برنامه اینستاگرام شوید . سپس وارد تنظیمات به شکل چرخ دنده یا سه نقطه بشوید.

2. در قسمت امنیت یا security  گزینه ی  Download Data یا دانلود داده را انتخاب و وارد آن شوید.

3. ایمیل معتبر و فعال خود را وارد کنید و بر روی گزینه Request Download یا درخواست دانلود کلیک کنید.

4. رمز پیج یا حساب کاربری خود را وارد کنید

اینستاگرام یک پیام به شما نشان می دهد که در این پیام خاطر نشان می کند که فایل های شما را حداکثر طی 48 ساعت آینده جمع آوری و به ایمیلی که ثبت کردید ارسال می کند و باید منتظر بمانید ولی معمولا این کار ظرف کمتر از چند ساعت انجام می شود و عکس ها و فیلم ها و دایرکت و…را به ایمیل شما ارسال می کند.

5.پس از مدتی ایمیلی دریافت می کنید که حاوی یک لینک برای دانلود اطلاعات برای شما می باشد .پس از آن در مرحله بعد باید روی گزینه دانلود داده یا Download Data کلیک کنید.

6. مجددا باید وارد اکانت خود در صفحه اینستاگرام شوید. در این مرحله می توانید آرشیو تمام اطلاعات خود را دانلود کنید. این آرشیو یک یا چند لینک از فایلهای ZIP است که حاوی اطلاعات شما هستند. تعداد فایل هایی که در اختیارتان قرار می گیرید بسته به میزان محتوایی که در طول این سال ها به سرویس اینستاگرام ارسال کرده اید متفاوت خواهد بود.

اطلاعات با فرمت json ذخیره شده و شما می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید . این اطلاعات در حقیقت شامل موارد زیر می باشد .

مخاطبین شما در اینستاگرام بر حسب شماره تلفن و نام آن ها
دایرکت های ارسالی و دریافتی بر اساس تاریخ ، ساعت و متن آن ها
عکس و فیلم های سیو شده توسط شما با نام پیج و تاریخ و ساعت ذخیره آن ها
تمام اسکرین شات هایی که در برنامه گرفته اید
کلمه ها و صفحاتی که تاکنون جستجو کرده اید به همراه تاریخ و زمان جستجو
پروفایل هایی که تا بحال برای صفحه خود انتخاب کرده اید آن هم بر حسب تاریخ
عکس ها و فیلم های اشتراک گذاری شده در توسط شما از روز اول بر اساس تاریخ و ساعت
استوری های به اشتراک گذاری شده توسط شما بر اساس تاریخ
کامنت های ارسالی و دریافتی برای شما بر اساس تاریخ از روز اول
تصاویری که از روز اول لایک کرده اید بر اساس تاریخ و پیج آن ها

تهیه نسخه پشتیبان با Instaport

این سایت یک ابزار آنلاین برای بکاپ گیری از اینستاگرام می باشد لذا برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود در اینستاگرام می توانید از این برنامه کاربردی استفاده کتید . برای استفاده از این سایت بهتر است بدانید که حساب کاربری شما نباید خصوصی یا private  باشد و اگر چندین حساب فعال اینستاگرام روی گوشی دارید، باید مطابق با روش پایین برای تک تک حساب ها مراحله زیر را انجام دهید . برای کار با این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید .

1. به سایت instaport.me مراجعه کنید.

2.گزینه Sign in with Instagram را انتخاب کنید.

3. نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کنید و روی Log in کلیک کنید .

4.روی “Authorize” کلیک کنید.

5.“Download Zip” و سپس “Start Export” رو انتخاب کنید.صبر کنید تا سایت عکس‌ های شما را دانلود کند.

6. در پایان در هنگام ظاهر شدن گزینه دانلود ،روی آن کلیک کنید . سپس می توانید به راحتی عکس‌ ها را در سیستم خود ذخیره کنید .

تهیه نسخه پشتیبان با IFTTT

این سایت یک برنامه کاربردی است که برنامه های مختلف را به یکدیگر متصل می کند و روش دیگری برای تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام می باشد.

ابتدا با وارد کردن ایمیل خود و یک پسورد باید در این سایت ثبت نام کنید.
بعد از ثبت نام به سایت IFTTT بروید و بر روی کانکت کلیک کنید .
از طریق این سایت به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید .
بک آپ گرفتن از محتویات خود را در این سایت انجام دهید.می توانید عکس ها و ویدئو های خود را در drop box یا google drive و سایر فضاهای ابری ذخیره کنید.
سپس به یکی ازاین فضاهای ابری رفته و محتویات صفحات اینستاگرام خود را در کامپیوتر ذخیره کنید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد