آموزش قرار دادن آهنگ در استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام ، امکان اضافه کردن موزیک به بخش استوری می باشد .این قابلیت بین کاربران اینستاگرام به شدت طرفدار دارد . به همین دلیل حتی پیج های بیزینسی نیز از این قابلیت برای افزایش فالوور ، افزایش لایک  و افزایش ویو استفاده می کنند . تا پیش از این کاربران برای این کار، در هنگام ضبط ویدیو، موزیکی را در پس زمینه پخش می‌کردند. اما از آن جایی که صدا از طریق میکروفون ضبط می‌شد، کیفیت چندان مناسبی نداشت و نتیجه‌اش آنچنان رضایت بخش نبود. امکان قراردادن موزیک در استوری اینستاگرام، قابلیت جذابی است که باعث شد افراد موزیک های مورد علاقه ی خود را با دنبال کنندگانشان به اشتراک بگذارند و کاربران قادر خواهند بود موزیک دلخواه خود را از لیستی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می‌دهد، انتخاب کنند و آن را با کیفیت بالا در استوری خود قرار دهند . البته باید بدانید این امکان برای کاربران ایرانی غیر فعال می باشد و شما در قسمت استوری آن را مشاهده نمی کنید اما با برخی ترفند ها این امکان برای کاربران ایرانی نیز قابل فعال شدن می باشد .

اضافه کردن آهنگ به استوری اینستاگرام

در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی ترفندها پیرامون گذاشتن آهنگ در استوری  نظیر اضافه کردن متن موزیک به استوری اینستاگرام ، روش های قرار دادن موزیک در اینستاگرام ، گوش دادن موزیک در استوری دیگران و اضافه کردن موزیک قبل از بارگذاری ویدئو بپردازیم .چنانچه قصد ساختن استوری های متفاوت و هیجان انگیز را دارید، اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و با ما همراه باشید.

فعال کردن استیکر موزیک برای کاربران ایرانی

در صورتی که استیکر موزیک را در بین استیکرهای اینستاگرام خود در بخش استوری ها نمی بینید ، یک راه تست شده برای این کار وجود دارد تا کاربران ایرانی نیز بتوانند از طریق استیکر موزیک به استوری خود آهنگ اضافه کنند .

برای فعال سازی آن ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام موجود روی گوشی همراه خود را حذف یا به اصطلاح (uninstall) کنید .سپس یکی از اپلیکیشن های تغییر آی پی (vpn) را روشن کرده و با آی پی یکی از کشورهای متداول متصل شوید. برنامه ی اینستاگرام را مجددا دانلود و نصب کنید. بعد از این کار با مراجعه به حساب کاربری خود و رفتن به بخش استوری احتمالا مشاهده می کنید که استیکر موزیک برای شما فعال شده است .

اضافه کردن موزیک به استوری با استفاده از استیکر موزیک

در صورتی که در آیکون استیکر ، گزینه موزیک برای شما فعال می باشد مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید .
  2. در تب Home روی نماد دوربین بالای صفحه ضربه بزنید. وارد منوی استوری شوید.
  3. پس از گرفتن عکس یا فیلم ، روی دکمه stickers در بالای صفحه ضربه بزنید . همین طور می توانید تصویر و یا ویدیوی مورد نظرتان را از قسمت گالری انتخاب کنید . سپس  music sticker را بزنید.
  4. در این مرحله کتابخانه موسیقی اینستاگرام را خواهید دید که در آن هزاران آهنگ برای انتخاب پیدا خواهید کرد. همین طورمی توانید یک آهنگ خاص را جستجو کنید.
  5. روی دکمه پخش ضربه بزنید تا پیش نمایش را بشنوید.در صورت انتخاب آهنگ مناسب ، می توانید از مسیر سریع حرکت کرده و به عقب برگردید تا قسمت دقیقی را متناسب با استوری خود انتخاب کنید.
  6. زمان ابتدایی و انتهایی موزیک را که حداکثر می‌تواند 15 ثانیه باشد، انتخاب کنید.
  7. بعد از کلیک روی Done، محل قرار گیری و اندازه استیکر را مشخص کنید. روی استیکر، نام خواننده، موزیک و تصویر کاور آن قرار می‌گیرد.افرادی که استوری حاوی موزیک شما را مشاهده می‌کنند، با کلیک روی استیکر، به صفحه اینستاگرام هنرمند هدایت می‌شوند.
  8. اگر اشعاری برای آهنگی که انتخاب کرده اید در دسترس است ، به طور خودکار روی صفحه شما ظاهر می شوند.
  9. هنگام اضافه کردن موزیک در استوری اینستاگرام خود، می توانید از یک استیکر “Sound On” استفاده کنید. در این صورت بازدیدکنندگان می فهمند که استوری شما حاوی موسیقی است.
  10. با کلیک روی Your Story آن را منتشر کنید.

اضافه کردن متن آهنگ به استوری

قابلیت افزودن متن آهنگ به استوری اینستاگرام از همان ابتدا در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار گرفت. اگر در اپلیکیشن اندرویدی یا آی او اسی خود قادر به انتخاب استیکر موزیک در بخش استوری هستید، می‌توانید از قابلیت یاد شده بهره ببرید.اگر قصد دارید به استوری خود آهنگ اضافه کنید و از استیکر موزیک استفاده می کنید، چند آیکون در بخش پایینی استوری ظاهر می شود.برای افزودن متن آهنگ به استوری اینستاگرام، ابتدا تصویر یا رنگ پس‌زمینه را مشخص کنید. در ادامه روی آیکون مربوط به منوی استیکرها ضربه زده و سپس استیکر مخصوص موزیک را لمس کنید. سپس باید یک آهنگ پیدا کنید. اگر برای موسیقی مورد نظر، متن موجود باشد، یک پیش نمایش از آن به شما نشان داده خواهد شد. در غیر این صورت، عدم وجود متن موزیک انتخاب شده در قالب یک نوتیفیکیشن به کاربر اطلاع داده می‌شود.

اضافه کردن موزیک به استوری با استفاده از برنامه های جانبی

همان طور که می دانید استفاده ازاستیکر موزیک همراه با محدودیت هایی می باشد . این قابلیت برای برخی کابران ایرانی غیر فعال می باشد . همین طور ،امکان قرار دادن موزیک از حافظه گوشی برای کابران فعال نیست و کاربان باید از لیست منتخب اینستاگرام برای گذاشتن آهنگ استفاده کنند . علاوه بر آن پلی لیست اینستاگرام محدود بوده و هنوز موزیک‌های زیادی در آن وجود ندارد. خبری از موزیک‌های ایرانی هم در این بخش نیست. لذا برای اضافه کردن موزیک دلخواه به تصاویر یا ویدئوهای خود می توانید از برنامه های ویرایش ویدئو برای این کار استفاده کنید . برای این کار کافیست با استفاده از برنامه های ویرایش ویدئو اقدام به مونتاژ تصویر یا ویدئوی مورد نظر با آهنگی که در نظر دارید بکنید . بعد از آن می توانید مانند یک استوری عادی، ویدئوی ساخته شده را به اشتراک بگذارید. نکته مثبت این روش این است که قادر خواهید بود آهنگ مورد نظرتان را از گوشی همراه خود انتخاب کنید و این یعنی به لیست منتخب اینستاگرام محدود نمی شوید . بسته به میزان قدرت و پیشرفتگی مورد نیاز، طیف گسترده ای از نرم افزارهای ویرایش ویدیو در دسترس است.شما می توانید برای این کار از برنامه های رایگان تا برنامه های ویرایش سنگین حرفه ای مانند Adobe Premiere Pro یا Final Cut Pro  استفاده کنید . این برنامه های نرم افزاری حرفه ای بیش از چیزی هستند که نیاز شما به گذاشتن آهنگ در استوری ۱۵ ثانیه ای اینستاگرام را برآورده می کند. اما به طور کلی آنها را فقط درصورتی استفاده کنید که قصد دارید ویدئوهای طولانی تر و اساسی تری را برای اهداف دیگر تهیه کنید.

با این وجود طیف وسیعی از برنامه های ویرایش ویدیو را خواهید یافت که برای استفاده عموم مناسب تر هستند. بسیاری از این موارد رایگان هستند. برنامه های ویرایش ویدئو مانند Inshot,  Animato بهترین نمونه از این برنامه ها می باشند که برای ایجاد فیلم برای استوری های اینستاگرام طراحی شده اند .

بعد از ساختن ویدئو ی مورد نظر و انتخاب آهنگ بر روی آن، می توانید مانند یک ویدئوی معمولی استوری همراه با آهنگ را منتشر کنید . می توانید با استیکرهای موجود ویدئویی که حالا در استوری شما قرار گرفته را تزئین کنید . به طور مثال با استفاده از استیکر sound on دوستان شما متوجه خواهند شد که استوری شما ، شامل اهنگ می باشد .

استفاده از پلتفرم های پخش موزیک برای اضافه کردن موزیک به استوری

با استفاده از پلتفرم هایی نظیر اسپاتیفای(Spotify)، ساندکلاد(soundCloud) و شازم (shazam) می توانید به استوری های خود در اینستاگرام ، موزیک اضافه کنید . لازم به ذکر است ، برای این کار به داشتن این اپلکیشن ها بر روی گوشی همراه خود نیاز دارید .

1. از طریق ساند کلود (SoundCloud)

اپلیکیشن soundcloud یک شبکه اجتماعی تخصصی مرتبط با موسیقی ، سخنرانی و پادکست های صوتی ست که امکان ذخیره سازی و به اشتراک گذاشتن این قبیل فایل های صوتی را با دیگران ممکن می سازد .این اپلیکیشن را می توانید هم از طریق سایت معتبر ساند کلود و هم از استورهای معتبر خود سیستم عامل های اندروید و ios دانلود کرده و نصب نمایید .

پس از نصب برنامه نیز ابتدا باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و بعد شروع به کار نمایید . حال با طی مراحل زیر می توانید در استوری خود موسیقی قرار دهید :

  • ابتدا برنامه ی ساندکلاد را باز کنید .
  • موسیقی را که می خواهید به استوری اضافه شود انتخاب کنید.
  • آیکون share که به صورت پیکان رو به بالاست و در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید.
  • در صفحه ای که ظاهر می شود گزینه ی Share To Instagram Stories را انتخاب کنید.
  • در این مرحله آهنگ و کاور آن به قسمت استوری اینستاگرام شما اضافه شده و برای همه قابل رویت می باشد .
  • در این لحظه شما با زدن دکمه Your Story که در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد عملیات قرار دادن موسیقی در استوری را تکمیل می کنید .
  • چنانچه اشخاص مایل باشند موسیقی را به طور کامل گوش دهند کافیست در زیر نام در بالای استوری کلیک کنند وگزینه Play On SoundCloud را بزنند تا بتوانند وارد ساند کلود شوند .

3. از طریق اسپاتیفای (Spotify)

کتابخانه اسپاتیفای 40 میلیون آهنگ دارد .آرشیو عظیم اسپاتیفای بدین معنا است که هر کسی می‌تواند به‌ راحتی آهنگ و یا خواننده مورد علاقه خود را در آن پیدا کند.برای استفاده از امکانات این اپلیکیشن ،ابتدا اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید . سپس نیاز به تشکیل یک حساب کاربری خواهید داشت. این حساب کاربری امکانات زیادی دراختیار شما قرار می دهد که می توانید بررسی کنید.

برای اضافه کردن موزیک با این پلتفرم بعد از ورود به برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اهنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. بر روی آیکون مربوطه بزنید و گزینه ی share  یا  اشتراک گذاری را انتخاب کنید.
  3. در منویی که می بینید، استوری اینستاگرام (Instagram Stories) را انتخاب کنید.
  4. سپس به قسمت استوری اینستاگرام هدایت می شوید و موزیک انتخابی شما به همراه کاور موزیک بر روی استوری ظاهر می شود.
  5. می توانید نوشته، استیکر و افکت ها یی را به استوری خود اضافه کنید .
  6. با زدن بر روی Your Story در پایین صفحه استوری شما منتشر خواهد شد .

2. از طریق شازم (Shazam)

برای داشتن این اپلیکیشن شما ابتدا باید به سایت رسمی این برنامه وارد شده و در صفحه نخست بر روی دکمه get it now کلیک کنید .از این طریق می توانید آن را دانلود کرده و استفاده کنید . این اپلیکیشن برای سیستم عامل های ios و اندروید قابل استفاده می باشد. البته لازم به ذکر است که این اپ نیز در استورهای معتبر خود سیستم عامل ها برای دانلود موجود می باشد .

حال شما برای شروع کار و قرار دادن موسیقی از طریق این اپلیکیشن باید مراحل زیر را طی کنید :

  1. ابتدا اپلیکیشن شازم را باز کنید .
  2. سپس موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه more کلیک کرده share را انتخاب کنید.
  3. حال در منوی باز شده بر روی عبارت Instagram Stories کلیک کنید .
  4. موسیقی انتخابی با کاور آن در بخش استوری اینستاگرام شما قرار می گیرد.

در اینجا نیز بر طبق روال چنانچه شخصی بخواهد موسیقی کامل را گوش دهد باید از طریق استوری شما وارد اپلیکیشن شازم شده و گوش دهد.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

دیدگاه ها بسته هستند

    اعلان ها
    اطلاعیه جدیدی وجود ندارد