آشنایی با قابلیت Guide  اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 9 دقیقه

آشنایی با قابلیت Guide اینستاگرام

حتما در برخی صفحه ها در اینستاگرام دیده اید که یک تب با آیکون کتابچه به آنها اضافه شده است . این قابلیت در واقع همان راهنما یا Guide اینستاگرام می باشد .قابلیت Guide یا راهنمای اینستاگرام، مانند قسمت دسته‌بندی در یک وبسایت است. این قابلیت به بلاگرها ، اینفلوئنسرها و کلیه کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا محصولات، خدمات‌ و به طور کلی محتوای پیج‌شان را در دسته‌های مشخصی قرار بدهند تا جست‌وجوی آن‌ها برای مخاطبان و مشتریان‌‌‌شان آسان‌‌تر شود. کمپانی اینستاگرام هدف از راه‌اندازی این سرویس را گردآوری مطالب مرتبط با یک موضوع در کنار یکدیگر عنوان کرده است.این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که محتوای سایر پیج‌ها را نیز به دسته بندی‌های خود اضافه کنند؛ برای مثال اگر کسب‌وکاری برای یک محصول خاص تبلیغ کرده باشد، می‌تواند پست آن تبلیغ را به دسته بندی آن محصول اضافه کند.در ادامه این مقاله با این قابلیت جدید اینستاگرام و نحوه استفاده از آن در صفحه خودمان آشنا خواهیم شد . با ایرانی گرام ارائه دهنده خدمات خرید فالوور ، خرید لایک ، خرید بازدید همراه باشید .

هدف اصلی و ابتدایی اینستاگرام از توسعه‌ی Guide، بازنشر محتوای آموزشی با کیفیت در حوزه‌ی سلامت روان بود و در ابتدا فقط برای چند فرد و سازمان معتبر در این حوزه فعال شد، اما اینستاگرام به تازگی  این قابلیت را برای سایر کاربران خودش هم فعال کرده است. با توجه به شیوع بیماری کرونا، قابلیت Guide اینستاگرام در ابتدا با محوریت ویروس covid-19 انتشار یافت. یعنی مطالب  Guid اینستاگرام حاوی نکات و توصیه‌های مفید در مورد بهداشت و سلامتی بودند که توسط برخی مشارکت‌کنندگان تهیه و منتشر می‌شدند .در واقع محتوای Guide به صورت مستقل تولید نمی‌شود. با ضربه زدن بر روی عکس‌هایی که در راهنماهای اینستاگرام مشاهده می‌کنید، به پست مربوطه هدایت می‌شوید. به عبارت دیگر Guide فقط پست‌ها و استوری‌های مرتبط با یک موضوع را در یک مجموعه به شما ارائه می‌کند.

فعال کردن instagram Guide

  1. در گوشه راست و بالای پروفایل خودتان علامت + می‌بینید، روی آن کلیک کنید.
  2. در کادری که ظاهر می‌شود یعنی صفحه Create New روی گزینه Guide کلیک کنید
  3. در صفحه Choose Guide Type که باز می شود. روی گزینه Posts کلیک کنید
  4. در این مرحله وارد صفحه ی Choose Photos & Videos می شوید که می توانید از بین پست های خودتان و پست های save شده، هرکدام که می خواهید در یک دسته قرار بگیرند را انتخاب کنید.
  5. در مرحله بعد باید برای دسته بندی موردنظرتان یک کاور از بخش change cover photo انتخاب کنید. یک عنوان در بخش Add Title و یک توضیح مختصر (اختیاری) در بخش what is the guide about بنویسید و در نهایت گزینه share را بزنید .

بعد از انتشار هر یک از دسته بندی های ایجاد شده به کمک guides در اینستاگرام، امکانات مختلفی برای کاربران فعال می شود. امکاناتی مثل حذف گاید (Delete Guide) ،ویرایش گاید (Edite Guide) ، کپی کردن لینک گاید اینستاگرام و استفاده در قسمت های مورد نظرتان (Copy Link) ، اشتراک گذاری دسته جمعی محتوای گاید (Share to) و استوری کردن کل محتوای گاید از بخش (Share to)  برخی از این امکانات می باشند .

برای ویرایش دسته بندی های ایجاد شده به کمک Guide اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید .

  1. دسته بندی موردنظر در Guide را انتخاب  کنید و روی علامت سه نقطه کلیک کنید.
  2. در صفحه ایجاد شده روی گزینه Edit Guide کلیک کنید .
  3. در این حالت امکان تغییر و ویرایش تمام جزئیات دسته بندی موردنظر دراینستاگرام گاید برای شما به وجود خواهد امد .

مشاهده قابلیت Guide اینستاگرام

برای مشاهده محتوای Guide باید از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید. این قابلیت در حال حاضر بر روی نسخه دسکتاپ قابل مشاهده نیست. با این حال اینستاگرام ادعا کرده که به زودی قابل Guide را به نسخه دسکتاپ هم اضافه می‌کند . برای مشاهده محتوای Guide ، با ضربه زدن روی علامت کتابچه برخی صفحات ، محتوای Guide را مشاهده خواهید کرد.برای مشاهده قابلیت Guide اینستاگرام در هر پیج باید به صفحه مورد نظرتان بروید در کنار سربرگ پست‌ها و تگ‌ها، روی علامت کتابچه کلیک کنید. البته دقت داشته باشید که این قابلیت صرفا درصورتی برای شما نمایش داده می‌شود که شخص مورد نظر این قابلیت را در پیج خودش فعال کرده باشد. می‌توانید محتوای Guide اینستاگرام را بازنشر کنید و در صفحه خودتان به صورت پست یا استوری به اشتراک بگذارید .

برای استفاده کامل از قابلیت guide در اینستاگرام، شما باید برای تک تک پست هایی که به گاید اضافه می کنید، عنوان بنویسید. نوشتن عنوان برای هر پست در گاید اینستاگرام ضروری می باشد. اما بخش توضیحات هر پست را می توانید خالی بگذارید.برای مشاهده گاید تولید شده توسط شما ، فالوورهای شما باید به صفحه پروفایل شما بروند و روی آیکون گایدز شما تپ کنند. زیرا گاید در فید اصلی اینستاگرام ظاهر نمی شود . البته شما می‌توانید بعد از نوشتن یک گاید، آن را در استوری خود ارسال کنید، تا همه متوجه شوند که شما یک گاید جدید نوشته‌اید.شما میتوانید همه محتوای پیجتان را در قالب گاید های مختلف با عنوان های مختلف دسته بندی کنید تا مخاطبان شما بتوانند راحتتر به آنها دسترسی داشته باشند. .از آنجایی که این دسته بندی در رضایت کاربر از پیج شما تاثیر دارد و باعث درگیر شدن کاربر با پیج شما می شود ، می تواند سیگنالی برای اینستاگرام باشد تا پیج شما را دراکسپلور به دیگران هم نشان بدهد اما در حال حاضر گاید اینستاگرام برای دسته بندی پست ها و راحتی کاربران استفاده می شود، ولی بعید نیست که در آینده به صورت مستقیم در اکسپلور هم تاثیر داشته باشد .

کاربردهای قابلیت جدید Guide در اینستاگرام

به طور کلی قابلیت گاید اینستاگرام می تواند مزایای فوق العاده زیادی داشته باشد  و به شدت تعامل پیج ما را بالا ببرد و از این طریق مخصوصا برای صفحه های بیزینسی منجر به افزایش بازخورد ، فروش و در نهایت رونق کسب و کار شود . این قابلیت منجر به بیشتر دیده شدن پست های قدیمی شده و همینطور باعث می‌شود که مخاطبین صفحه ما بتوانند راحت‌تر مطالب مرتبط را پیدا کنند .به دلیل اینکه اینستاگرام قابلیت اشتراک گذاری محتوای جمعی را دارد ما می‌توانیم به جای اینکه فقط یک پست را با دیگران به اشتراک بگذاریم ، با یک کلیک مجموعه‌ای از پستهای مرتبط را به اشتراک بگذاریم و این باعث بیشتر دیده شدن تمام محتوای صفحه  فارغ از زمان انتشار محتوا خواهد شد .امکان استفاده از محتوای ارزشمند پیج های دیگر برای تکمیل مطالب منتشر شده خود ما ، ایجاد فرصتهای تازه برای جذاب‌تر کردن پست ها با عنوان و توضیحات بیشتر وامکان طراحی یک ویترین جدید برای محتواهای مشخص پیج  و ایجاد فرصت تازه  برای تبلیغات و افزایش درآمد بلاگر ها و پیج های تبلیغاتی از دیگر مزایای استفاده از این قابلیت جدید اینستاگرام می باشد .

1. شبکه سازی محتوا به کمک ویژگی گاید اینستاگرام

یکی از امکانات جذابی که نسخه جدید اینستاگرام با قابلیت گاید در اختیار ما قرار می دهد امکان استفاده و نمایش محتوای دیگران در پیج ما می باشد این یک فرصت فوق العاده برای ما ایجاد می‌کند تا بتوانیم با استفاده از محتوای تولید شده توسط دیگران به تکمیل محتوای خودمان بپردازیم  .زمانی که می خواهیم یک راهنمای جدید ایجاد کنیم در واقع در بخش انتخاب پست ها به دو قسمت دسترسی داریم پست های خودمان و پست های دیگران که با حساب کاربری خودمان آنها را ذخیره کرده ایم و در صورت تمایل می توانیم از آن ها در محتوای خود استفاده کنیم .

2.دسته بندی محتوا به صورت حرفه ای

با استفاده از این قابلیت این امکان برای شما فراهم می باشد که بتوانید به صورت حرفه‌ای مطالب خاص و جذاب خود را دسته بندی کنید یعنی ما می توانیم آن دسته از محتوا هایی را که به نظرمان بیشتر از بقیه پست ها ارزشمند می‌باشند را در قالب یک راهنمای اینستاگرام خاص و خلاقانه با کاور عنوان و متن جذاب تری در اختیار فالوورها و بازدیدکننده های پیج مان قرار بدهیم و این کار علاوه بر راهنمایی بهتر مخاطبان یک فرصت جدید را برای دیده شدن محتوا های قدیمی فراهم می‌کند .

3.ایجاد یک فرصت تبلیغاتی جدید برای بلاگر ها

این قابلیت جدید اینستاگرام فرصتی را برای بلاگرها و افراد فعال و تولید کننده های محتوا در اینستاگرام فراهم می‌کند تا بتوانند در صورتی که برای یک محصول خاص تبلیغ کرده باشند، پست آن تبلیغ را به دسته بندی آن محصول اضافه کنند و آن را در دسته های مشخص قرار بدهند تا جستجوی آنها برای مخاطبان آسان‌تر شود و در حقیقت این کار موجب تعامل بیشتر مخاطبان با صفحه آنها و در نتیجه بالا رفتن اینگیجمنت صفحه آنها و دریافت تبلیغات بیشتر خواهد شد .

4.ایجاد یک کاتالوگ جامع از محصولات یا خدمات

این قابلیت اینستاگرام به شدت می تواند در رشد کسب و کار ما موثر باشد .اگر در حال ارائه خدمات و فروش محصولات در اینستاگرام هستیم می‌توانیم به کمک این قابلیت یک کاتالوگ جامع و جذاب همراه با عنوان و توضیحات لازم برای محصولات و خدمات مهم خودمان ایجاد کنیم و کاربران و مخاطبانمان را به سمت این محتواها هدایت کنیم تا بتوانند تمام اطلاعات لازم را در زمینه کاری ما به دست آورند. این کار می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فروش و جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام داشته باشد .

5. پاسخ دهی حرفه ای به مخاطبان

همانطور که می دانید  بهینه سازی و سیستم سازی فرایندهای ارتباط با مشتری ها به شدت در رشد کسب و کار در اینستاگرام موثر می باشد اما در کنار آن پاسخگویی حرفه‌ای در دایرکت اینستاگرام نیازمند صرف زمان هزینه و انرژی زیادی می باشد . یکی از روش‌هایی که می‌تواند به ما در این زمینه کمک کند استفاده از این قابلیت اینستاگرام می باشد . ما می توانیم با استفاده از این قابلیت،  خیلی از سوالات تکراری مخاطبان را در قالب یک Guide جواب بدهیم یعنی زمانی که از ما در مورد محصول ،خدمات ،هزینه ها و نحوه ارسال و پشتیبانی سوال های تکراری زیادی می شود به سادگی می توانیم با ارسال یک راهنمای اینستاگرام در دایرکت آنها را راهنمایی کنیم تا هم در زمان و هزینه ما صرفه جویی شود و هم مشتریان از ما راضی باشند .

6.هدایت مخاطبان به خرید محصول

ممکن است شما محصولات یا خدمات مختلفی داشته باشید و برای هرکدام از آن‌ها تعدادی پست ویدیویی و تصویری داشته باشید. به کمک این قابلیت می‌توانید تمامی محتواهای مربوط به هر محصول را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید تا مخاطبان با تمرکز بیش‌تری محصول شما را بررسی کنند و بتوانند در یک فضای مقایسه‌ای کیفیت و جزییات محصولات شما را با رقیب‌های‌تان مقایسه کنند.

حل مشکل فعال نبودن گزینه Guide

امکان دارد شما با این مشکل مواجه شوید که گزینه گاید در اینستاگرام برای شما فعال نباشد . همان طور که می دانید همه قابلیت های جدید اینستاگرام برای همه افراد به طور کلی و یکباره فعال نمیشود .از سیاست‌های اینستاگرام این است که امکانات آپدیت جدید اینستاگرام ابتدا برای عده‌ای فعال می‌شود و با توجه به نتایج بازخوردی که اینستاگرام در مرحله تست از کاربرها می‌گیرد کم‌کم جامعه آماری خودش را افزایش داده و قابلیت های جدید اینستاگرام را برایشان فعال می کند  .لذا مشکل فعال نبودن قابلیت راهنما در اینستاگرام برای برخی افراد وجود دارد . طبق تجربه ای که از کاربران اینستاگرام به دست آمده می توان گفت که عدم فعال شدن گاید اینستاگرام نمی تواند ارتباطی با تعداد فالورها داشته باشد.

اگر گزینه guide در اینستاگرام شما فعال نیست، می تونید روش زیر را امتحان کنید:

پیجی را پیدا کنید که از قابلیت گاید در اینستاگرام استفاده کرده و وارد بخش guides آن صفحه بشوید.سپس پست های قرار داده شده در قسمت guide پیج مورد نظر را تا انتها دنبال کنید تا زمانی که به پست آخر در این بخش برسید.در این قسمت گزینه ای وجود دارد که اینستاگرام از ما می پرسد که آیا شما هم تمایل دارید از قابلیت guide در اینستاگرام خودتان استفاده کنید یا خیر؟گزینه بله را انتخاب کنید تا گاید برای شما فعال شود .

قابلیت گاید اینستاگرام نیز مانند دیگر قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن بسیار کاربردی و پراهمیت است. شما باید سعی کنید ایده‌های مختلف قابلیت Guide اینستاگرام را بررسی کنید و بهترین آن‌ها را برای پیج‌تان استفاده کنید. حتی اگر پست‌های شما برای دسته‌بندی کافی نیستند می‌توانید از محتوای دیگران استفاده کنید تا مطمئن شوید که دسته‌بندی شما به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب و کاربردی است.امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد .

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ