همه چیز درباره بازاریابی و استراتژی محتوا در اینستاگرام
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 6 دقیقه

همه چیز درباره بازاریابی و استراتژی محتوا در اینستاگرام

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید و روش های افزایش فالوور اینستاگرام یا رونق کسب و کار از طریق اینستاگرام را جستجو کنید به هزاران صفحه بر می خورید که هزاران روش به شما پیشنهاد می دهند اما واقعیت این است که تنها روشی که منجر به داشتن یک صفحه در اینستاگرام با تعداد مخاطبین زیاد و در نتیجه ، رونق کسب و کارتان در اینستاگرام یا فروش محصولاتتان در اینستاگرام می شود، در حقیقت تولید محتوای با کیفیت منجر به افزایش فالوور و افزایش لایک اینستاگرام می شود. اما برای تولید محتوا فقط پست کردن روزانه محتوا کافی نیست و احتیاج به یک برنامه دقیق و منظم و داشتن هدف و در واقع نیاز به داشتن یک استراتژی برای تولید محتوا دارد .در ادامه به این می پردازیم که استراتژی تولید محتوا چیست و چگونه می توان برای صفحه اینستاگرام خود یک استراتژی برای تولید محتوا تنظیم کنید. با ایرانی گرام ارائه دهنده سرویس های خرید فالوور ، خرید لایک و خرید بازدید همراه باشید .

استراتژی محتوا در اینستاگرام چیست ؟

برای پاسخ به این سوال که استراتژی محتوا چیست یا آشنایی با مفهوم استراتژی محتوا نیاز داریم که درباره بازاریابی محتوا اطلاعاتی داشته باشیم . بازاریابی محتوا قسمتی از بازاریابی کسب و کار های اینستاگرامی می باشد که سعی دارد علاوه بر جذاب کردن پیج شما برای مخاطبان ، با تولید محتوای با کیفیت و مفید در حقیقت مخاطبان یا فالوور های صفحه شما را تبدیل به مشتری برای محصولات یا خدمات شما کند و در نتیجه آن رونق کسب و کارتان را به همراه آورد . در حقیقت استراتژی محتوا یک برنامه ریزی دقیق و کامل بر اساس اهداف کسب و کار شماست .

در صورت داشتن یک صفحه اینستاگرام ، اگر استراتژی خاصی برای تولید محتوا نداشته باشید ، هر روز باید دغدغه این موضوع را داشته باشید که امروز چه محتوایی پست کنید و نداشتن هدف و شناخت مخاطبانتان منجر به تولید محتوای بی ارزش برای پیج شما می‌شود. با استراتژی محتوا برای خود یک جهت مشخص می‌کنید. این جهت در مسیری به سمت اهداف شما خواهد بود و کمک می کند سریعتر به نتیجه برسید .

با داشتن استراتژی برای تولید محتوا زمان کمتری برای تولید محتوا صرف می‌شود ، محتوای پیج شما یکپارچه می‌شود ، محتوا بر اساس هدفی خاص تولید می‌شود و احتمال موفقیت به شدت افزایش می‌یابد و همین طور با تولید محتوای باکیفیت می‌توان از رقبا راحتتر پیشی گرفت.

چگونه استراتژی محتوا تعیین کنیم؟

برای اینستاگرام رضایت مخاطبان اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل اینستاگرم همیشه در حال بهبود الگوریتم‌هایش است. این الگوریتم‌ها حتی ارتباط بین کلمات و جملات را نیز متوجه می شوند. این پیشرفت قطعا روز به روز بیشتر هم خواهد شد. به همین دلیل مهم است کسب و کارها روی محتوای پیج خود وقت بسیاری بگذارند.

۱. تعیین هدف

اصلی ترین بخش برای تعیین استراتژی محتوای پیج شما تعیین هدف می باشد . هدف به شما کمک می‌کند بهتر مخاطبان را بشناسید یا نوع محتوا را مشخص کنید . هدف شما از داشتن صفحه اینستاگرامتان و تولید محتوا برای آن می تواند آگاهی از برند شما ، افزایش فروش محصولات شما ، افزایش ترافیک سایت و یا تبدیل مخاطب به مشتری باشد . همین طور این هدف گذاری می‌تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد . لذا بر اساس هدف یا اهدافی که از داشتن صفحه اینستاگرام خود دارید باید استراتژی محتوای خود را تعیین کنید . برای تعیین هدف ، لازم است که شما شناخت کافی نسبت به کسب و کار خود داشته باشید . در واقع شناخت کافی نسبت به کسب و کار به این معناست که شما نسبت به درآمد شرکت و پرفروش‌ترین محصول شرکت شناخت کامل داشته باشید . همینطور لازم است ویژگی های محصول پرفروش ، میزان نیاز مخاطبین به محصول شما ، تبلیغات موثر برای محصول و در کل ساختار فروش و پارامترهای مهم برای رسیدن به فروش بیشتر را بررسی کنید .

۲. بررسی رقبا

تحلیل رقبا کار مهمی است که به طور مرتب باید انجام دهید. البته شما باید به دنبال رقبای قوی یا رقبایی که در حال رشد هستند باشید . شما از طریق جست و جوی محصول یا خدمتی که ارائه می دهید می‌توانید رقبایتان را پیدا کرده و آنها را بررسی کنید .باید بررسی کنید که رقبای شما چه محتوایی تولید کرده‌اند ، نقاط قوتشان چیست ، چه ضعف‌هایی حس می‌کنید ، تمرکزشان روی چه محتوایی است ،چه محتوایی تا به حال تولید نکرده اند ، توسط چه پست هایی بیشترین لایک را دریافت کرده اند و چه تعداد مطلب در صفحه اینستاگرامشان دارند و یا روزانه چه تعداد پست به اشتراک می گذارند .

۳. شناخت مخاطبان

برای تولید محتوای مناسب با برند خود باید بدانید که مشتریان شما عمدتا در چه بازه سنی هستند؟چه تحصیلاتی دارند؟از چه قشری از جامعه هستند؟چگونه از شما خرید می‌کنند؟ حضوری، تلفنی یا آنلاین و سرگرمی و علائقشان چیست؟ چه اهداف، مشکلات و نیازهایی دارند و چه مسائلی آنها را دلسرد می‌کند. در این صورت می‌توانید به آنها کمک کنید . نیازهایشان را برطرف کنید و از این طریق آنها را از مخاطبان ساده به مشتریان وفادار تبدیل کنید.البته باید بدانید که زمانی این اطلاعات مفید خواهند بود که بررسی شده و تبدیل به یک استراتژی شوند. شما باید از تک تک اطلاعات به دست آمده استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل در مسیر موفقیت خود قرار بگیرید.

۴.تولید محتوا به طور منظم

برای تولید و تدوین محتوا باید یک تقویم محتوایی داشته باشید . این تقویم محتوایی نشان می‌دهد هر عنوان با چه ویژگی‌هایی مانند کلمه کلیدی، تعداد کلمات، تعداد تصاویر و … در چه تاریخی و توسط کدام یک از اعضای تیم تولید محتوا باید نوشته و منتشر شود. سعی کنید محتوای بهینه و کاربرپسند بنویسید. محتوا باید به قدری جذاب باشد که کاربر را تا انتها جذب کند. پس سعی کنید در عین حال که اطلاعات ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید ساده، گویا و صمیمی بنویسید.

مرتبط بودن هویت برند و محتوا :هویت برند شما درلحن محتوا، ویدئو و عکس‌هایی که برای محتوا می‌سازید باید مشهود باشد.هویت برند باید در محتوا اعمال شود چون محتوای شما به آگاهی از برندتان کمک می‌کند. در واقع شما به کمک محتوا می‌توانید مخاطب جذب کنید و حس اعتماد را در مخاطبان جذب شده به وجود آورید.

انتخاب هشتک ها : انتخاب هشتک ها یکی از مهمترین بخشهای تعیین استراتژی تولید محتوا هستند. شما باید ببینید در حوزه کسب و کارتان مردم چه کلماتی را جستجو می‌کنند.  باید کلمات کلیدی که مخاطبان شما آنها را جستجو می‌کنند را پیدا کرده و بر اساس آنها محتوا تولید کنید.با انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شوید مخاطبان به صفحه شما هدایت شوند و با کسب و کار شما آشنا شوند.

۵. بررسی عملکرد

پیشنهاد می‌کنیم به طور هفتگی عملکرد تیم محتوا را با برخی شاخص ها بررسی کنید. این شاخص‌ها اعدادی هستند که نشان می‌دهند تا چه حدی کارتان را درست انجام داده‌اید . تعداد لایک‌ها ،تعداد کامنت‌ها ،تعداد بازدیدها ، تعداد دنبال کننده‌ها ، اشتراک گذاری یک صفحه یا پست ، و ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام شاخص های بررسی عملکرد محتوای شما می باشند .

تاثیر بازاریابی محتوا برای موفقیت کسب وکار بر هیچ کس پوشیده نیست. اما این موفقیت با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند به دست می‌آید . امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد .

 

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ