ایده های خلاقانه برای تولید محتوای اینستاگرام

اگر مدت زیادی است که از رسانه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنید و به انتشار پست در اینستاگرام مشغول هستید احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای انتشار پست های جدید با کمبود ایده و موضوع مواجه شده باشید .حتی برای کسانی که از اینستاگرام برای انتشار وقایع روزانه خود استفاده می کنند و فقط با دوستان نزدیک خود در ارتباط هستند هم چگونگی گذاشتن پست های جدید تبدیل به یک چالش شده است. اما برای کسانی که از اینستاگرام به صورت حرفه ای استفاده می کنند و در واقع یک صفحه بیزینسی را مدیریت می کنند داشتن ایده های جدید و خلاقانه برای انتشار پست ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  از میزان اهمیت تولید محتوای یونیک و خلاقانه بارها و بارها صحبت شده است زیرا بیشترین و بزرگترین عاملی که به افزایش مخاطبان یا افزایش فالوور منجر می شود در واقع تولید محتوای با کیفیت و خلاقانه می باشد. ممکن است برای انتشار پست ها این سوال برای شما پیش بیاید که این پست یا این موضوع را چطور می توان به شکل خلاقانه برای مخاطبان مطرح کرد. یا این که در مناسبت های مختلف چه پست ها و محتوایی مناسب می باشد .همانطور که می دانید استفاده از پست های تکراری و محتوا های بدون مظنون بسیار در اینستاگرام رایج شده است به همین منظور انتخاب یک محتوای مناسب و همینطور تصاویر مرتبط و زیبا می تواند در ادامه روند دنبال کردن فالوور های شما بسیار موثر باشد و همینطور یک پست خلاقانه و جذاب که دارای هدف مشخص باشد در روند توسعه کسب و کار شما بسیار موثر است است.در حقیقت مدیران صفحه های بزرگ می‌دانند که اگر محتوای مناسب و با کیفیت و همینطور خلاقانه برای مخاطبان خود به طور منظم منتشر نکنند در حقیقت بازاریابی آنها با مشکل برخورد می‌کند و منجر به از دست دادن مخاطبان و دنبال کنندگان صفحه خواهد شد پس اگر قصد استفاده از اینستاگرام به صورت حرفه ای را دارید باید در انتخاب محتوا و مطالب ارسالی خود دقیق باشید و و از جدیدترین شیوه ها و محتوای خلاقانه برای انتشار پست های خود استفاده کنید.

در ادامه با چندین ایده خلاقانه برای انتشار پست های اینستاگرام آشنا می شویم . با ایرانی گرام ، ارائه دهنده خدمات خرید فالوور ، خرید لایک و خرید بازدید همراه باشید .

1.استفاده از نقل قول

یکی از ایده های خوب برای تولید محتوای جذاب برای مخاطبان می تواند استفاده از سخنان افراد بزرگ و تاثیرگذار باشد . صفحه هایی در اینستاگرام هستند که به طور کامل موضوع پیج خود را به نقل قول از افراد معروف اختصاص داده اند و در واقع هزاران مخاطب و دنبال کننده نیز دارند. شما نیز می توانید در لابه لای پست های خود از نقل قول های افراد مهم و تاثیر گذار مثل نویسندگان معروف ، هنرمندان بزرگ ، فیلسوفهای قرن ، رهبران سیاسی و … استفاده کنید . برای جذاب کردن محتوای خود می توانید نقل قول ها را به صورت عکس نوشته منتشر کنید تا هم پست شما را متمایز کند و  هم مخاطبانتان را برای خواندن ترغیب کند .

2. استفاده از پشت صحنه

اگر از اینستاگرام برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنید و صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید نشان دادن صحنه هایی از پشت صحنه کار خود مخاطبانتان را غافلگیر خواهد کرد .اتفاقاتی که در پشت صحنه هرکاری می افتد برای همه ما جذابیت دارد .حتی اگر یک پیج شخصی دارید یا یک پیج آموزشی را اداره می کنید ، می توانید از این روش برای تولید محتوا استفاده کنید از پشت صحنه های جذاب کار خود بطور طبیعی فیلم بگیرید . مراحل آماده شدن خود برای ظبط یک ویدئو را نشان دهید .  اگر محصول خاصی را تبلیغ می‌کنید می توانید با نشان دادن صحنه هایی از مراحل تولید علاوه بر جذب اعتماد مشتری ، محتوایی جالب برای پست خود تولید کنید . همه دنبال کنندگان شما علاقه دارند چهره واقعی شما را ببینند . دیدن شما و آشنایی با شخصیت واقعی شما موجب جذب اعتماد مشتریان شما خواهد شد .شما با انتشار اخبار، داستان‌ها یا تصاویر و فیلم‌هایی از پشت صحنه می‌توانید حس دوستی با دنبال‌کنندگانتان را افزایش دهید و باعث مشارکت و همکاری بیشتر آنها می شوید .برای کسانی که از اینستاگرام برای فروش محصول استفاده می کنند باید بدانند که حضور در قاب دوربین باعث افزایش اعتماد مشتریان ، جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه افزایش فروش خواهد شد .

3. انتشار محتوای مناسبتی

واکنش نشان دادن به حوادثی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده است و همین طور تبریک یا تسلیت گفتن به مناسبت ها در حقیقت به معنای این است که در روزهای شادی و غم در کنار دنبال کنندگان و فالوورهای صفحه خود هستید .و نشان دهنده این است که همه  شما عضو یک گروه هستید و باهم  دردها و شادی های مشترک دارید  و باعث افزایش حس نزدیکی و حس دوستی بین شما و مخاطبان صفحه شما می شود . ‌ واکنش نشان دادن به حوادث و مناسبتهای مختلف را می توانید با ایده های جذاب همراه کنید .می توانید از خودتان ویدئو تهیه کنید و مناسبت خاص را تبریک بگویید . همین طور اگر در اینستاگرام به فروش محصول مشغول هستید می توانید از مناسبت‌های خاص استفاده کنید و تخفیف هایی را برای آن مناسبت ها در نظر بگیرید .همین طور می توانید از چند روز قبل برای مناسبتهای خاص پوستری تهیه کنید که عکس محصول شما هم در آن وجود دارد .

4. طرح سوال از فالوورها

یکی از روشهای که می‌توانید به عنوان موضوع برای محتوای صفحه خود انتخاب کنید طرح سوال از مخاطبان خود می باشد .سوال هایی را برای مخاطبین خود مطرح کنید که با محتوای صفحه شما مرتبط باشد و همینطور برای فالوور های شما جذاب هم باشد .سوالاتی که مطرح می‌کنید نباید خیلی پیچیده باشد و یا مخصوص قشر خاصی از جامعه باشد. پس سوال‌هایی بپرسید که همه بتوانند نظر خود را در مورد آن بدهند. با مطرح کردن سوالات خوب و جالب برای مخاطبان می توانید مخاطبان خود را درگیر کنید و همین طور با نظرات آنها بهتر آشنا شوید و در واقع دنبال کنندگان صفحه خود را بهتر بشناسید .همینطور آنها می‌توانند در انتخاب موضوعات بعدی برای محتوای صفحه شما موثر باشند و ایده های جدید و نو را در حوزه کاری شما مطرح کنند . البته همه اینها به این بستگی دارد که چقدر در طرح سوال موفق عمل کنید .

5.استفاده از موضوعات متفرقه

همه پست هایی که منتشر می کنید ، نباید دقیقا مرتبط با موضوع صفحه شما باشد. در واقع یک روش خلاقانه برای محتوا گذاری در صفحه اینستاگرام شما استفاده از برخی پست‌های غیر مرتبط با موضوع اصلی پیج شما می باشد .به طور مثال اگر یک پیج تخصصی یا آموزشی را مدیریت می کنید بد نیست در میان پست های خود از عکس های جذاب یک سفرتان یا یک غذایی که میل می‌کنید یا یک صحنه زیبایی که می بینید در میان پست های خود بگذارید . در واقع این کار باعث جذابیت صفحه شما و غافلگیر شدن  دنبال کنندگان شما میشود .در واقع اگر از قاعده اعتدال پیش برویم می‌توانیم، گاهی از پست‌های صد درصد بی‌ربط استفاده کنیم .

6.معرفی کتاب و فیلم

اگر در حوزه خاصی فعالیت می کنید و صفحه اینستاگرام شما مرتبط با حوزه فعالیت شما می باشد یکی از موضوعاتی که می توانید از آنها به عنوان محتوای پست های خود استفاده کنید معرفی فیلم ها و یا کتاب های مرتبط با فعالیت شما می باشد . حتماً در میان فالوورهای شما کسانی هستند که علاقه دارند با منابع و کتاب ها و مقالات مرتبط با موضوع کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند . شما می‌توانید پرفروش‌ترین و تاثیر گذارترین کتاب‌ها را پیشنهاد کنید و یا اینکه از تجربیات خود در مطالعه کتاب‌های مرتبط استفاده کنید و کتاب هایی که باعث تحول شما یا تغییر نگرش‌تان در کسب و کار شده است را معرفی کنید. لذا شما می توانید از پست های خود استفاده کنید و کتاب های تاثیرگذار و حاوی مطالب ارزشمند در حوزه فعالیت خود را به دنبال کنندگان تان هم پیشنهاد دهید . روش خلاقانه و ایده آل برای معرفی کتاب و یا فیلم استفاده از یک صحنه از فیلم و یا مختصری از کتاب به عنوان محتوای پست می باشد  . شما می توانید قسمتی از کتاب و یا تحلیل و نقد خود را از فیلم یا کتاب به عنوان کپشن به محتوای پست خود اضافه کنید .

7. استفاده از محتوای ارسالی فالوورها

یکی از روش های دیگری که برای محتوای پست های خود می توانید از آنها بهره بگیرید استفاده از محتوای ارسالی دنبال کنندگان شما می باشد به طور مثال اگر در اینستاگرام به فروش محصول خاصی مشغول هستید می‌توانید از عکس های اختصاصی که مخاطبان برای شما بعد از خرید محصول شما می فرستند به عنوان محتوای پست یا استوری استفاده کنی د . همین طور می توانید یک موضوع مطرح کنید و از دنبال کنندگان خود بخواهید عکس ها و تجربیات خود را درباره آن موضوع برای شما بفرستند و شما از مطالب ارسالی آنها به عنوان محتوای پیج خود استفاده کنید .

8.استفاده از پست های قدیمی

یکی از روش های جالب و خلاقانه برای محتوای پست می تواند استفاده از پست های قدیمی باشد .در واقع شما می توانید با مرور پست های قدیمی خود پست هایی را انتخاب کنید که مورد توجه کاربران بوده باشد و بیشترین تعداد لایک و کامنت را به خود اختصاص داده باشد . همین طور می توانید از پست های چالش برانگیز قدیمی استفاده کنید .می‌توانید از پست قدیمی خود اسکرین شات بگیرید و همینطور کامنت های جنجالی مرتبط با آن پست را نیز منتشر کنید و دوباره نظر مخاطبین خود را بپرسید . شما می توانید با انتشار دوباره پست های قدیمی برای مخاطبان صفحه خود حس نوستالژی را به وجود آورید و همینطور درباره اتفاقاتی که در طول این مدت برای شما بعد از انتشار پست خاص افتاده است را با مخاطبان در میان بگذارید .

9.انتشار اشتباهات

همه ما در طول زندگی و فعالیت خود اشتباهاتی را مرتکب می شویم شما می توانید از اشتباهات دردناک و یا جالب و یا پر هزینه خود مطلبی تهیه کنید و آنها را با مخاطبان خود در میان بگذارید می توانید درباره احساس خود بعد از انجام اشتباه با آن ها صحبت کنید . نیاز نیست اطلاعات شخصی خود یا راز های کاریتان و جزئیات امور را به اشتراک بگذارید، تنها نکته مهم این است که برخی از اشتباهات خود را پیدا کنید و آنها را بدون ترس نشان دهید و تایید کنید. سپس نشان دهید چگونه با آن اشتباه کنار آمدید و کارها را پیش بردید و اشتباهتان جبران شد. این موضوع باعث ایجاد حس همدردی بین شما و دنبال کنندگانتان خواهد شد.

10.تبادل پست با سایر صفحه ها

یکی از روش هایی که شما میتوانید به عنوان موضوع پست های خود استفاده کنید استفاده از پستهای صفحه های دیگران همراه با لینک آن صفحه می باشد . در حقیقت به جای اینکه برای گرفتن تبلیغات از صفحه های بی ربط با موضوع پیج خود استفاده کنید می توانید با پیج هایی که محتوای مناسب و مرتبط با صفحه شما دارند تبادل لینک انجام دهید یعنی به جای گرفتن تبلیغات پیج‌هایی که ربطی به موضوع پیج شما ندارند، با پیج‌هایی که محتوای متناسبی دارند همکاری کنید .شما می توانید از همکاران و افراد مرتبط با حوزه کاری خود بخواهید یکی از پست های شما را به اشتراک بگذارند و شما هم در قبال آن یکی از پست های آنها را به اشتراک بگذارید.در حقیقت این روش شانس شما را برای افزایش فالوور و پیدا کردن مخاطبانی که به مطالب شما علاقه مند باشند بیشتر میکند .می توانید از بهترین پست های یک پیج استفاده کنید و یک متن تبلیغاتی هم برای آن پست ها در نظر بگیرید .

11.تولید محتوا اینستاگرام با نظر سنجی

نظر سنجی یکی از ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام است که کاربرد زیادی دارد.حتما از این مدل افرادی که دوست دارند در مورد همه چیز اظهار نظر کنند در خانواده و دوستان شما هستند.خیلی از افراد هستند که دوست دارند در مورد مسائل مختلف نظر بدهند.شما می توانید با استفاده از پرسیدن نظر آنها هم کسب و کار اینترنتی خود را بهبود ببخشید و هم در واقع با پرسیدن نظر آنها تعامل را در صفحه اینستاگرام خود بالا ببرید و حتما میدانید که هر چقدر تعامل در صفحه شما بالاتر برود در نهایت باعث می شود صفحه شما به افراد بیشتری نشان داده شود.

این نوع نظر سنجی ها را می توانید در قالب پست یا استوری منتشر کنید خیلی تفاوتی ندارد،فقط مهم است که سعی کنید نظر مخاطب را جلب کنید و او را وادار کنید که در نظر سنجی شما شرکت کند سعی کنید از سوالات جذاب استفاده کنید.

12.استفاده ازعکس محصولات و یا خدمات خودتان

.اگر فروشگاهی دارید می توانید از محصولات خود عکس های با کیفیت تهیه کنید و آنها را درج کنید اگر هم خدماتی ارائه می دهید مثلا در زمینه تغییر دکوراسیون فعالیت دارید می توانید از عکس های قبل و بعد استفاده کنید. البته به این توجه کنید که استفاده بیش از حد از عکس های محصولات مخاطبان شما ناراضی می کند زیرا بیش از اندازه جنبه تبلیغاتی پیدا می کند . مخاطبان تمایل ندارند که پیج های صرفا تبلیغاتی را دنبال کنند و باید دلیل دیگری وجود داشته باشد که دنبال کنندگان پیج شما را همچنان دنبال کنند.شما باید از محتواهای مختلف استفاده کنید قسمتی ازمحتوای شما باید عکس محصولات و خدمات شما باشد پست های دیگر شما باید از ایده های دیگراستفاده کنید.

13 .صحبت درباره محصولات و خدمات جدید در کسب و کارتان

اگر یک کسب و کار را در اینستاگرام مدیریت می‌کنید ،خبر دادن درباره اتفاقاتی که قرار است در آینده در حوزه کسب و کار شما اتفاق بیفتد می تواند موضوع پست شما باشد .برای تولید کنندگان اگر قرار است محصول جدیدی را وارد بازار کنند و یا خدماتی را که قرار است در آینده به خدمات خود اضافه کنند می‌تواند موضوع تولید محتوای اینستاگرام باشد. در هر کسب و کاری افراد علاقمندی هستند که از محصولات جدید و خدمات جدید استقبال می کنند و حتماً فالوورهای صفحه شما هستند . به طور مثال اگر کتاب جدیدی دارید که قرار است انتشار یابد قبل از وارد بازار شدن کتاب می توانید به خوانندگان کتاب خود اطلاع دهید . علاوه بر این که این روش یک موضوع برای تولید محتوای صفحه شما می باشد یکی از تکنیک های بازاریابی نیز هست البته باید دقت داشته باشید که کلیه جزئیات را در اختیار دنبال کنندگان صفحه خود نگذارید زیرا هم رقبای خود را با ایده های جدید خود آشنا میکنید و یا امکان دارد از استقبال مخاطبان خود در زمان بیرون آمدن محصول یا خدمات کم کنید . برای خبر دادن اتفاقات در آینده بهتر است که پست شما در حد معرفی محصول یا خدمات جدید شما باشد.

14 . استفاده از مطالب آموزشی

یکی از بهترین ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام تولید محتوای آموزشی برای اینستاگرام است.ممکن است درابتدا بگویید محتوای آموزشی به درد هر کسب و کاری نمی خورد.ولی بهتر است بدانید که محتوای آموزشی بهترین نوع محتوا برای هر کسب و کاری است.شما هر کاری می کنید مشتریان شما نیاز به یک سری راهنمایی دارند.مثلا اگر کار شما فروش لباس است به راحتی می توانید در مورد جنس انواع لباس و ست کردن لباس های مختلف برای مشتریان محتواهای آموزشی زیادی را تولید کنید.یا اگر کار شما ساخت وسایل مختلف است می توانید در موردنحوه ساخت و روش درست استفاده از محصول برای مشتریان ویدیو بسازید و به مشتری اطلاعات مفیدی را بدهید.امروزه مشتریان صرفا کالا یا خدمات شما را نمی خرند مشتریان حس خوب می خرند با کمک به مشتریان در انتخاب کالا و خدمات مورد نظر حس خوب را به آنها هدیه دهید آن وقت خواهید دید که چقدر راحت از شما خرید می کنند.

البته لازم نیست که حتماً تمام مطالب آموزشی که منتشر می‌کنید مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد امکان دارد که شما در اینستاگرام فقط با دوستان خود در ارتباط هستید اگر موضوع خاصی وجود داشته که شما برای مدتی با یادگیری آن درگیر بوده اید و یادگیری آن به شما کمک کرده است مشکلی را حل کنید  می‌توانید این موضوع را با مخاطبان صفحه خود در میان بگذارید و به طور قطع با استقبال زیاد دنبال کنندگان صفحه شما روبرو  خواهد شد.

15. استفاده از مطالب انگیزشی

حتماً در میان پست های خود از ویدئو ها و عکس ها و همینطور جملات انگیزشی استفاده کنید. مخاطبانتان در هر حوزه ای که فعالیت دارند و در آن مشغول به کار هستند احتیاج به تقویت انگیزه خواهند داشت. در میانه راه همه ما احتیاج به تقویت روحیه و انرژی بیشتر برای ادامه مسیر داریم ‌ .در هر کسب و کاری هم که فعالیت دارید مطمئناً افراد تاثیر گذاری را در حوزه کسب و کار خود می شناسید که برای شما الهام‌بخش بوده اند. میتوانید از نوشته‌ها ، ویدیو های سخنرانی همراه با زیرنویس در صفحه خود استفاده کنید و علاوه بر اینکه تولید محتوا انجام دهید ، منجر به ایجاد تأثیر و حس خوب در میان خوانندگان صفحه خود شوید .

16 . تولید محتوا با استفاده از جای خالی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید و بازخورد خوبی دارد استفاده از نوشته هایی است که دارای جالی خالی است.یک نوشته ناقص را در قالب یک عکس یا متن درج کنید و از فالوورهای خود بخواهید آن را تکمیل کنند . خیلی از افراد ممکن است این عکس را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و از آنها هم بخواهند نظر خود را بگویند و اصلا خودتان هم می توانید از آنها بخواهید برای دوستان خود به اشتراک بگذارند و یا دوستان خود را منشن کنند.استفاده از این روش علاوه بر این که می تواند در تولید محتوا به شما کمک کند موجب بالا بردن تعامل مخاطبان با صفحه شما خواهد شد .

کسب و کارهایی که در تولید محتوای خود تنوع و خلاقیت به خرج میدهند خود را از بقیه متمایز می کنند و این باعث می شود که هم فالوور های قبلی خود را نگهدارند و هم به تعداد آنها اضافه کنند.امیدواریم مطلب ارائه شده درباره ایده های خلاقانه برای تولید محتوا برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد  .نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ایرانی گرام به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد