مقایسه سایت با شبکه های اجتماعی برای شروع کار
... اینستاگرام
... زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه سایت با شبکه های اجتماعی برای شروع کار

با سلام خدمت همراهان همیشگی ایرانی گرام امروز قصد داریم تا در مطلب پیش رو برای عزیزانی که قصد شروع فعالیت کاری و راه اندازی یک کسب و کار در فضای مجازی را دارند و هنوز نمی دانند که آیا راه اندازی یک سایت در ابتدای کار برای آنها مفیدتر خواهد بود و یا استفاده از شبکه های اجتماعی ، مزایا و معایب هر یک را نامبرده تا در پایان شما عزیزان بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید .
مسلماً یکی از دلایل اصلی انتخاب شبکه های اجتماعی برای افراد ، سادگی کار با آن و بی هزینه بودن برای ساخت یک صفحه و مواردی از این دست می باشد اما این به خودی خود دلیل کافی برای شروع یک کسب و کار در این نوع پلتفرم ها نمی باشد کما اینکه جذب فالوور و داشتن اعضای به تعداد بالا در شبکه های اجتماعی نیز کار آسانی نبوده و مشکلات خود را دارد اما به صورت کلی در ابتدای کار باید این را بدانید که برای شروع هر نوع کسب و کار اینترنتی شما در کل با دو انتخاب رو به رو خواهید بود :

۱. برای خود یک سایت اختصاصی طراحی کرده و کسب و کار خود را بدون نیاز به شبکه های اجتماعی آغاز کنید .

۲. فعالیت خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شروع کنید .

برای شروع کار و پس از اینکه شما حیطه مورد علاقه خود برای کسب و کار را انتخاب کردید باید این را بدانید که عملاً در هر نوع زمینه ای که مایل به فعالیت در آن باشید می توانید آن را در اینترنت ارائه کنید به این معنا که تقریباً هیچ فعالیت تجاری وجود ندارد که قابل ارائه در فضای مجازی نباشد .
اما پس از انتخاب زمینه فعالیت خود می خواهیم در این مطلب به مقایسه هرکدام از این پلتفرم ها یعنی شبکه‌های اجتماعی و سایت ها برای شما بپردازیم تا شما بتوانید با شناخت کامل نسبت به مزایا و معایب هر دو گزینه تصمیم نهایی خود را برای شروع کار بگیرید .

اما پیش از شروع یک نکته مهم برای دانستن وجود دارد و آن این است که باید بدانید چرا کسب و کار اینترنتی نسبت به یک کسب و کار سنتی ارجحیت دارد .
برای شروع باید بدانید که اگر شما هنوز از شیوه کسب و کار سنتی استفاده میکنید و وارد فضای اینترنت نشده‌اید سهم بزرگی از بازار و مشتریان خود را از دست داده اید .

برخی معایب کسب و کار سنتی نسبت به کسب و کار اینترنتی :

  1. ابتدا هزینه اداره کردن آن کسب و کار بالاست.
  2. سپس محدودیت خرید برای مشتری وجود دارد (یعنی خرید لازم است حتماً حضوری باشد).
  3. لازم است وقت زیادی را صرف مدیریتش کنید (تقریبا  بیشتر ساعات شبانه روز را).
  4. بازدید کمتری خواهید داشت.
  5. میزان فروش محدودتر و اغلب کمتر است.

خب با تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره شد حال باید ببینیم که راه حل مناسب چه می باشد !!!

راه حل اصلی وارد کردن کسب و کار خود به فضای اینترنتی است البته به این نکته هم اشاره کنیم که نباید نگران کسب و کار سنتی خود باشید چنانچه شما مایل باشید می توانید کسب و کار سنتی خود را به همان شیوه حفظ کرده و کسب و کار اینترنتی در کنار آن راه اندازی کنید تا به عنوان مکمل به فروش شما و افزایش مشتریان تان کمک کند .
حالا پس از تمام صحبت هایی که شد می خواهیم در مورد مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شیوه سایت برای شما صحبت کنیم ، برخی از این مزایا عبارتند از :

  1. هرگز نگران آن نخواهید بود که ممکن است فردا سایتتان فیلتر شود. اما فیلتر شدن شبکه های اجتماعی کماکان به گوشتان می رسد و در گذشته نیز شبکه های زیادی فیلتر شده اند و افراد زیادی نیز شغل خود را به همین دلیل از دست داده اند.
  2. هر آنچه که تصور کنید در سایت قابل پیاده سازی است. این مورد در شبکه های اجتماعی محدود است و دستتان باز نیست.
  3. سایت خود را می توانید با روش های مختلفی تبلیغ کنید و بازدیدکننده بگیرید (مانند قرار گرفتن در صفحه اول گوگل).
  4. توسط سایت، یکبار خدمات و محصولاتتان را با تمامی توضیحات شرح می دهید و نیازی به شرح برای هر بازدید کننده به صورت مجزا نیست. در شبکه های اجتماعی لازم است جداگانه به هر کاربر از ابتدا محصولاتتان را شرح دهید و این یک کار شدیداً زمان بر است.
  5. برای پرداخت جهت خرید در سایت، نیازی به تحویل شماره کارت یا حساب نیست. پرداخت ها می توانند آنلاین انجام شوند، بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی از جانب شما باشد.
  6. فروش در سایت در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر خواهد بود، اما در شبکه های اجتماعی برای فروش لازم است شماره کارت، حساب یا لینک پرداخت برای مشتری ارسال کنید و پس از پرداخت مشتری، صحت پرداخت را بررسی کنید.
  7. توسط سایت می توانید رفتار مشتریان و بازدیدکنندگان خود را زیر نظر داشته باشید و در گذر زمان، با تحلیل داده ها، تجربه کاربر را بهبود دهید تا مشتریان بعدی خود را راضی تر نگه دارید. در حالیکه چنین اطلاعات جامعی تقریبا در هیچ شبکه اجتماعی قابل ارائه نیست.
  8. آمار بازدید از سایت به طور کامل و دقیق در دسترس شماست، در حالیکه این آمار توسط شبکه های اجتماعی کاملا محدود ارائه می شود یا ممکن است ارائه نشود.
  9. هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که برای سایت صرف می کنید، اندوخته خواهد شد در حالیکه هزینه کردن برای شبکه های اجتماعی ممکن است به دلایل مختلف از بین برود. مانند بسته شدن پیج اینستاگرام، کانال تلگرام، مسدود شدن سرویس و غیره.

نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم جزو مزایای راه اندازی یک سایت برای کسب و کار نسبت به شبکه‌های اجتماعی می باشد ، شما باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه این به معنای خوب نبودن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار نمی باشد بلکه پیشنهاد ما به شما این است که از مزایای بسیار مفید شبکه‌های اجتماعی به شکلی مناسب و با بازدهی بالا حتماً برای کسب و کار خود بهره ببرید یکی از این راه ها استفاده از یک صفحه فروشگاه اینستاگرامی در کنار سایت کسب و کارتان می باشد استفاده از هرگونه شبکه‌های اجتماعی در کنار سایت همیشه بهترین گزینه برای دیده شدن بیشتر ، برند سازی ، تعامل بهتر و بسیار نزدیک‌تر با مشتریان و مخاطبان خود و مزایای از این دست می باشد شما می توانید تمام خدمات و یا محصولات ارائه شده در داخل سایت خود را با همان شکل در صفحه شبکه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام نیز تبلیغ کرده و به مشتریان خود ارائه کنید .

پیشنهاد اول ما برای شما استفاده از سایت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در کنار همدیگر می باشد به خاطر اینکه اگر شما صرفاً نیز از یک سایت استفاده بکنید بسیاری از مخاطبان خود را که امروزه فقط در شبکه‌های اجتماعی در طول روز وقت می گذرانند از دست خواهی داد اما پیشنهاد دیگری نیز برای شما عزیزان داریم و آن برای آن دسته از افرادی است که در ابتدای کار قرار دارند و از سرمایه های بسیار کم و یا حتی بدون سرمایه ثصد شروع فعالیت کسب و کار در اینترنت را کرده اند ما به دوستانی که به این شیوه میخواهند شروع به کار کنند پیشنهاد می کنیم که ابتدا برای صرفه جویی در هزینه ها صرفاً با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام و استفاده از راهکار های افزایش فالوور و جذب مخاطب استفاده کرده و صفحه بیزینسی خود را رونق ببخشند و تا زمانی که به میزان درآمد مطلوب و مشتریان ثابت برسند از راه اندازی سایت و صرف هزینه های زیاد خودداری کنند بعد از اینکه کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی رونق گرفت شما می توانید اقدام به راه اندازی یک مجموعه سایت حرفه ای برای برند خود بکنید .

حال و پس از مقایسه این دو پلتفرم برای شروع کسب و کار امیدواریم که توانسته باشید برای آغاز فعالیت خود به نتیجه قطعی رسیده باشید اما اگر چنانچه در هر کدام از مراحل بالا سوالی داشتید و یا با مشکلی برخورد کردید می توانید آن را با کارشناسان ما در ایرانی گرام مطرح نمایید و اگر فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آغاز کردید می توانید از راه کارهای ارائه شده در سایت ایرانی گرام برای بیشتر دیده شدن و افزایش بازدید صفحه اینستاگرام خود بهره مند شوید .

 

 

...

نظر خودت رو در قالب چند کلمه به ما بگو

نظرت برای ما خیلی مهمه برای بهتر کردن خدماتمون
ارسال نظر فلش سمت چپ