نحوه تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

فونت فارسی برای استوری اینستاگرام

فونت فارسی برای استوری اینستاگرام در میان کاربران ایرانی محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد درصد زیادی از زمان بیکاری خود را به کار با این اپلیکیشن اختصاص می دهند. یکی از راههای جذاب تر کردن برنامه های پرطرفدار و جذب فالوور و لایک بیشتر ، تغییر فونت آن هاست . همانطور که در مقاله تغییر فونت بایو اینستاگرام نیز توضیح دادیم شما می توانید برای زیباتر کردن پروفایل خود در قسمت بیو از فونت های متفاوتی استفاده کنید. همچنین می توانید برای تغییر فونت استوری اینستاگرام اقدام کرده و یا حتی با تعویض فونت سیستم ، استایل نوشته های تمامی قسمت های اینستاگرام خود را عوض کنید. در همین راستا در این مقاله نحوه تغییر فونت در استوری اینستاگرام را بررسی کرده و به شما عزیزان آموزش می دهیم.

فونت فارسی برای استوری اینستاگرام

به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید در زمینه فارسی نویسی به امکانات خود اینستاگرام بسنده کنید چیزه زیادی بدست نخواهید آورد و این برنامه گزینه های متعددی در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین شما باید عملا از برنامه های جانبی که در ادامه به شما معرفی می کنیم کار تغییر فونت را انجام داده و سپس در اینستاگرام بصورت مستقیم بارگذاری کنید.

۱. نرم افزار اینشات Inshot:

دانلود اپلیکیشن اینشات 

دانلود پکیج فونت های انگلیسی

دانلود پکیج فونت های فارسی

شما باید اول از همه برنامه اینشات را دانلود و نصب کنید و وارد محیط برنامه شوید.

بخش Photo از سه گانه ای که در ابتدا ظاهر می شود را انتخاب کنید با این کار به گالری گوشی از طریق برنامه وارد می شوید.

عکس مورد نظر را انتخاب کنید. با استفاده از تنظیمات crop در منوی ظاهر شده در پایین صفحه می توانید عکس مورد نظر را به ابعاد استوری اینستاگرام درآورید.

با انتخاب گزینه ی T از منوی پایین می توانید بر روی عکس شروع به نوشتن کنید حال فونت فارسی را برای نوشتن انتخاب کنید .

پس بعد از نوشتن متن به زبان فارسی نوبت به انتخاب فونت می رسد . برای تغییر فونت فارسی باید روی آیکون Aa بزنید. در اینجا لیستی از فونت های انگلیسی پیش فرض inshot برای شما ظاهر می شود. انتخاب این فونت ها هیچ تاثیری بر روی نوشته ی فارسی ما نخواهد داشت. در کنار این بخش دو آیکون وجود دارد که در ادامه توضیح میدهیم : 

آیکون اول:

در این قسمت شما با شکل فروشگاه مواجه هستید و می توانید با کلیک بر روی آن به قسمت دانلود فونت های مختلف وارد شوید که در آن برای هر زبانی گزینه هایی برای دانلود وجود دارد .

شما در اینجا می توانید فونت های بسیار متنوع و جذابی را پیدا کنید و با زدن دکمه کنار هر کدام آن را برای خود دانلود کنید ، پس از دانلود هر فونت آن گزینه برای شما در قسمت فونت ها قرار خواهد گرفت که می توانید از آن استفاده کنید .

نکته : در این برنامه فونت هایی را که دانلود کرده اید دیگر امکان حرفشان را از لیست خود نخواهید داشت .

آیکون دوم :

این آیکون دقیقا در زیر آیکون فروشگاه قرار دارد و به شکل import یا ورود فایل نمایش داده شده است . شما برای اینکه بتوانید از این گزینه استفاده کنید ابتدا باید فونت های مورد نظر خود را از اینترنت دانلود کرده و در جای مشخصی قرار دهید و سپس از این قسمت به آن آدرس رفته و فایل های دانلود شده را انتخاب کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که فایل هایی با پسوند .ttf  و .otf را برای این کار نیاز دارید .

پس حتما به این نکته توجه کنید که آدرس ذخیره فایل ها را به یاد داشته باشید زیرا که در این برنامه باید به سراغ آن ها بروید . به این نکته نیز توجه داشته باشید که این مراحلی که توضیح داده شد برای گوشی های اندرویدی می باشد اما در سیستم عامل IOS نیز می توانید از راهکار مشابه استفاده کنید .

نکته : اگر گوشی شما از فایل های زیپ پشتیبانی نمی کند ممکن است نتوانید به محتویات داخل فایل های دانلودی برای فونت مورد نظرتان دسترسی داشته باشید . برای رفع این مشکل ابتدا فایل زیپ را با یک برنامه ی جانبی در داخل گوشی یا کامپیوتر باز کنید و صرفا فایل با پسوندهای ttf  و otf  را در داخل گوشی بریزید .

حال شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر کار تغییر فونت در استوری را انجام دهید .

  • وارد برنامه ی inshot شوید و بر روی آیکون دوم کلیک کنید تا از این طریق وارد فایل های گوشی همراهتان شوید.
  • محل ذخیره سازی فونتی که در مرحله ی قبل دانلود کردید را به یاد بیاورید و وارد پوشه مربوط به آن ها بشوید .
  • فونت هایی که دانلود کردید به صورت لیست شده جلوی شما ظاهر می شود. فونت های مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به برنامه  inshot اضافه شوند.
  • با برگشتن به برنامه،  می توانید فونت های اضافه شده را در لیست فونت ها ببینید. با زدن بر روی هر کدام ، فونت موردنظرتان بر روی نوشته ی فارسی اعمال می شود. آخرین تغییرات را بر روی نوشته هایتان اعمال کنید و بر روی save بزنید.
  • حال بر روی آیکون اینستاگرام بزنید . سپس می توانید در منوی ظاهر شده انتخاب کنید که این استوری را در دایرکت اینستاگرام ، فید اینستاگرام به صورت پست یا نهایتا در استوری اینستاگرام منتشر کنید .

۱.اپلیکیشن فونتو Phonto:

این اپلیکیشن نیز برای کاربران ایرانی و تغییر فونت فارسی بسیار مناسب و کاربردی می باشد ، و نکته مثبت آن نیز این است که هم برای کاربران اندرویدی و هم برای ios قابل نصب می باشد .

این برنامه عمدتا برای نوشتن عکس نوشته ها کاربرد دارد و از فضای بسیار ساده ای نیز برخوردار است ، شما ابتدا باید برنامه را دانلود و سپس نصب نمایید و بعد آن را اجرا کنید تا با محیط بسیار ساده آن روبرو شوید.

این اپلیکیشن را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود برنامه فونتو

روش کار با فونتو

  1. ابتدا روی آیکون عکس در گوشه ی بالای صفحه بزنید تا سه گزینه پیش روی شما ظاهر شود.
  2.   یک عکس از گالری گوشی خود انتخاب کنید و یا یک صفحه سفید از صفحات پیش فرض اپلیکیشن و یا نهایتا یکی از پروژه های قبلی فونتو را باز کنید . اگر می خواهید پروژه ی خروجی شما در اندازه ی استوری باشد یعنی در نهایت خروجی دقیقا در استوری اینستاگرام فیکس شود از ابعاد 1080 در 1920 پیکسل استفاده کنید . اگر از صفحات پیش فرض اپلیکیشن استفاده کنید می توانید آن را با تنظیمات به ابعاد دلخواهتان در بیاورید که در آخر به مشکل بر نخورید .
  3.  بعد از انتخاب عکس مورد نظرتان می توانید نوشتن بر روی آن را شروع کنید .
  4. با زدن آیکون مداد در بالای صفحه  می توانید متن دلخواه خود را تایپ کنید .
  5. در این قسمت با زدن روی دکمه ی Font می توانید از میان فونت های پیش فرض اپلیکیشن فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید. همانطور که می بینید فونت های فارسی در بین این موارد دیده نمی شود. برای تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام باید فونت های مورد نظرمان را به اپلیکیشن اضافه کنیم.

اضافه کردن فونت فارسی به برنامه

  • پس از دانلود و نصب برنامه ی فونتو، پوشه ای به نام Phonto در فایل های گوشی ذخیره می شود . ابتدا فونت های با پسوند .ttf یا .otf را از اینترنت دانلود کنید و در پوشه ی fonts قرار دهید. ( برای این کار کافی ست این فایل ها را کپی کرده و در پوشه ی fonts قرار دهید.)
  • حال به برنامه ی فونتو بروید و بر روی نوشته تان بزنید. با زدن روی نوشته 6 دکمه ظاهر می شود که font یکی از آنهاست. روی آن کلیک کنید و در صفحه ی باز شده روی تب my fonts بزنید. فونتی را که در مرحله ی قبل در پوشه ی fonts قرار دادید در این قسمت مشاهده می کنید . با انتخاب آن می توانید فونت را روی نوشته خود اعمال کنید .

حال شما می توانید با کلیک بر روی شکل سه نقطه در بالای صفحه و انتخاب گزینه Share تصویر خود را در استوری اینستاگرام خود بارگذاری کنید .

امیدواریم که مقاله پیش رو در ایرانی گرام مشکل نبود فونت های متنوع در اینستاگرام را برای شما عزیزان حل کرده باشد.

راستی شاید به این مقاله علاقه داشته باشی:

نحوه تغییر فونت بایو اینستاگرام

اگر این مطلب براتون مفید بود برای دوستاتون هم بفرستید

ایمیل
تلگرام
واتساپ
پرینت

این مطالب هم میتونی بخونی

اعلان ها
اطلاعیه جدیدی وجود ندارد